2.5 C
București
marți, ianuarie 31, 2023

Articole recente

Reclama ta aici!cursuri online vanzari, performanta vanzari

Sistemele self check-out castiga teren in comertul independent romanesc

Multe schimbari a cunoscut comertul in ultimii 30 de ani, deopotriva pe plan national si global. In Romania, de la inceputul timid si, totodata, haotic din anii ’90 pana la retelele actuale, care concureaza in calitate, preturi si facilitati chiar si retailerii internationali, comerciantii au traversat constant fel de fel de provocari: nenumaratele modificari legislative si fiscale, nevoia crescanda de dotari cu echipamente si software pentru eficienta operationala si un control sporit asupra stocurilor, pandemia si asteptarile tot mai ridicate ale consumatorilor – iata doar cativa dintre vectorii majori de schimbare care influenteaza semnificativ traiectoria pietei de retail din Romania.

Dupa inlocuirea caselor de marcat clasice cu cele electronice, care se conecteaza la serverul ANAF, continua directia de digitalizare pentru combaterea evaziunii fiscale, prin noile sisteme RO e-Factura si RO e-Transport. Atat comerciantii autohtoni, cat si retelele internationale de retail isi continua expansiunea si diversifica formatele de magazine, de la cele de proximitate, pana la franciza si chiar retele de hypermarketuri. Toate impartasesc insa aceleasi provocari si nevoi: nevoia acuta de personal, de echipamente performante si software care sa sustina managementul eficient al afacerii si sa ajute deopotriva angajatii si clientii.

Schimbari cu ecou pe termen lung

Pandemia ne-a obligat pe toti sa ne adaptam la context: au crescut exponential comenzile online, iar in magazinele fizice, retailerii au facut parteneriate cu firme de livrare la domiciliu si/sau au instalat case speciale de self check-out. Ceea ce parea o schimbare temporara a devenit normalitate. Ne-am obisnuit sa achitam la casa rapid cu cardul in loc sa asteptam la coada. Automatizarea a adus viteza si eficienta, in beneficiul consumatorilor, al angajatilor si al afacerilor.

Asa se face ca, in prezent, tot mai multi comercianti (fie magazine independente sau retele de retail de diverse formate, de la minimarketuri de cartier pana la supermarketuri si hypermarketuri) instaleaza case de marcat in sistem self check-out. Motivele sunt pe cat de pragmatice, pe atat de elocvente:

  • optimizarea fluxului de vanzare;
  • reducerea costurilor de personal;
  • imbunatatirea serviciilor pentru clientii magazinelor;
  • posibilitate de achitare rapida a cumparaturilor;
  • popularitate crescuta datorita comoditatii, vitezei de scanare si optiunilor moderne de plata (card si criptomonede).

Tocmai din aceste nevoi si deziderate ale comerciantilor independenti au aparut si solutiile – unele, chiar cu ADN romanesc: de pilda, sistemul Magister Easy Check-Out (ECO), fabricat integral in Romania de compania Magister.

In conditiile in care acum exista si magazine cu program prelungit sau chiar non-stop, asadar nevoie sporita de personal, un sistem self-checkout ofera avantaje importante: fluidizeaza operatiunile din magazin, previne formarea cozilor, reduce interactiunea dintre client si personal – pe scurt, optimizeaza munca angajatilor si permite cumparatorilor sa achite simplu si rapid (cu cardul, smartphone sau criptomonede). Cum clientii au imbratisat repede noul sistem self check-out, creste vertiginos numarul comerciantilor care il implementeaza.

La randul sau, prin software, managerul magazinului are acces de oriunde si oricand, in timp real, la o serie de informatii de business intelligence (BI) – esentiale pentru adoptarea rapida a unor decizii corect fundamentate.

De ce instaleaza comerciantii sisteme self check-out in magazine

Printre comerciantii care au implementat sistemul de self check-out Magister ECO se numara si Ding Communication, operatorul magazinului Livrari Regie din cunoscutul campus studentesc bucurestean, unde, desigur, nu se doarme niciodata. Iata de ce, avand program non-stop, un sistem self check-out reprezinta solutia pentru managementul eficient al magazinului.

