În anul 2022, durata medie a unui proces de recrutare pentru un rol de middle management în marile companii active în România a fost de patru luni şi a crescut cu 33 de zile faţă de nivelul acesteia din anului 2021, spune un studiu realizat de compania Arthur Hunt România la finalul anului trecut. În tot acest timp, candidații se retrag din cadrul proceselor de recrutare sau se reorientează în piață spre alte roluri, arată analiza.
. Acest fenomen s-a înregistrat în special în cazul candidaților din segmentul de vârstă de până în 40 de ani, în general, pentru posturi financiare sau alte roluri specializate, arată un studiu realizat de compania Arthur Hunt România la finalul anului trecut.
Spre exemplu, în domeniul bancar și financiar, doar 2 din 11 candidați au fost recrutați într-o perioadă de timp cuprinsă între 94 și 120 de zile, 6 candidați s-au retras din procesul de recrutare, iar restul au continuat până când au primit a doua sau a treia ofertă, se arată în studiul citat mai sus.
Există însă și companii care au simplificat procesul de recrutare, unele dintre acestea oferind autonomie de decizie managerului direct al departamentului, fără ca procesul să mai fie validat de structurile ierarhice superioare. Potrivit unor studii internaționale, 75% dintre candidați iau decizia de a continua un proces de recrutare în cadrul unei companii în funcție de experiența pe care o au cu angajatorul respectiv chiar în cadrul procesului de recrutare.
În 2022, peste jumătate dintre candidații incluşi în studiul Arthur Hunt au acceptat și au dat curs primei oferte de angajare. În cazul celorlalți, care au refuzat prima ofertă, tot procesul de recrutare s-a reluat. În cazul proiectelor care au fost reluate, rata de succes în recrutare a fost ridicată, procentajul ajungând la 82%, spun specialiștii Arthur Hunt România.
În 2022 și în anii precedenți, companiile s-au confruntat cu mai multe valuri de incertitudine și au fost nevoite să își ajusteze succesiv strategiile de business, iar acest lucru s-a reflectat și în dinamica generală a pieței muncii.
Studiul a fost derulat pe întreaga durată a anului trecut și a inclus concluziile rezultate în urma tuturor proceselor de recrutare pentru roluri de middle management derulate de Arthur Hunt în România.
Arthur Hunt este una dintre marile companii internaționale în domeniul consultanței în resurse umane. Prezentă în România din 2006, compania activează în domeniul Executive Search, consultanță de HR și management al proceselor de schimbare în cadrul organizațiilor medii și de mari dimensiuni. Portofoliul Arthur Hunt are patru direcții de acțiune: recrutarea pozițiilor de management și top management, evaluarea și dezvoltarea angajaților, asistență în procese de transformare și schimbare, precum și optimizarea proceselor și practicilor de resurse umane.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.economica.net).