4.1 C
București
miercuri, noiembrie 30, 2022

Articole recente

Reclama ta aici!cursuri online vanzari, performanta vanzari

SEO, SEM sau PPC? Ce înseamnă fiecare și ce să alegi pentru a-ți crește afacerea?

Ai auzit de SEO, SEM și PPC, ai o idee vagă despre ce înseamnă fiecare, însă nu știi care tip de promovare te va ajuta mai mult să îți crești afacerea. Dacă te regăsești în această descriere, atunci acest articol este chiar pentru tine! Hai să vedem ce înseamnă fiecare și cum te ajută în eforturile tale de marketing!

Ce înseamnă SEO?

Optimizarea pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization) înseamnă implementarea diferitelor tehnici de optimizare a site-ului tău pentru a obține un clasament mai ridicat în rezultatele organice ale motoarelor de căutare. De exemplu, dacă tu vinzi obiecte de birotică, vrei să apari pe prima pagină în Google atunci când oamenii caută pixuri online, rechizite copii, topuri de hârtie pentru imprimantă și așa mai departe.

Companiile profesionale ce oferă servicii SEO, precum SEO Words, creează o campanie de marketing SEO strategic, campanie care va folosi o varietate de cuvinte cheie și conținut adecvat pentru a-ți spori relevanța online.

O campanie SEO pentru site-ul tău este mai ieftină decât o campanie PPC (explicăm mai jos ce înseamnă). Rezultatele nu sunt vizibile într-o zi sau două, durează până când urci organic în Google, însă rezultatele pe care le obții prin SEO îți asigură vânzări pe termen lung și la un cost per conversie extrem de mic în timp.

Ce înseamnă SEM?

Marketingul pentru motoarele de căutare (Search Engine Marketing) este o strategie plătită ce își propune să îți crească vizibilitatea atunci când oamenii caută ceea ce tu vinzi. Costurile implicate sunt sub formă de publicitate și campanii plătite.

Site-urile licitează pentru cuvinte cheie populare și pe baza clasării lor și a cât plătesc, site-ul lor web va apărea ca un anunț pe pagina cu rezultate a motorului de căutare. Aceste rezultate nu sunt vizibile pentru toată lumea, ci se afișează doar acolo unde au relevanță – în fața utilizatorilor interesați de produsele sau serviciile tale.

SEM este o componentă cheie a unei strategii de marketing, deoarece majoritatea clienților potențiali vor căuta ceea ce îi interesează pe Google sau pe alte motoare de căutare. Unele platforme (inclusiv Google) vor include cuvântul „Anunț” lângă rezultatele căutării lor, ceea ce uneori ar putea împiedica utilizatorii să îți acceseze reclama. Din acest motiv, cele mai multe companii preferă SEO, deoarece afișarea este organică. Avantajul unei campanii SEM este că aduce rezultate imediate, atât timp cât plătești pentru publicitate.

Ce înseamnă PPC?

Marketingul cu plata pe click (Pay Per Click) este similar cu SEM, deoarece ambele înseamnă publicitate plătită. Cu o campanie PPC, vei plăti o taxă de fiecare dată când cineva îți accesează anunțul.

Practic, aceasta este o modalitate de a cumpăra vizite pe site-ul tău, mai degrabă decât de a le aduce acolo în mod organic, așa cum face SEO. Anunțurile tale sunt afișate pe platforme precum motoarele de căutare și rețelele sociale.

Reclamele pe Google sunt o formă de marketing PPC și permit afișarea anunțurilor în afara motorului de căutare, folosind rețeaua de afișare Google. Avantajul PPC este că poți cumpăra spațiu publicitar, astfel încât să te asiguri că publicul țintă te va vedea pe motoarele de căutare.

Acum că știi ce înseamnă fiecare, ce alegi pentru afacerea ta? Hai să vedem concret care sunt avantajele și dezavantajele fiecărei variante în parte!

