0.8 C
București
sâmbătă, februarie 4, 2023

Articole recente

Reclama ta aici!cursuri online vanzari, performanta vanzari

Virtual Board: Piața de media & publicitate din România este în creștere. Evoluție și tendințe pentru perioada 2019-2027

Industria media globală avea în anul 2021 o valoare de ~730 miliarde Euro, realizând o revenire completă după primul an de pandemie. Până în anul 2027 se estimează că industria media globală va ajunge la 875 miliarde Euro, în creștere cu o rată medie anuală de 3,1%.

Primul an de pandemie a reflectat o scădere la nivelul pieței media (-1,5% în 2020 față de 2019), pe fondul înlocuirii consumului de radio, ziare, cărți, cu utilizarea jocurilor video, urmat de creșterea consumului de conținut TV și filme online.

În ceea ce privește piața globală de publicitate, aceasta avea o valoare de 698 miliarde Euro în anul 2021, în creștere cu 17,8% față de anul 2020. Conform datelor obținute din raport, se estimează o creștere medie anuală de 7,3% pentru perioada prognozată 2022-2027, atingând o valoare estimativă de 1.227 miliarde Euro.

Cristian Bisa, Managing Partner VirtualBoard,

Putem observa cu ușurință că ecosistemul media din România s-a adaptat unor provocări, astfel încât carantina și restricțiile din perioada pandemiei au deschis noi oportunități. Al doilea an de pandemie a adus bugete mai mari de publicitate, companiile au simțit nevoia să-și mențină sau să-și extindă prezența media pentru a susține prețurile crescute și a preveni pierderea cotei de piață.

În urma analizei datelor fiscale anuale declarate de companii, cercetările statistice au evidențiat că furnizorii de servicii media și agențiile de publicitate au avut o cifră de afaceri cumulată de 2,2 miliarde Euro în 2021, în creștere cu 19,7% față de anul precedent. În urma unui progres constant, generat de evoluția tehnologiei și creșterea economică, rentabilitatea medie a industriei (2013 până în 2021) a atins valoarea de 10,4%. 

Anul 2021 a înregistrat o redresare remarcabilă iar pentru perioada următoare, conform datelor statistice, putem avansa o prognoză care susține creșterea veniturilor din publicitate pentru canale media – până în anul 2027 aceasta ar putea ajunge la 840 milioane Euro.” 

Principalele previziuni ale sectorului Publicitate

  • Publicitatea TV urmează o cale constantă de migrare spre varianta online, fiind încă cea mai bună modalitate de a ajunge la publicul de masă. Va deține un rol important în piața media în următorii câțiva ani.
  • Se estimează menținerea unei tendințe de creștere pentru conținut TV, determinată în principal de interesul crescând pentru streaming video.
  • Publicitatea globală este, de asemenea, estimată să crească cu o viteză accelerată.
  • Se înregistrează un interes major pentru: conținut și experiențe personalizate consolidarea poziției marilor companii globale de tehnologie și a platformelor de social media. Acest lucru este susținut în contextul generării de date care se pliază mai bine pe nevoile clienților, interes în creștere pentru serviciile de streaming, utilizare de inteligență artificială și folosire marketingului prin influenceri.
  • TV-ul, platformele de streaming și jocurile video au fost segmentele care au continuat să stimuleze creșterea globală a pieței, cu mențiunea că cea mai spectaculoasă revenire a fost înregistrată de industria filmului.
  • Publicitatea digitală se estimează că va crește în perioada 2022-2027, atingând o cota de 50% din totalul pieței, spre finalul perioadei, în timp ce canalele tradiționale vor fi, cel mai probabil, reprezentate de versiunile lor digitale.   

Tendințe de urmat pe termen mediu și scurt

Oportunități axate pe nevoile consumatorilor

  • Posturile de radio migrează de la venituri obținute din publicitate către modele de venituri obținute din abonamente.
  • YouTube și Netflix folosesc inteligența artificială și analizele pentru a personaliza experiențele utilizatorilor.
  • Concurența pe platformele de streaming este în creștere, dar există loc pentru dezvoltarea nișelor.
  • Streamingul începe să-și găsească propria nișă de audiență, determinată de opțiunile de programare și de preferințele privind conținutul vast disponibil.
  • Pe măsură ce consumatorii s-au obișnuit cu informațiile „de dimensiuni mici” de pe site-urile de social media precum Instagram și YouTube, conținutul scurt a devenit mai important.
  • Cererea pentru mai mult conținut pe platforme a dus la creșterea plății pentru producătorii de conținut cunoscuți (agenții media și influenceri).

