3.9 C
București
marți, decembrie 7, 2021

Servicii profesionale – Munca la distanţă a crescut productivitatea, dar şi cazurile de burnout – sondaj – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -spot_img

Sumarizare automata

... Încrederea angajaţilor a scăzut însă, doar 31% dintre directorii generali şi de resurse umane intervievaţi arătând ferm că în organizaţia lor există un nivel ridicat de încredere între angajaţi şi managerii lor direcţi... Aproape 60% dintre respondenţi au declarat că organizaţia lor a avut rezultate mai bune faţă de obiectivele de performanţă şi de productivitate ale angajaţilor, stabilite în ultimele 12 luni, şi doar 4% au avut performanţe semnificativ mai slabe... De asemenea, o treime dintre executivii intervievaţi spun că este foarte importantă identificarea competenţelor de care organizaţia va avea nevoie în viitor din cauza schimbărilor tehnologice şi doar 26% spun că pot face acest lucru în prezent... Dificultatea de a gestiona în paralel munca şi responsabilităţile familiale, de exemplu, lipsa interacţiunii faţă în faţă cu colegii, incertitudinea socială generată de pandemie sunt doar câţiva factori care explică valul de demisii la nivel global şi ataşamentul tot mai scăzut faţă de angajatori..

Aproape 60% dintre respondenţi au declarat că organizaţia lor a avut rezultate mai bune faţă de obiectivele de performanţă şi de productivitate ale angajaţilor, stabilite în ultimele 12 luni, şi doar 4% au avut performanţe semnificativ mai slabe. Încrederea angajaţilor a scăzut însă, doar 31% dintre directorii generali şi de resurse umane intervievaţi arătând ferm că în organizaţia lor există un nivel ridicat de încredere între angajaţi şi managerii lor direcţi.

Totodată, aproape trei sferturi (74%) dintre respondenţi nu cred că oamenii pot gestiona eficient volumul de muncă şi timpul personal.

„Menţinerea şi chiar creşterea productivităţii angajaţilor de la apariţia pandemiei, în condiţiile muncii de la distanţă, a surprins pozitiv organizaţiile care aveau iniţial aşteptări pesimiste. Însă, pe măsură ce timpul a trecut, noul mod de lucru începe să arate şi neajunsurile. Dificultatea de a gestiona în paralel munca şi responsabilităţile familiale, de exemplu, lipsa interacţiunii faţă în faţă cu colegii, incertitudinea socială generată de pandemie sunt doar câţiva factori care explică valul de demisii la nivel global şi ataşamentul tot mai scăzut faţă de angajatori. Este încurajator faptul că, în sondajul actual, aproape 40% dintre lideri au spus că încrederea dintre angajaţi şi managerii lor direcţi este foarte importantă. Companiile trebuie să găsească un echilibru între modul de lucru şi sănătatea oamenilor având o abordare bazată pe date pentru a înţelege şi a preveni motivele care au diminuat capacitatea de retenţie a angajaţilor”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC Romania.

Raportul notează că burnout-ul a devenit în sine o epidemie, fiind recunoscută oficial ca boală de către Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Angajaţii obosiţi şi anxioşi îşi dau demisia de la locurile de muncă în număr record în întreaga lume. Numai în SUA, 20 de milioane de oameni şi-au părăsit locurile de muncă în perioada aprilie – august 2021, potrivit Biroului de Statistică a Muncii. În Marea Britanie, Biroul pentru Statistică Naţională a raportat peste 1 milion de locuri de muncă vacante în august 2021.

Digitalizarea va continua să fie o preocupare pentru companii, dar şi o sursă de anxietate pentru angajaţi, pentru că pe de o parte majoritatea organizaţiilor nu înţeleg riscurile înlocuirii muncii umane cu tehnologie şi de cealaltă parte oamenii se tem pentru locurile lor de muncă.

Doar 21% dintre respondenţi au susţinut că pot identifica riscurile şi doar un sfert le comunică clar şi consecvent angajaţilor despre impactul automatizării şi AI.

De asemenea, o treime dintre executivii intervievaţi spun că este foarte importantă identificarea competenţelor de care organizaţia va avea nevoie în viitor din cauza schimbărilor tehnologice şi doar 26% spun că pot face acest lucru în prezent.

În ceea ce îi priveşte pe angajaţi, companiile trebuie să comunice consecvent şi să ofere oportunităţi de perfecţionare pentru joburile viitorului, pentru a susţine angajabilitatea pe termen lung a oamenilor lor.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie în rândul a circa 4.000 de directori generali şi de HR din 28 de industrii şi 26 de state.

PwC este o reţea de firme prezentă în 156 de ţări cu mai mult de 295.000 de profesionişti ce oferă servicii de calitate în domeniul auditului, consultanţei fiscale şi consultanţei pentru afaceri.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.economica.net).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -spot_img

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Urmareste-ți competitia in social media!