“La noi, ora de varf este intre 18:00 – 00:00 si o persoana abia facea fata. Dupa implementarea Magister ECO, a scazut timpul de asteptare la coada”, declara domnul Stefan Coada, administratorul firmei Ding Communication, care detine magazinul Livrari Regie.

Pentru controlul stocurilor a fost implementată o soluția mobilă ce folosește terminale wireless dotate cu sistemul de operare Android și aplicația SmartCash Mobility. Acestea sunt utilizate atât pentru inventariere cât și pentru procesarea comenzilor, respectiv comenzile ce se pregătesc în avans, pentru clienții care achiziționeaza cantități importante:Cea mai utila functionalitate este aprovizionarea cu marfa. De asemenea, ajuta foarte mult si sistemul de emitere de etichete automat.

Inventarierea, recepția si returul, sau procesarea comenzilor de livrare ori etichetarea produsele de pe raft sunt doar cateva aplicații practice ale componentei SmartCash Mobility. Numărul de aplicații practice ale soluției este nelimitat. Sunt posibile atât scenarii de utilizare în interiorul magazinelor cât și de la distanță

Viitorul in retail va fi… self check-out. Easy check-out (ECO).

“Faptul ca nu asteapta la rand este un atu important pentru cumparatori. E clar ca in viitorul apropiat doar asa se vor face cumparaturile in magazine”, considera comerciantul.

Asadar, merita sa ne dotam magazinele cu sisteme self check-out, doar asa vom fi pregatiti pentru cerintele de astazi si asteptarile de maine. Pentru clienti multumiti si o afacere profitabila, la puterea Magister ECO.

–––––––––

Magister ECO poate inlocui cu succes liniile clasice de incasare cu operator uman pentru diverse de formate comerciale cu autoservire: minimarketuri, supermarketuri, hypermarketuri, depozite cash & carry.

  • Sistemul de verificare prin cantarire succesiva, dotat cu inteligenta artificiala, poate procesa cosuri de cumparaturi cu greutate de pana la 30 kg;
  • Utilizatorii interactioneaza cu sistemul prin aplicatia SmartCash POS Enterprise din suita SmartCash RMS – cea mai raspandita solutie software pentru retail din Romania;
  • Dotat cu cea mai rapida imprimanta fiscala de pe piata;
  • Permite plata cu cardul bancar sau cu criptomonede;
  • Folosind inteligenta artificiala, permite recunoasterea automata a limitei de varsta a cumparatorilor, la comercializarea produselor care impun, conform legii, verificarea varstei minim necesare de 18 ani – o premiera pe piata din Romania;
  • La inlocuirea unei linii clasice de incasare, durata de amortizare a investitiei este de maximum 8 luni.

–––––––––

Despre SmartCash Retail Management System

Implementată în mii de unități comerciale din toată țara, de la orașe mari până la localități izolate, de la magazine de proximitate până la rețele de supermarketuri, hypermarketuri și cash&carry, soluția SmartCash Retail Management System dezvoltată de Magister Software este, în prezent, cea mai raspândită platformă software integrată pentru retail din România, regăsindu-se în magazine din mediul urban și rural deopotrivă, de la orașele mari până la localități izolate. Platforma se adresează atât comercianților independenți, cât și lanțurilor comerciale cu procese complexe de business, înalt automatizate și cu un număr ridicat de utilizatori. www.smartcash.ro

Magister
Compania Magister s-a afirmat drept cel mai dinamic dezvoltator și integrator de soluții informatice pentru retail din România, specializându-se în managementul eficient al magazinelor și lanțurilor de retail. În cei 20 de ani de activitate, Magister a contribuit la dezvoltarea și implementarea unor proiecte de anvergură din comerțul românesc. Compania este dezvoltatorul platformei software SmartCash Retail Management System, cea mai răspândită soluție de profil din România. Detalii pe www.magister.ro.
Mihaela Petcu (National Sales Manager)

Disclaimer: Management Pro nu își asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate prin intermediul advertorialelor. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului.

Articole similare

Reclama ta aici!virtualboard, studii de piata

Podcasts

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!