12.8 C
București
sâmbătă, mai 18, 2024

HoReCa – CORESPONDENŢĂ DIN GRECIA Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii – 08.06.2023 – Sinteza

7 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Grigoris Tassios, preşedintele Asociaţiei Hotelurilor din Halkidiki, preşedintele Institutului pentru Dezvoltarea Turismului din regiunea Macedonia (din care face parte şi peninsula Halkidiki), preşedintele Federaţiei Elene a Hotelurilor şi vicepreşedintele Confederaţiei Turismului Grecesc, a precizat, în cadrul unei întâlniri restrânse cu jurnalişti români: "După pandemie, Halkidiki a devenit una dintre cele mai bune zone pentru dezvoltarea turistică şi pentru investiţiile în hoteluri.

Activând din anul 2003 în turism (în prezent deţine hotelul Philoxenia de pe braţul Sithonia), Grigoris Tassios a menţionat că în Halkidiki sosesc turişti din zona balcanică din anul 2006: "Numărul de sosiri anuale în Halkidiki este de circa 1,1 milioane...

"În această vară am dori să avem aceleaşi cifre ca în 2019, care a fost unul dintre cei mai buni ani pentru sezonul turistic din Grecia, cu circa 30 de milioane de sosiri, în toată ţara", a spus sursa citată, adăugând: "Criza pandemică a adus doi ani foarte grei, atât pentru noi, cât şi pentru toată Grecia, dar avem un guvern bun şi pot spune că am fost norocoşi în această perioadă pentru că statul a dat bani nu doar hotelierilor, ci şi celorlalte companii, restaurantelor, agenţiilor de turism - a fost un pachet de sprijin de 40 de miliarde de euro în cei doi ani de pandemie (2020 şi 2021).

Cu cele trei brate ale sale – Kassandra, Sithonia şi Muntele Athos – întinse pe o suprafaţă de 3000 de kmp, peninsula grecească Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii, care caută luxul din resorturile de cinci stele situate în zone izolate, unde domnesc liniştea şi natura.

Lanţuri hoteliere de renume, cum ar fi Zeus International, îşi fac apariţia în staţiunile elene, prin intermediul unor resorturi impresionante pe braţele Kassandra şi Sithonia, Muntele Athos – unde este permis doar accesul bărbaţilor – fiind dedicat mai mult turismului religios.

Noile resorturi care funcţionează de puţin timp în Halkidiki în sistem de all inclusive oferă clienţilor servicii complete de masă, spa şi agrement, fiind dotate cu terenuri de sport, piscine individuale, spaţiu pentru spa şi relaxare, vile, transport la plajă, locuri de parcare etc.

Ammoa Luxury Hotel & Spa, Cora Hotel & Spa Resort şi Ajul Luxury Hotel & Spa Resort sunt doar trei dintre ansamblurile hoteliere ce fac parte din noul concept de cazare şi relaxare pe care-l oferă Halkidiki.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Grigoris Tassios, preşedintele Asociaţiei Hotelurilor din Halkidiki, preşedintele Institutului pentru Dezvoltarea Turismului din regiunea Macedonia (din care face parte şi peninsula Halkidiki), preşedintele Federaţiei Elene a Hotelurilor şi vicepreşedintele Confederaţiei Turismului Grecesc, a precizat, în cadrul unei întâlniri restrânse cu jurnalişti români: „După pandemie, Halkidiki a devenit una dintre cele mai bune zone pentru dezvoltarea turistică şi pentru investiţiile în hoteluri. Pe lângă cele care deja funcţionează, avem acum alte trei hoteluri de cinci stele în dezvoltare, în Kassandra şi în Neos Marmaras, care urmează să fie deschise în anul 2025. Goldman Sachs, una dintre cele mai mari bănci din lume, investeşte aproximativ 150 de milioane de euro, până în 2025, în turismul din zona noastră.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

De asemenea, mai avem şi alte investiţii mari, de 50-60 de milioane de euro, făcute de nume cunoscute care se regăsesc şi în ţări din vestul Europei. Noua investiţie în Porto Carras va fi de aproximativ 50-60 de milioane de euro, în renovarea unui hotel şi pentru a construi o nouă zonă de bungalouri de cinci stele lângă cazinou, în următorii cinci ani.

