11.5 C
București
vineri, martie 29, 2024

Articole recente

Reclama ta aici!cursuri online vanzari, performanta vanzari

Solutii alternative la promovarea Facebook Ads

Ultimii doi ani au venit cu numeroase provocari atat pentru afacerile mici cat si pentru cele mari.

Cu majoritatea activitatilor mutate in sfera online, promovarea a devenit o provocare. Cum stii in ce directie sa iti indrepti banii investiti in marketing? Ce functioneaza mai bine?

Promovare site online 2022

Pana nu de mult, reclamele Facebook si reclamele Google erau privite ca fiind competitive. Cele doua companii erau privite ca rivale si afacerile de obicei alegeau o tabara sau alta, cele doua optiuni fiind vazute drept concurente.

Strategia de dorit este a cunoaste punctele forte ale publicitatii pe Google si pe Facebook, care adaugate impreuna cu a treia optiune- promovarea SEO- sa aduca vizibilitate maxima potentialilor clienti. Asta pentru ca fiecare varianta are strategii diferite si functionalitati specifice, in final scopul fiind investitia minima si eficienta maxima.

Promovare online prin reclame Facebook

Cum cresterea organica a scazut din ce in ce mai mult, daca doresti sa ajungi la potentiali cumparatori trebuie sa platesti pentru reclame.

In comparatie cu Google Ads, Facebook Ads sunt relative mai nou aparute, dar Facebook isi perfectioneaza in permanenta sectiunea de reclame de cativa ani. In prezent reclamele Facebook sunt in topul reclamelor platite pe retelele de socializare, devenind parte din strategia de marketing digital a multor afaceri.

Iata specificul acestora:

Plata pentru a ajunge la utilizatori: desi reclamele platite pe Facebook pot parea similare cu Google, in sensul ca tinta este de a isi promova afacerea pe internet, deosebirea este ca pe social media reclamele ii ajuta pe utilizatori sa gaseasca afaceri pe baza interesalor acestora si a comportamentului lor in mediul online.

Audienta globala variata: pe langa enormitatea audientei, Facebook are marele avantaj de a oferi detalii specifice despre audienta si utilizatori. Asta pentru ca acestia impartasesc foarte multe informatii despre viata lor personala. Totodata cauta continut bazat pe interese personale, valori si credinte, oferind astfel o oportunitate unica de a afisa reclame foarte bine tintite. De retinut este ca Facebook este o modalitate ideala pentru afaceri de a se apropia si conecta cu potentialii lor clienti.

O platforma vizuala: spre deosebire de reclamele PPC, care pot fi seci sau bazate pe text, reclamele Facebook pun accentul pe vizual. Cele mai bune reclame Facebook imbina videoclipurile, imaginile si textul, profitand de toate calitatile persuasive.

Rentabilitatea investitiei incredibila (ROI): dincolo de diversitatea si optiunile de tintire ca si instrumentele pentru a crea reclame atractive, un element care ii poate da peste cap pe agentii de publicitate este rentabilitatea reclamelor. Avantajul este ca Facebook Ads sunt o optiune si pentru bugetele reduse sau limitate.

Promovare online prin reclame Google

Fiind cel mai popular si utilizat motor de cautare din lume, Google este lider in publicitatea online, oferind agentiilor de publicitate un potential fara precedent pentru a ajunge la utilizatorii in cautare de bunuri si servicii.

Iata specificul Google Ads:

Plata pentru cautari: este specificul Google si are in centru tintirea anumitor cuvinte cheie si a reclamelor text. Cei care folosesc astfel de reclame folosesc anumite cuvinte cheie, fraze sau propozitii pe care utilizatorii le cauta, sperand ca anunturile lor sa fie afisate impreuna cu rezultatele acestor cautari. De fiecare data cand un utilizator apasa click pe o reclama, aceasta este taxata cu o anumita suma de bani, de aici si denumirea PPC- pay per click.

Ofera un public imens: marele avantaj al reclamelor Google este acoperirea imensa. Nici un alt motor de cautare nu poate oferi publicului potentialul pe care il ofera Google, fiind o completare excelenta pentru strategia de marketing digital.

