2.9 C
București
marți, noiembrie 30, 2021

Servicii profesionale – Flexibilitatea în muncă, un tipar permanent – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

... Într-un moment în care atât de multe companii caută câștiguri de productivitate, prin centralizarea informațiilor într-o singură viziune holistică și în timp real, se elimina riscul de supra-alocare și se împuternicesc managerii de proiect să ia decizii proactive.În același context al muncii la distanță... Iată câteva exemple de programe flexibile de muncă: Manager de Proiect cu program de lucru inegal, cu 40 ore lucrătoare pe săptămâna, repartizate astfel: Luni, Marți, Joi, Vineri 10 ore, Miercuri zi liberă;Programator care lucrează 3 zile de acasă și 2 zile de la biroul companiei;Manager de Vânzări care lucrează zilnic între orele 10 și 19, în contrast cu un program de lucru obișnuit între orele 8 și 17... Abordând nevoile de mai sus, Oraroo își propune să îmbunătățească performanțele operaționale și financiare ale companiilor de servicii profesionale și unește într-un singur sistem managementul de proiect... Creșterea traficului în orașe în ultimii ani, a făcut ca pentru situațiile uzuale în care un program de lucru începe la ora 9, angajații sunt nevoiți să pornească spre birou mult mai devreme fie pentru a evita traficul.

Pandemia a accelerat adoptarea pe scara largă a evoluțiilor tehnologice și a schimbat conceptul de muncă cu impact pe plan social. Fezabilitatea pe scară larga a lucrului din afara biroului a fost demonstrată. Acest tipar rămâne în actualitate și va fi menținut și după rezolvarea situației sanitare. Flexibilitatea muncii, adoptată larg în ultima perioadă, se referă la programul de lucru sau la locul de desfășurare  a muncii. Pe lângă productivitate, aduce satisfacția și fidelizarea angajaților.

Modul de lucru tradițional sub presiunea
schimbărilor de azi

Parinții generației Milenialilor aveau un program de lucru clar definit în cadrul birourilor. „Mers la serviciu” însemna în mod obișnuit să ajungi la birou la ora 9, să ramai în birou opt ore și să pleci de la birou la orele 5 sau 6. Vorbim de un program de lucru fix și un loc fix de desfășurare  a muncii.

Practic „locul de muncă”
rămânea strict în birou până a doua zi. Serile și weekendurile erau rezervate
vietii private a indivizilor. Locația de lucru era (in cel mai ideal caz) în apropierea
caselor angajaților, deoarece aceștia ar trebui să se deplaseze la birou în fiecare
zi lucrătoare pentru a-și putea îndeplini sarcinile de serviciu. Nu exista o
alta modalitate de a accesa datele și informațiile companiei.

Conceptul de muncă a
suferit modificări drastice în ultimele două decenii datorită revoluției
tehnologice.

Tehnologia a revoluționat
atitudinile pe care le avem față de muncă și, de asemenea, modelează în mod
important rutinele de lucru pe care le construim.

Datele și sistemele
companiilor pot fi accesate din afara birourilor.

Pandemia de COVID a
demonstrat fezabilitatea pe scară larga a lucrului din afara biroului pentru
anumite ocupații. și nu numai în mediul privat. Acest fapt este confirmat și la
noi în tară de Studiul privind oportunitatea flexibilizării modului și timpului
de lucru în Administrația Publică din România realizat de Institutul Național
de Administrație (INA).

Companiile au nevoie
de acces la o forță de muncă globala pentru a compensa limitările în resurse
disponibile pe piața de muncă locală. Tehnologia le permite acum accesul la piața
globala.

Creșterea traficului
în orașe în ultimii ani, a făcut ca pentru situațiile uzuale în care un program
de lucru începe la ora 9, angajații sunt nevoiți să pornească spre birou mult
mai devreme fie pentru a evita traficul, fie pentru că se petrece foarte mult
timp în trafic și nu există nicio metoda de evitare a acestuia. Angajații se
stresează, întârzie la birou, iar productivitatea acestora scade.

Nu în ultimul rând,
o mare schimbare este reprezentată de modul în care se iau în considerare
echilibrul dintre viața profesională și viața personală și alocarea timpului.
Spre exemplu, ca urmare a lucrului de acasă din perioada pandemiei COVID, multi
angajați au realizat importante modificări de activităti, capitalizând pe
eliminarea timpului petrecut în trafic și favorizând activități regulate de
petrecere a timpului cu copii sau/și însoțire și îngrijire a persoanelor vârstnice.
Aceste noi obiceiuri stabilite pe perioada ultimelor 18 luni sunt dificil de
combătut azi.

Modul de lucru intr-o noua lumina

Un program flexibil
de muncă poate fi o modalitate buna de a ajuta angajații să găsească echilibrul
optim intre viața profesională și viața profesională și, ca rezultat, să aiba o
productivitate ridicată la locul de muncă.