O proporţie de 20% din cele 54.000 de paturi de hotel sunt în regim de cinci stele all-inclusive, iar restul hotelurilor sunt cu demipensiune (micul dejun şi cina). Majoritatea apartamentelor oferă doar micul dejun, iar unele dintre ele sunt în sistem self-catering. În afara hotelurilor sunt doar câteva zone de parcare, iar la hoteluri acestea sunt incluse în preţ. Totodată, cele mai multe hoteluri au echipamente de incărcare a maşinilor electrice”.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Grigoris Tassios: „Turiştii români sunt unii dintre cei mai buni clienţi pe care îi avem”

Activând din anul 2003 în turism (în prezent deţine hotelul Philoxenia de pe braţul Sithonia), Grigoris Tassios a menţionat că în Halkidiki sosesc turişti din zona balcanică din anul 2006: „Numărul de sosiri anuale în Halkidiki este de circa 1,1 milioane, jumătate dintre aceştia venind cu maşina din ţările balcanice – Bulgaria, România, Serbia, Macedonia, iar uneori avem şi turişti din Croaţia şi Moldova. Restul sosirilor sunt cu avionul, prin aeroportul din Salonic. Din regiunea balcanică, şi din România inclusiv, vin turişti aproximativ 100 de zile din sezon, pentru că majoritatea oamenilor vin cu maşina, nu cu avionul. Din România am avut circa un milion de turişti per total Grecia şi cam 30-40% din acest milion au fost în Halkidiki. Pentru noi, românii sunt unii dintre cei mai buni clienţi pe care îi avem, iar în Halkidiki cei mai mulţi români care vin în vacanţă sunt cu familia.

Avem 54.000 de paturi de hotel din toate categoriile şi 40.000 de paturi în apartamente mici din zonă. Deţinem un total de circa 100.000 de paturi în această destinaţie, cu tot cu cele aproximativ 10.000 de locuri în camping. Referitor la naţionalitatea turiştilor, pe primul loc este Germania, pe locul al doilea – Marea Britanie, apoi avem clienţi din Franţa, din Italia şi unele sosiri din Olanda şi Belgia. Din 1994 până în 2019 aveam şi mulţi turişti ruşi şi ucraineni. Dar acum, după război, nu mai avem clienţi din Rusia şi Ucraina”.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Peninsula Halkidiki deţine două porturi – Porto Carras şi Sani -, a mai menţionat sursa citată, precizând că sezonul în Grecia începe la sfârşitul lunii aprilie şi se încheie la finalul lui octombrie.

Printre altele, Tassios a mai menţionat: „Avem amenajate 92 de destinaţii clasificate cu «steag albastru», pentru curăţarea plajelor şi a mărilor. (n.r. Steagul albastru este un certificat pentru calitatea de mediu acordat anual din 1987 de FEE, cu sediul în Danemarca, şi care se acordă pentru curăţenie, frumuseţea peisajului şi infrastructura bine dezvoltată). Prima destinaţie de acest fel din Grecia a fost amenajată aici. Pentru noi contează foarte mult acest lucru, întrucât acum este foartă importantă sustenabilitatea şi, deci, acest nou produs pentru turism.

De asemenea, este bine pentru noi că suntem în apropiere de Salonic şi că avem la dipoziţie şi aeroportul de acolo. În ultimii cinci ani, cu excepţia celor doi de COVID, am creat pachete comune cu Salonic pentru mai şi octombrie. Aşa că unii turişti vin pentru două sau trei nopţi la Salonic, iar restul sejurului şi-l petrec la Halkidiki”.

