20.1 C
București
vineri, iunie 14, 2024

Agribusiness – Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% din cauza inflației – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% în primul trimestru al anului, după ce au crescut în 2022, în condițiile în care inflația i-a determinat pe consumatorii din întreaga lume să renunțe la alcoolul scump, a anunțat marți Federation Francaise des Spiritueux (FFS), scrie Reuters.

Exporturile de băuturi spirtoase au crescut cu 11,7% în valoare anul trecut, până la 5,4 miliarde de euro (5,90 miliarde de dolari), dar cu doar 2,3% în volum, până la 468 milioane de litri, trase de vodcă (cu 6,7% mai mult în volum) și lichioruri (cu 14,1%).

În Franța, unde consumul de alcool a fost în scădere, volumul vânzărilor în magazinele de vânzare cu amănuntul a scăzut cu 4,4% în valoare, până la 5 miliarde de euro în 2022.

Exporturile franceze de băuturi spirtoase au scăzut cu 20% în primul trimestru al anului, după ce au crescut în 2022, în condițiile în care inflația i-a determinat pe consumatorii din întreaga lume să renunțe la alcoolul scump, a anunțat marți Federation Francaise des Spiritueux (FFS), scrie Reuters.

Exporturile de băuturi spirtoase au crescut cu 11,7% în valoare anul trecut, până la 5,4 miliarde de euro (5,90 miliarde de dolari), dar cu doar 2,3% în volum, până la 468 milioane de litri, trase de vodcă (cu 6,7% mai mult în volum) și lichioruri (cu 14,1%). Cognacul a rămas cea mai exportată băutură spirtoasă, dar a scăzut cu 3,7%, scrie G4Media.ro.

„Relansarea a fost de scurtă durată, deoarece exporturile de la începutul anului s-au prăbușit din cauza inflației, ale cărei efecte devin globale. Pentru prima dată de la criza din domeniul sănătății, piața de exporturi este în declin”, se arată într-un comunicat al FFS.

În Franța, unde consumul de alcool a fost în scădere, volumul vânzărilor în magazinele de vânzare cu amănuntul a scăzut cu 4,4% în valoare, până la 5 miliarde de euro în 2022.

Cu toate acestea, vânzările în cafenele și restaurante au crescut din nou la nivelurile de dinainte de COVID, ceea ce a adus o oarecare respiro operatorilor din acest sector, a precizat FFS.

„Redeschiderea totală a locurilor de convivialitate, combinată cu o ofertă dinamică (progrese în materie de cocktailuri și non-alcoolice) a dus la o creștere a vânzărilor anuale de 51,8% pe acest segment, reprezentând un total de 20,1 milioane de litri”, a precizat FFS.

FFS a avertizat că numeroși producători au suferit pierderi anul trecut și cu atât mai mult în prima jumătate a anului 2023, deoarece nu au putut transfera o creștere a costurilor, inclusiv o creștere bruscă a prețurilor la sticlă și la alcool agricol.

FFS, care reprezintă producătorii francezi și distribuitorii de băuturi spirtoase, cuprinde aproape 250 de companii, inclusiv întreprinderi mici și grupuri internaționale.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!