♦ Businessul Balkanica România are o activitate de peste zece ani şi numără peste 2.500 de magazine partenere din mai multe ţări din Europa şi SUA.
Bogdan Buzu Vasilache a pornit în urmă cu zece ani businessul Balkanica România prin care distribuie produse alimentare românilor aflaţi în diverse ţări din Europa şi Statele Unite ale Americii.
Bogdan Buzu Vasilache a lucrat timp de mai mulţi ani în cadrul producătorului de mezeluri CrisTim, ulterior luând decizia de a-şi deschide propriul business. „În 2007, am participat la un târg din Londra, acolo ne-am dat seama că exista o piaţă în afară, români plecaţi de mulţi ani în afară care căutau să îşi aline dorul de casă cu produse pe care nu le găseau acolo. Drumul meu în CrisTim s-a terminat la începutul lui 2010, în ultimii ani am cochetat cu ideea aceea de a vinde produse româneşti românilor din afară şi atunci m-am întâlnit cu cofondatorul acestui business, colegul meu Peter, care vindea produse bulgăreşti de câţiva ani în comunităţile din afară“, povesteşte Bogdan Buzu Vasilache, cofondator al Balkanica România, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.
Businessul a pornit cu doar un portofoliu format din 500 de produse, iar astăzi Balkanica România numără peste 6.000 de produse din România, Bulgaria, Polonia şi Republica Moldova. Dintre acestea, jumătate provin din România.
Antreprenorul spune că românii din diaspora sunt foarte conectaţi la ceea ce se întâmplă în România şi mereu solicită produse abia apărute pe piaţa locală.
„Noi vindem nostalgie, dacă stăm să ne gândim, de multe ori, produsele din categoria de biscuiţi, carne sau sucuri există în orice ţară în care trăiesc şi românii, doar că aromele, ingredientele sau gustul specific nu pot fi regăsite acolo“, spune el.
Cele mai căutate produse de către românii din afara ţării sunt mălaiul, varza murată, eugeniile, pufuleţii, dar şi mezeluri de tip salam săsesc sau cârnaţi.
Businessul colaborează cu circa 2.500 de magazine din mai multe ţări europene şi Statele Unite ale Americii. Mulţi dintre partenerii businessului sunt români stabiliţi în afară care au deschis magazine unde vând produse româneşti.
„De trei ani suntem prezenţi şi în America, acoperim cam tot ce înseamnă partea de Europa. Nu lucrăm însă direct cu ţările vecine, cu Ungaria, spre exemplu, pentru că producătorului român îi este uşor să livreze produsele în Ungaria. Cu cât creşte distanţa cu atât are nevoie de un partener, de un distribuitor“, mai spune Bogdan Buzu Vasilache.
Pieţele principale ale businessului sunt Spania, Italia, Marea Britanie, însă produsele ajung şi în Suea, Danemarca, chiar dacă există comunităţi de români mai mici în aceste ţări.
Balkanica colaborează în special cu magazine mici, independente, şi nu cu marile lanţuri de retail.
„Marile lanţuri de magazine acceptă produsele noastre, dar cu greu pentru că ei nu văd atât de mult potenţial încât să expună produsele noastre la raft.“
Businessul va ajunge în acest an la venituri de 50 milioane euro, încasări înregistrate în toate ţările în care activează.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).