Potrivit lui Grigoris Tassios, un alt avantaj al peninsulei este faptul că se poate ajunge din multe ţări în câteva ore cu maşina sau cu autocarul: „Statele din zona balcanică reprezintă aproximativ 40 de milioane de oameni. Pentru noi, este o piaţă foarte mare, iar turiştii ajung de aici în 4-7 ore. În al doilea rând, construim o destinaţie pentru sosiri la aeroport, ceea ce înseamnă un zbor de doar două ore din diverse ţări până la noi. Toate aceste zboruri vin la Salonic. Avem mult verde şi avem Muntele Athos – o locaţie cu o istorie importantă pentru ortodocşi -, mai avem vilele din nordul Halkidiki şi nu ne lipsesc marea şi soarele”.

Tassios: „Anul acesta vom atinge cifrele din 2019”

Anul trecut a fost unul bun pentru turism, însă nu au fost atinse cifrele din 2019. „În această vară am dori să avem aceleaşi cifre ca în 2019, care a fost unul dintre cei mai buni ani pentru sezonul turistic din Grecia, cu circa 30 de milioane de sosiri, în toată ţara”, a spus sursa citată, adăugând: „Criza pandemică a adus doi ani foarte grei, atât pentru noi, cât şi pentru toată Grecia, dar avem un guvern bun şi pot spune că am fost norocoşi în această perioadă pentru că statul a dat bani nu doar hotelierilor, ci şi celorlalte companii, restaurantelor, agenţiilor de turism – a fost un pachet de sprijin de 40 de miliarde de euro în cei doi ani de pandemie (2020 şi 2021). Acum, cred că va fi un sezon turistic normal. În 2019, cifra de afaceri din domeniu a fost de 18 miliarde euro, iar în 2022 – de 17,9 miliarde euro. Sperăm să avem aceleaşi rezultate în acest sezon ca în 2019. Estimăm că din SUA vom avea aproximativ 800.000 de sosiri în această vară doar în Atena, după ce anul trecut au fost 600.000. În zona Salonic vin şi turişti din Israel. De exemplu, în 2022, din Israel au venit cam 1 milion de turişti în toată Grecia. 3,5 milioane au fost din Marea Britanie, 3 milioane din Germania, iar restul turiştilor au venit din Franţa, Italia şi Polonia.

Aproximativ 65-70% din capacitatea totală de cazare din zonă este deja rezervată pentru acest sezon, ceea ce este foarte bine, pentru că suntem abia la începutul lunii iunie.

În Halkidiki, turismul reprezintă 50% din PIB, iar la nivelul întregii ţări, acest sector înseamnă 25-30% din PIB. Competitorii Greciei în materie de turism sunt Turcia, Egiptul şi Ciprul, conform lui Grigoris Tassios, care a precizat că, de anul trecut, preţurile în Grecia sunt mai mari cu aproximativ 10% faţă de anii precedenţi: „Pentru noi este normal, întrucât, cu toată această criză din energie şi după perioada COVID, 10% nu înseamnă nimic. Inflaţia şi criza energetică sun peste tot. În acest context, Guvernul Greciei dezvoltă un proiect care a început din 2019 şi are ca termen de finalizare anul 2027. Acum va fi accelerat şi presupune ca în toată Grecia 80% din producţia de electricitate să fie produsă din surse solare sau eoliene. Este o investiţie mare, nu doar din surse greceşti, ci şi din alte ţări”.

Sursa citată menţionează că există o mare problemă cu personalul din domeniu, adăugând că, dacă până în 2019 salariul lunar era de aproximativ 800 de euro, acum acesta este de 1.200 de euro.

Printre altele, domnia sa a mai menţionat că, pentru promovarea peninsulei Halkidiki, cele cinci asociaţii din domeniu deţin un buget de aproximativ 500.000 de euro pe an, pe care-l folosesc, printre altele, să participe la 14-15 expoziţii în toată Europa.

Dacă înainte hotelierii din zonă lucrau cu turiştii prin parteneri greci, de circa cinci ani aceştia au contracte directe cu agenţiile care activează în ţările din zona balcanică, iar clienţii fac şi rezervări online, prin diverse site-uri specializate sau direct la proprietarii de apartamente, de exemplu.

