35.2 C
București
luni, august 8, 2022

Articole recente

Reclama ta aici!cursuri online vanzari, performanta vanzari

Advertoriale citite de decidenții – target, o acțiune eficientă de branding

“Maximă atenție! Promovarea, nu vânzările, este cea care construiește brand-uri.”

― David Ogilvy

Comunicarea, indiferent de forma pe care o îmbracă, este esențială pentru dezvoltarea oricărei afaceri, atâta timp cât oferă informații de calitate, prezentate profesionist.

Orice tip de text, fie că este un comunicat de presă privind rebranding-ul companiei, un articol despre lansarea unui nou produs sau un advertorial menit să ghideze cititorii către oferta companiei, facilitează expunerea companiei și a brand-ului în mass-media, menținând opinia publică conectată la produsele și serviciile oferite.

“95% din deciziile de cumpărare sunt generate de subconștient”

― Gerald Zaltman, profesor Harvard

Valoarea unei comunicări este dată de intensitatea și rapiditatea cu care captează atenția cititorilor. Rolul unui jurnalist este să livreze informații relevante pentru cititorii săi, iar interesul pentru preluarea informațiilor publicate de mediul de afaceri gravitează în jurul câtorva comunicări cheie, de obicei relevante la nivel local sau național:

  • rezultatele cercetării și inovării într-un anumit domeniu
  • lansarea de servicii, produse sau programe
  • realizări sau performanțe financiare ale companiei
  • anunțuri privind organizarea de evenimente
  • relatări ce evidențiază experiențele sau emoțiile indivizilor implicați

1. Advertoriale

Advertorial = Ad(vertisment) + Editorial (content)

Este o formă de publicitate scrisă ce implică furnizarea de informații despre un produs sau serviciu sub forma unui articol, completate de alte informații de valoare pentru cititor. De regulă, brandul plătește publicația pentru un astfel de articol. Cu alte cuvinte, este o reclamă deghizată.

Formula de elaborare a unei astfel de comunicării respectă proporția 70-30. 70% reprezintă conținut original, cu informații practice, care să stimuleze interesul cititorilor, iar 30% este spațiul alocat promovării.

Beneficiile și utilitatea unui advertorial

  • Nu arată și nu este perceput ca o reclamă, prin urmare mai multe persoane îl vor citi, iar mesajul are mai multe șanse să ajungă la cei vizați
  • Oferă control asupra conținutului preluat de către publicație, spre deosebire de un comunicat de presă
  • Nu se adresează publicului țintă într-o manieră atât de agresivă precum reclamele clasice, care în general sunt uitate rapid

Un advertorial își asumă rolul de a educa publicul țintă; fiind mai detaliat decât o reclamă,  îi ajută pe cititori să înțeleagă mai multe despre produsul sau serviciul promovat.

Principii în realizarea unui advertorial

  • Definiți exact ceea ce vreți să promovați
  • Spuneți o poveste care să rezoneze cu cititorii – țintă
  • Încheiați povestea în jurul mesajului de vânzare
  • Folosiți citate de la clienți, menționând în special beneficii
  • Evitați sloganurile și clișeele publicitare
  • Precizați datele de contact, dar nu și prețuri
  • Utilizați un ton deschis și prietenos

2. Comunicate de presă

Un comunicat de presă este un instrument eficient de a disemina informațiile în spațiul public, cu scopul de a atrage atenția presei. Comunicatele de presă prezintă în general informații concise despre un produs, companie sau un eveniment asociat acestora. 

Structura și formatul unui comunicat de presă

  • Titlu: scurt și de impact, care să rezume esența comunicării și să atragă atenția cititorului
  • Introducere: paragraf ce include mesajul cheie și care răspunde întrebărilor Cine?, Ce?, Unde?, Când? și De ce?
  • Conținutul: două-trei paragrafe descriptive, alternate cu citate ale reprezentanților companiei, pentru consolidarea mesajului cheie. Paragrafele sunt prezentate începând cu  cel mai important, astfel încât să fie transmis maximul de informație esențială în cel mai scurt timp de citire. Fiecare paragraf este formulat independent, astfel încât indiferent de câte paragrafe sunt (eventual) șterse, comunicarea își menține sensul 
  • Informațiile oficiale despre emitent: un paragraf de descriere a organizației, care să includă informații pozitive, favorabile, consolidând poziția de autoritate și sentimentul de încredere în raport cu cititorul
  • Date de contact: numele și poziția reprezentantului companiei, telefon de contact, adresa de email

Dimensiunea unei astfel de comunicări nu trebuie să depășească o pagină (400 de cuvinte), pentru a nu copleși cititorul cu detalii. 

În partea de sus a comunicatului de presă trebuie să includeți data și, după caz, formulările ”Pentru  publicare imediată” sau ”A nu se difuza înainte de data ….”, utilizată atunci când conținutul nu poate fi utilizat până la data menționată.

Recomandări în redactarea unui comunicat de presă

  • Folosiți timpul prezent și asigurați-vă de corectitudinea gramaticală a textului
  • Redați informația la obiect, argumentată de cifre
  • Nu folosiți jargon sau acronime și evitați termeni de specialitate
  • Evitați adjectivele și formulările la persoana I 
  • Aveți în vedere utilizarea unor date statistice care să clarifice contextul comunicării
  • Asigurați-vă de corectitudinea informațiilor oferite (numele, funcțiile, datele calendaristice și informațiile statistice)
  • Atunci când prezentați valori, prezentați-le de o manieră ușor de reținut (de ex. folosiți formulări precum ”peste 1 milion de euro”, în loc de ”1.100.044”)

Disclaimer: Management Pro nu își asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate prin intermediul advertorialelor. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului.

spot_img

Articole similare

Reclama ta aici!virtualboard, studii de piata

Podcasts

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!