Flexibilizarea
progamului de muncă se poate realiza sub mai multe aspecte. Mentionăm mai jos căteva
aspecte adoptate mai nou ca elemente obișnuite (si nu exceptionale):

  • Flexibilitatea temporală – la nivelul programului de lucru(“orarului”) – mai nou existente în Codul Muncii, au început să fie tot mai mult implementate. Program flexibil de lucru – cu stabilirea unor ore “core” între care toți angajații trebuie să fie disponibili, cât și program de lucru inegal – un număr de ore agreate pe o perioada (săptămână, lună) și repartizate conform nevoilor angajatorului și disponibilității angajatului
  • Flexibilitatea spațială – la nivelul locului de desfășurare  a muncii. Opțiunile la sediul angajatorului și la sediul clienților erau obișnuite. Telemunca – la domiciliul angajatului – este opțiunea ce se adaugă ca o opțiune permanentă (și nu temporară pe perioada pandemiei)

Existența
programului (orarului) de lucru flexibil, atât în cazul în care angajații
lucrează de la birou cât și de acasă, nu are niciun impact asupra
responsabilităților lor, a obiectivelor individuale care trebuie atinse sau a
numărului agreat de ore de lucrat.

Iată câteva exemple
de programe flexibile de muncă:

  • Manager de Proiect cu program de lucru inegal, cu 40 ore lucrătoare pe săptămâna, repartizate astfel: Luni, Marți, Joi, Vineri 10 ore, Miercuri zi liberă;
  • Programator care lucrează 3 zile de acasă și 2 zile de la biroul companiei;
  • Manager de Vânzări care lucrează zilnic între orele 10 și 19, în contrast cu un program de lucru obișnuit între orele 8 și 17.

Beneficiile aranjamentelor de lucru
felxibile (orar, hibrid)

Beneficiile
programelor de muncă flexibile sunt percepute atât la nivelul angajaților, cât
și al angajatorilor. Acesta este și unul dintre principalele motive pentru care
companiile se îndreaptă spre programele de lucru flexibile.

Satisfacția la locul de muncă

Angajații sunt mai
predispuși să fie eficienți atunci când au un control mai mare asupra orelor
lor de lucru. Astfel, oferirea de programe de lucru flexibile va încuraja
satisfacția angajaților, iar angajații fericiți conduc la o creștere mai bună a
profitului și la profitabilitate.

Programele de lucru
flexibile construiesc, de asemenea, o relație mai bună între angajatori și
angajați, astfel angajații simt un sentiment de sprijin din partea managerilor
lor. Nu în ultimul rând, se reduc absenteismul și întârzierile.

Productivitate

Productivitatea
angajaților poate crește pe măsură ce angajații lucrează când și unde sunt cei
mai productivi. Pentru unii, s-ar putea să funcționeze lucrul de acasă noaptea
târziu. în timp ce pentru alții, s-ar putea să funcționeze lucrul la distanță
cu normă întreagă dintr-un alt colț al lumii.

Fidelitatea angajaților

Datorită
satisfacției profesionale pe care o oferă programele de lucru flexibile,
angajații sunt mai predispuși să rămână, chiar și în perioadele grele, reducând
semnificativ fluctuația angajaților.

Abordarea Oraroo

Oraroo ajută managerii și responsabilii HR să gestioneze toate tipurile de programe de muncă (program de lucru, loc de desfășurare a muncii).

Cu Oraroo, poți
stabili programe de lucru standard la nivel de companie, dar și programe de
lucru flexible personalizate. Astfel, managerii vor ști cu exactitate care este
efortul care trebuie depus de fiecare angajat în parte și intervalul în care
vor fi la birou. La rândul lor, angajații își pot consulta în timp real
programul de lucru cât și disponibilitatea colegilor de echipă.

Despre Oraroo

Modelul de lucru la
distanță al companiilor de servicii creative și profesionale necesită soluții
pentru gestionarea muncii.

Într-un moment în
care atât de multe companii caută câștiguri de productivitate, prin
centralizarea informațiilor într-o singură viziune holistică și în timp real,
se elimina riscul de supra-alocare și se împuternicesc managerii de proiect să
ia decizii proactive.
În același context al muncii la distanță, angajaților trebuie să li se
faciliteze accesul ușor la informațiile legate de muncă, precum și procese
rapide și digitale de administrare pentru a menține un nivel ridicat de
implicare.

Abordând nevoile de mai sus, Oraroo își propune să îmbunătățească performanțele operaționale și financiare ale companiilor de servicii profesionale și unește într-un singur sistem managementul de proiect, gestionarea resurselor, tarifarea și facturarea contractelor, administrarea forței de muncă, business intelligence și integrarea cu sistemele existente.

Încercați gratuit Oraroo  sau versiunea demo

Articol de Bogdan Marin, Oraroo

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (portalhr.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!