Halkidiki – în topul vânzărilor Hello Holidays pe Grecia

Una dintre agenţiile de turism care vând vacanţe în Halkidiki este Hello Holidays, ce operează 130 de variante de sejururi cu cazare în studiouri şi hoteluri în peninsula elenă, conform reprezentanţilor turoperatorului. Grecia este destinaţia cu care Hello Holidays şi-a început activitatea, cu 16 ani în urmă. În prezent, pe Halkidiki (Kassandra plus Sithonia) operează un charter săptămânal, care pleacă vinerea din Bucureşti, în perioada 12.05.2023 – 29.09.2023. Preţurile pachetelor de vacanţă – şapte nopti, cu transport autocar (pe traseul Bucureşti – Giurgiu – Ruse – Sofia – Kulata – Promachonas – Salonic – Peninsula Halkidiki) – pornesc de la 156 de euro/persoană/studio şi cresc în funcţie de tipul cazării şi de perioada sejurului, acestea putând ajunge, în luna august, până la 10.000 de euro/sejur de două persoane cu pensiune completă. Cosmin Vasile, reprezentantul Hello Holidays, a spus că cea mai scumpă vacanţă vândută anul trecut de turoperator în Halkidiki a costat peste 30.000 de euro, într-o unitate de cazare cu trei dormitoare. Peninsula Halkidiki este, astfel, în topul vânzărilor Hello Holidays pe Grecia. Toate hotelurile din portofoliul companiei pot fi rezervate şi pentru vacanţe cu transport individual.

Cosmin Vasile ne-a precizat: „Hello Holidays operează cu cele mai multe unităţi de cazare, în special cu studiourile, în garanţie. Este vorba despre acele camere pe care noi le plătim cu câteva luni, chiar un an poate înainte de începerea sezonului, pe tot sezonul, şi le închiriem pe 3-4 luni, în funcţie de sezon şi de destinaţie, iar vânzarea lor se află exclusiv în responsabilitatea noastră. Majoritatea unităţilor de cazare pe care noi le avem sunt aceste vile/studiouri şi, separat, la cerere, se vând şi hoteluri unde orice agenţie poate face rezervări. Primele tipuri de unităţi se pretează mai mult la autocar, iar genul de hoteluri de cinci stele, scumpe, se vând mai bine cu transport individual. Turiştii care merg cu autocarul sunt cei care optează pentru cazări medii, pensiuni sau studiouri de trei stele. Cei care cumpără cazări de patru şi cinci stele în Halkidiki vin cu maşina proprie”.

Regiunea este destinată familiilor cu copii, pentru relaxare, plajă, cu opţiuni de petrecere a timpului liber, a completat reprezentantul agenţiei de turism: „Ca opţiuni, avem mai multe croazierele – una spre muntele Athos, una între braţele Kassandra şi Sithonia, una pe Golful Toroneos (cu oprire pentru baie în mare) una în golful Muntelui Athos, între braţul Sithonia şi bratul Athos, care se numeşte Blue Lagoon şi ajunge în arhipelagul de insuliţe Diaporos, cu oprire la plajă şi baie în mare. Majoritatea croazierelor cuprind şi o masă de prânz.

Mai avem şi excursia la Salonic, cu tur de oraş, unde se vizitează Biserica Sf. Dumitru, Agora Romană, Piaţa Aristotel, Turnul Alb, Zidurile Cetăţii etc., excursia la Meteora – cea mai lungă, dar foarte căutată -, unde vizităm două mănăstiri şi un atelier de icoane. Preţurile excursiilor sunt cuprinse între 30 şi 50 de euro de persoană”.

Pe braţul Kassandra, cele mai cunoscute staţiuni sunt sunt Kalithea, Kriopigi, Polychrono, Pefkohori şi Afytos, iar în Sithonia – Nikiti, Metamorfosis, Sarti şi Neo Marmaras.

Conform sursei citate, cererea pe Halkidiki a crescut foarte mult, astfel că, în acest an Hello Holidays aşteaptă circa 2000 de turişti care să meargă în peninsulă cu autocarul, la care se adaugă cei care pleacă în vacanţă cu maşina şi care sunt cu circa 50% mai mulţi faţă de cei cu autocarul.

