♦ Start-up-ul a atras anul acesta o primă investiţie în valoare de 70.000 de euro ♦ Printre clienţii TapTasty se numără Nuba, Tucano Coffee, Il Calcio, Piaţa9 din Oradea, Dristor Kebab şi Shaormeria Băneasa. ♦ TapTasty a urmat anul acesta programul de accelerare Innovx-BCR şi a obţinut locul doi în cadrul evenimentului demo day al grupei de start-up-uri. Start-up-ul local TapTasty, desprins din compania 11 Digits din Oradea, care a dezvoltat o serie de soluţii software pentru digitalizarea restaurantelor, estimează că va încheia anul acesta cu venituri anuale recurente în valoare de circa 200.000 de euro, în creştere cu 40-50% comparativ cu nivelul din 2022, în condiţiile în care portofoliul său se îndreaptă către 100 de clienţi. Printre clienţii TapTasty se numără o serie de restaurante şi lanţuri de fast-food cunoscute precum Nuba, Tucano Coffee, Il Calcio, Piaţa9 din Oradea, Dristor Kebab şi Shaormeria Băneasa. „Noi am trecut până acum de 10 milioane de euro ca sumă generată pentru partenerii noştri în cei trei ani de când am semnat cu primul client. În sistem se plasează câteva zeci de mii de comenzi lunar pentru ei. Am reuşit să creştem recurenţa comenzilor pentru ei, pentru că asta e ceea ce facem noi foarte bine, prin strategiile şi prin funcţionalităţile pe care noi le oferim în sistem. Dacă, de exemplu, agregatorii, precum Glovo, Tazz ş.a.m.d., aduc tot timpul clienţi noi, noi fidelizăm clienţii“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adorian Chiorean, CEO şi cofondator al TapTasty. Proiectul a luat naştere în 2020, dezvoltându-se ca un produs propriu în cadrul companiei 11 Digits din Oradea, iar ulterior soluţiile TapTasty au fost încorporate într-o firmă separată care a primit anul acesta şi prima investiţie în valoare de 70.000 de euro. „Anul acesta am reuşit să ridicăm o rundă de finanţare din partea unui angel investor. Practic noi am dorit ca acest angel investor să fie membru în boardul nostru, dar el a zis de ce să nu şi investească. Este vorba despre Alin Mercheş. El are deja experienţă în antreprenoriat, având la activ trei exituri în zona de tech“, a punctat el. Echipa TapTasty a pornit în urmă cu trei ani cu dezvoltarea de aplicaţii mobile pentru restaurante care să le ajute să vândă online, însă treptat a dezvoltat mai multe soluţii pentru digitalizarea industriei HoReCa. “În momentul de faţă avem valenţe în zona de vânzare online – facem aplicaţii de mobil native şi website-uri pentru restaurante şi am început să dezvoltăm şi partea de comandă în locaţie, deci avem valenţe de vânzare şi în locaţie – prin scanarea unui cod QR de la masă şi plasarea unei comenzi. Şi totodată avem şi acele <<kiosk-uri>> pe care le ştim de la McDonald’s, de la KFC, de la Burger King ş.a.m.d. Avem şi noi dezvoltată o astfel de variantă şi chiar folosită de anumiţi clienţi ai noştri. De asemenea, între timp am dezvoltat mai multe variante de marketing, de fidelizare a clienţilor, atât în mediul online, cât şi în mediul offline şi am dezvoltat inclusiv foarte multe integrări. Avem integrări cu 20 de POS-uri în România, avem integrări cu firme de livrare, avem integrări chiar cu Glovo şi urmează să facem şi cu Tazz şi cu Bolt, atât pentru partea de livrare, cât şi pentru partea de inserare de comenzi. Deci, practic suntem un serviciu all-in-one de vânzare şi de marketing pentru restaurante”, a explicat Adorian Chiorean. De asemenea, echipa TapTasty a lucrat în ultima perioadă şi la integrarea tehnologiei de inteligenţă artificială în cadrul soluţiilor sale. “Noi avem deja implementată, doar trebuie să o integram în serviciu nostru, şi partea de comandă sub formă de AI – Natural Language Processing. Pe româneşte spus în aplicaţii, în kiosc, în comanda vocală inclusiv, poate, în viitorul foarte apropiat şi din maşină, vei putea apăsa pe un buton şi să discuţi cu această entitate virtuală ca şi cum ai discuta cu un om. Avantajul este că această entitate virtuală funcţionează după un anumit set de reguli stricte şinu oboseşte niciodată, poate fi tot timpul amabilă şi vorbeşte chiar şi 70 de limbi, deci va putea să vorbească nativ în toate limbile”, a subliniat el, adăugând că tehnologia AI va fi integrată atât în soluţiile de vânzare, cât şi în soluţiile de marketing şi în cele de raportare şi de previziuni. “AI-ul va ajunge să facă analize legate de cum merg lucrurile în business-ul restaurantului şi după anumiţi indicatori, cum ar fi prognoza meteo sau dacă sunt evenimente, va putea să îţi spună: <<uite, asta e campania pe care ţi-o sugerez să o faci>>, sau îţi va spune <<cam atât vei vinde din produsul acesta>>. Şi ar putea să-ţi spună inclusiv, bazat pe reţete şi pe tot ce găseşte în sistem, ce comenzi să faci la furnizori – carne, legume, etc. Deci va funcţiona ca şi cum ai avea un asistent foarte potent pentru business-ul tău.” Start-up-ul şi-a propus ca în primele două luni ale anului viitor să integreze efectiv tehnologia AI în soluţiile sale. Modelul de business al TapTasty presupune plata unui abonament lunar de 99 de euro sau de 199 de euro, acesta din urmă incluzând toate serviciile şi funcţionalităţile dezvoltate până acum de start-up.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).