Oportunități aduse de noile canale media și preferințele utilizatorilor

  • Publicitate targetată. Majoritatea consumatorilor (70%) consideră că reclamele ar trebui să fie relevante pentru conținutul pe care îl citesc și aceasta este experiența lor ideală de utilizator.
  • Consolidare Google, Facebook și Amazon. Utilizarea datelor de pe aceste platforme va fi din ce în ce mai importantă atunci când brandurile descoperă soluții alternative pentru cookie-uri de la terți.
  • Creștere interes pentru publicitate prin podcast-uri. Unul din trei utilizatori de internet ascultă podcasturi cel puțin o dată pe lună.
  • Trend ascendent al evenimentelor hibride. Multe companii optează pentru crearea unui mix privind formele de evenimente organizate, integrând atât participarea fizică, virtuală, hibrid, utilizând astfel strategii multicanal.
  • Interes în creștere pentru YouTube. Odată cu o audiență a sa în creștere, tot mai multe branduri alocă bugete de publicitate mai mari pe canalul YouTube.
  • Personalizare experiențe ale utilizatorilor. 80% dintre clienți preferă să cumpere de la companii care oferă o experiență personalizată și 90% sunt dispuși să-și dezvăluie informațiile dacă acest lucru le îmbunătățește experiența de utilizare (de exemplu reduceri).
  • Utilizare dispozitive mobile pentru comerțul electronic. Brandurile care se concentrează pe furnizarea de experiențe relevante de comerț electronic accesate de pe telefonul mobil vor avea mai mult succes, deoarece utilizatorii acordă o valoare mai mare site-urilor ușor de accesat si utilizat. 

Cifra de afaceri anuală a pieței media

  • Cifra de afaceri pe piața media include venituri din canale media convenționale (TV, Radio, Publicații tipărite) precum și media digitală (de exemplu, ziare și reviste digitale, video, streaming de muzică)
  • În primul an de pandemie, restricțiile și carantina au forțat consumatorii să rămână în case, lucru care a condus la o creștere a consumului media digital și de TV.
  • TV-ul, Platformele de streaming și jocurile video au fost segmentele de piață care au contracarat o scădere majoră a pieței media. Românii au cheltuit în 2021 aproape 317 milioane Euro pe consum media digital (descărcări și abonamente), în creștere cu 25% față de anul 2020.  

Vânzarea de publicitate în România și impactul pandemiei

  • Piața de publicitate s-a redresat în mod neașteptat după recesiunea cauzată de restricțiile din 2020 aferente pandemiei, recesiune care a afectat afacerile și sectoarele economice la nivel global.
  • Cheltuielile cu reclamele au crescut cu 26,3% în 2021 față de 2020, depășind pragul de 600 de milioane Euro.
  • Până la sfârșitul anului 2022, piața vânzărilor de publicitate este de așteptat să atingă 640 milioane Euro. Se estimează că piața locală își va menține tendința pozitivă, cu o rată anuală de creștere estimată de 5,5% din 2022 până în 2027.
  • Criza energetică care forțează o tranziție mai rapidă a sectoarelor economice către energia regenerabilă este, de asemenea, un motor al creșterii economice pe termen lung.
  • Următoarele instituții de presă fac parte din domeniul de aplicare al acestui raport: TV, radio, ziare și reviste (tipărite), formate de out-of-home (OOH) (publicitate outdoor reprezentată de media tradițională) și formate digitale (rețele sociale, reclame, bannere și anunțuri).

Mediul concurențial din România

TOP 10 Agenții media: MMS Communications, Publicis Groupe Media, B.V. McCann-Erickson, Mediacom România, Media Investment Communication, Optimum Media Direction (OMD) Plan & Buy, Wavemaker România, United Media Services, Initiative Media, House Of Media.

TOP 10 agenții de publicitate: Lion Communication Services, Ogilvy & Mather Advertising, Mercury360 Communications, Propaganda Group, Geometry Global Romania, FCB Bucharest, Cohn&Jansen Advertising, Tonica Group, DDB Advertising Agency, Jazz Communication.

TOP 10 platforme media de tip agregatori si distribuitori conținut media: Pro Tv, Antena Tv Group, Dogan Media International, Clever Group, Campus Media TV, Antena 3, Ridzone Computers, Abc Plus Media, B1 Tv Channel, Publivol Creativ. 

Care sunt beneficiile unui studiu de piață din perspectiva de antreprenor? Datele furnizate de studiile de piață vă pot oferi un avantaj față de competiție. Aceste date se pot utiliza în conceperea strategiei de marketing, în ceea ce privește dezvoltarea produselor și serviciilor, caracteristicilor acestora, determinand modul optim de promovare, corelat cu preferințele publicului țintă. Astfel, riscurile de business pot fi diminuate întrucât se poate dezvolta o strategie de abordare a pieței mai bine structurată.

Autor: Iulia Nistoroiu, Marketing manager

Ne puteți contacta pentru achiziționarea studiului de piață (virtualboard.ro), astfel încât să dețineți o analiză cuprinzătoare a industriei media și publicitate din România și cea la nivel internațional.

Structură studiu:

Analiza pieței de bază (pe segmente – media, publicitate): 66 pagini

Profile competitori: 75 pagini

Companie
Virtual Board
Despre companie
VirtualBoard este o platformă de democratizare a informației manageriale, ce integrează soluții de inteligență artificială în activitatea de consultanță managerială. Platforma oferă managerilor și antreprenorilor din România soluții la problemele de business curente, informații și instrumente de specialitate, completate de analize de piață și soluții de management strategic.
Persoana de contact
Cristian Bisa
Email contact
vanzari@virtualboard.ro
Telefon contact
0723627200

Disclaimer: Management Pro nu își asumă responsabilitatea pentru informaţiile primite şi publicate prin intermediul advertorialelor. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului.

Articole similare

Reclama ta aici!virtualboard, studii de piata

Podcasts

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!