Sejurul în Halkidiki poate cuprinde şi 2-3 nopţi la Salonic – al doilea cel mai mare oraş din Grecia, după Atena.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Cora Hotel & Spa Resort, situat deasupra mării, în apropiere de satul Afitos, este o oază de lux în mijlocul naturii, un resort impunător de cinci stele, care a fost dat în folosinţă în urmă cu doar o lună. Hotelul are 181 de camere (450 de paturi) de diferite tipuri – cu privire la mare, cu privire la pădure, cu piscină individuală -, patru baruri şi două restaurante, un spaţiu pentru Spa cu hammam, piscină, saună, jacuzzi, masaj, tratamente. Preţurile pornesc de la 732 de euro/persoană şi depăşesc 3000 de euro pentru sejurul de şapte nopţi/două persoane, în funcţie de cameră şi perioada vacanţei.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

–––––––––––

Ajul Luxury Hotel & Spa Resort – o unitate hotelieră exclusivistă, în regim ultra all inclusive – combină vacanţele de familie cu cele pentru cupluri.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Alcătuit din 171 de camere şi apartamente situate în cadrul hotelului şi în cele 12 vile de tip prezidenţial, 10 bungalow-uri Prestige şi trei Royal, resortul are patru restaurante, un parc de aventură, piscine, patru terenuri de sport – tenis, volei, baschet şi fotbal -, un club pentru copii cu activităţi şi în interior şi în exterior, un spaţiu pentru adolescenţi, două pentru oamenii de afaceri, heliport şi oferă şapte tipuri de evenimente, astfel ca în fiecare zi a sejurului turiştii să aibă experienţe diferite, după cum a spus, în cadrul unui briefing cu jurnaliştii români, Anastasia Kartsoni – directorul general al complexului hotelier. Conform acesteia, resortul, parte a lanţului hotelier Zeus International, oferă şi servicii extra all inclusive, cum ar fi cină privată pe plajă, pachete de tratament de înfrumuseţare în cameră sau babysitting. Hotelul este situat pe plaja staţiunii Agia Paraskevi, renumită pentru apele cristaline, pădurile de pini şi izvoarele termale naturale.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Investitorul grec urmează să dezvolte resortul, anul viitor, cu încă o aripă similară cu cea care urmează să fie dată în funcţiune vara aceasta (până acum a fost dat în funcţiune doar hotelul).

În acest complex hotelier, preţurile pornesc de la 1.160 de euro/persoană şi depăşesc 10.000 de euro, în funcţie de cameră şi perioadă.

–––––––––––

Ammoa Luxury Hotel & Spa, ce activează sub egida Zeus International, este un resort de cinci stele cu 179 de camere şi bungalow-uri situate în staţiunea Nikiti, la 200 m de plaja Agios Ioannis.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Dotat cu trei restaurante cu preparate din bucătăria mediteraneană şi internaţională şi două baruri, cu sală de Spa&Fitness, club pentru copii şi centru de afaceri, resortul reprezintă o investiţie de circa 50 de milioane de euro a unui om de afaceri din Salonic, după cum ne-a spus Grigoris Tassios. Acesta a menţionat că, pe lângă ceea ce este construit acum, mai urmează să fie construite şi alte vile.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Hotelul este în cel de-al doilea an de funcţionare şi are preţuri care pornesc de la peste 1.000 de euro/persoană pentru un sejur.

–––––––––––

Zeus International este o companie de management hotelier care oferă modele de operare personalizate pentru nevoile clienţilor şi piaţa specifică.

Halkidiki începe să se adreseze turiştilor cu pretenţii

Are birouri în Atena, Bucureşti, Milano, Nicosia şi Sofia şi este una dintre cele mai importante companii de management hotelier din Grecia. Operând peste 3.500 de camere în 22 de hoteluri, Zeus International este prezent şi în Bucureşti, cu hotelurile Central, Veneţia şi Opera.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.bursa.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!