Avantaje și dezavantaje ale SEO, SEM și PPC

Dintre toate variantele, cu SEO vei avea cel mic cost. Nu vei plăti pentru reclame sume de sute sau mii de Euro, însă rezultatele vor apărea treptat. În momentul în care ajungi organic pe prima pagină, vei insufla încredere publicului tău. Rezultatele obținute prin SEO îți vor aduce vânzări constant pe termen lung, chiar și atunci când efortul tău de SEO va fi scăzut sau vei lua o pauză. Practic, vei avea vânzări cu zero costuri de promovare. Prin contrast, reclamele plătite te ajută doar atât cât timp le plătești. Când nu le mai plătești, pierzi tot progresul înregistrat până atunci și te întorci la zero vânzări.

Cu SEM și PPC, poți ajunge să plătești pe o conversie chiar și jumătate din valoarea comenzii în sine, mai ales dacă nu vinzi produse foarte scumpe. Acest lucru îți va lua o marjă de profit însemnată. Da, vei avea vânzări instant, însă aceste vânzări te vor costa mult.

Cu SEO, vei ajunge în timp la un cost per conversie infim, chiar apropiat de zero. Marja ta de profit va crește substanțial, indiferent ce produse sau servicii oferi. Va trebui, însă, să ai răbdare câteva luni până când vor începe să curgă vânzările organice, timp în care agenția de SEO își va face treaba.

Ce alegi pentru afacerea ta? Ar trebui să folosești SEO, SEM și PPC împreună sau separat?

În primul rând, recomandăm întotdeauna să faci SEO indiferent de ce alte decizii de business iei. SEO te va ajuta să te poziționezi organic pe motoarele de căutare, iar acest lucru este foarte benefic pe termen lung.

Nu recomandăm niciodată să folosești SEM fără SEO. De ce? Pentru că, în cadrul campaniilor SEM, atunci când mai multe branduri plătesc pentru aceleași cuvinte cheie, potențialii clienți vor face click pe anunțul tău și vor merge pe site-ul tău. Acum, dacă site-ul nu are informații relevante, nu este structurat și organizat corect, nu are content suficient și bine scris, acel utilizator se va întoarce imediat la căutarea pe Google pentru a găsi un alt site web concurent.

Aceasta este o problemă, deoarece motoarele de căutare vor monitoriza acest lucru și vor oferi site-ului tău un scor de calitate mic, care poate ajunge să declaseze site-ul. Prin urmare, vei ajunge să plătești mai mult pentru a fi afișat pe cuvintele cheie care te interesează.

Prin contrast, un site care a beneficiat de SEO on-page la nivel profesional va atrage traficul, va avea scor bun și va plăti mai puțin pentru SEM. Putem spune că SEM și SEO merg mână în mână!

Acum, trecând la PPC și SEM, le puteți folosi pe ambele în același timp, dacă bugetul vă permite. Va fi destul de costisitor. Ceea ce diferențiază PPC de SEM este că primul poate fi folosit și pe rețelele sociale sau alte platforme, ceea ce SEM nu are capacitatea de a face. De aceea, dacă trebuie să alegeți doar o variantă, alegeți varianta PPC și pregătiți-vă să susțineți costurile lunare pe care le veți avea.

Iar dacă bugetul nu este foarte mare și aveți timp să așteptați pentru rezultate, alegeți SEO!

Website: www.seowords.ro

SEO Words
Agentia SEO Words furnizează clienților săi servicii de content writing optimizat SEO încă din anul 2010. Pe măsură ce algoritmii Google au evoluat, echipa SEO Words s-a specializat cu ajutorul celor mai bune cursuri acreditate, astfel încât serviciile oferite clienților s-au diversificat înspre SEO on-page, SEO off-page și SEO tehnic. Astăzi, echipa SEO Words oferă servicii complete de content writing și SEO, indiferent de nișa clientului, având la bază un proces riguros de SEO research. Echipa SEO Words are experiență extinsă inclusiv în domeniul e-commerce, astfel încât poate prelua în portofoliu atât clienți ce vând produse online, cât și clienți ce oferă servicii și vor să ajungă pe prima pagină în Google.
Elena Andronic (Owner & SEO Content Manager)

Disclaimer: Management Pro nu își asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate prin intermediul advertorialelor. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului.

Articole similare

Reclama ta aici!virtualboard, studii de piata

Podcasts

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!