Conditii de concurenta echitabile: exista conceptia gresita in cadrul reclamelor PPC cum ca cel care are cel mai mult buget de publicitate castiga automat. Insa Google Ads se concentreaza in primul rand pe calitatea si relevanta anunturilor, nu pe cat cheltuiesc cei care fac reclama. Cu cat un anunt este mai relevant pentru utilizatori, cu atat experienta utilizatorilor este mai buna, de aceea Google recompenseaza relevanta si calitatea mai presus de alti factori. Astfel agentiile de publicitate care publica anunturi relevante, optimizate si de inalta calitate rareori trebuie sa investeasca o suma la fel de mare ca cei cu anunturi slabe.

O gama larga de formate pentru anunturi: inca de cand s-au lansat, reclamele Google se bazau pe text, desi aveau o forma mai rudimentara. Insa in prezent pe langa text, exista multe alte functii pentru a face anunturile mai atractive si convingatoare pentru potentialii clienti. Link-urile catre site, recenziile, locatia tintita sunt doar cateva din functiile disponibile. Deci indiferent de produsul sau serviciul promovat, exista o functionalitate care il poate face mai atractiv pentru publicul tinta.

In concluzie Google Ads te ajuta sa gasesti client noi, in timp ce Facebook Ads ajuta clientii noi sa te gaseasca.

Optimizare SEO- ce inseamna

Pentru cine inca nu stie SEO inseamna Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare. Asta inseamna sa optimizezi site-ul afacerii tale, incat motoarele de cautare, cum e Google, il va pozitiona in primele afisari. In mare parte asta inseamna sa faci ca paginile afacerii tale sa se claseze mai sus in cautari.

Exista multiple intrebari referitoare la optimizare SEO versus reclama platite, cea mai frecventa fiind ce referitoare la profitul pe termen scurt si lung.

Insa daca tinem cont de statistici vom vedea ca mai mult de jumatate din traficul pe site-uri provine din cautarile organice, si mai putin de un sfert din cautarile platite.

Avantaje:

-Optimizarea SEO este mai putin costisitoare pe termen lung

-Genereaza constant trafic consistent si durabil

-Construieste increderes si credibilitatea a afacerii

-Necesita mai putina intretinere

-Aria potentiala este mai mare

-Rentabilitatea investitiei este mai mare.

SEO este cea mai rentabila optiune pentru a profita de traficul de cautari.

Avantaje agentie SEO

Pentru a profita din plin de prezenta afacerii tale in mediul online, ai nevoie de o agentie SEO. Iata de ce:

Generarea de potentiali client si palniei de conversie: profesionistii in optimizare stiu sa foloseasca instrumentele, datele, timpul si experienta pentru a obtine cele mai bune rezultate.

Tocmai pentru ca intelegerea complexitatii SEO este importanta pentru afacerile online iar agentiile SEO stiu sa o faca oferind:

-strategii si expertiza

-cresterea vanzarilor

-generarea de date despre client

-sprijin pe termen lung

-continut optimizat

-monitorizare permanenta a problemelor legate de site.

Mediul online ofera diverse solutii de promovare, potrivite oricarui buget, de aceea speram ca acest ghid iti va fi de folos in alegerea optiunii potrivite pentru afacerea ta.

Zao Media SRL
În cei +17 ani de experiență, am pornit ca și PAM Design în 2004 (de asta o sa vezi și mențiuni despre PAM Design) și apoi ne-am rebranduit sub marca înregistrată ZAO Media în 2013, visând la lucruri mărețe în online. Ne place să facem Web Design, Programare web, SEO si Marketing Online. Deși am început prin crearea de site-uri, am ajuns la concluzia că oricât de frumos ar fi un site, este în zadar dacă nu ajunge pe prima pagină din căutările Google ca să îl vadă toată lumea. Așadar, ne-am propus că principal țel să ajutăm firmele românești și străine să se dezvolte și să își crească veniturile cu ajutorul mediului online. Pentru a realiza acest scop, ne documentăm în permanență, învățăm și testăm cele mai noi metode de promovare web. Dăm 101% în tot ceea ce facem și nu ne lăsăm până nu ne atingem obiectivele.
Laura Barbulescu

Disclaimer: Management Pro nu își asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate prin intermediul advertorialelor. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului.

Articole similare

Reclama ta aici!virtualboard, studii de piata

Podcasts

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-È›i compania È™i oferta sa!