Brandul românesc de biscuiţi Croco a „bătut“ în vânzări brandurile TUC şi Toortizi ale companiilor Mondelez şi Alka, deţinute de investitori americani, respectiv israelieni. Croco, produs într-o fabrică din Oneşti (jud. Bacău), deţinută de antreprenorul Damian Mereu, a avut o cotă de piaţă de 19,2% din vânzările de biscuiţi săraţi, care au fost la un pas de 1 miliard de lei în 2024, conform datelor companiei de cercetare şi analiză de piaţă Euromonitor International.
În 2024, în România s-au vândut 28.300 de tone de biscuiţi săraţi în retail, cu 1,4% mai mult decât în 2023. Valoarea vânzărilor a crescut cu peste 8%, de la 913,5 mil. lei la 988,5 mil. lei, iar în 2025 se estimează că va depăşi 1 mld. lei. În topul vânzărilor de biscuiţi săraţi din România după cota de piaţă pe brand conduce Croco cu 19,2%, urmat de TUC (8,5%) al Mondelez, Toortitzi (8,2%) şi Soocitzi (6,4%), produse de Alka Co, potrivit datelor Euromonitor.
Toate cele trei companii au fabrici în România: Croco la Oneşti, Mondelez la Clinceni (după achiziţia Chipita, deşi TUC nu este produs local), iar Alka Co are fabrici la Bucureşti şi Ploieşti.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).