Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primul trimestru din 2023, cu 27,7%, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, iar autoturismele „verzi” au înregistrat un salt 34,8% şi au ajuns la o cotă de piaţă de 20,2%, reiese din datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. Conform statisticii oficiale, pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele trei luni din acest an, pe primul loc se află Dacia – cu 13.652 de unităţi, urmată de Renault (4.422 unităţi), Ford (2.516), Hyundai (2.457), Mercedes-Benz (2.404), Toyota (2.346), Skoda (2.218), Volkswagen (2.195), BMW (1.247) şi Suzuki (969).
Segmentul autoturismelor reprezintă aproximativ 85% din totalul pieţei; acestea au înregistrat, în luna martie 2023, un volum de 12.120 de unităţi, cu 11,2% mai mult decât în luna similară din 2022.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referinţă, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 1,6% faţă de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 67,1%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2,6%, de la an la an, şi deţin o cotă de 12,8% din total.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piaţă de 20,2%, la finele lunii martie a acestui an, pondere care depăşeşte cu 7,4% cota deţinută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă în primele trei luni ale anului 2023, comparativ cu 7,3%, cu un an în urmă.
Achiziţiile din categoria autoturismelor ecologice s-au majorat cu 34,8%, în T1 din acest an, comparativ cu perioada similară din 2022, fiind de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+48,8%) şi a celor plug-in hybrid (+32%).
În timp ce, în luna martie 2023, autoturismele electrice raportează o scădere de 2,4% faţă de luna similară a anului trecut, la nivelul primelor trei luni ale anului în curs s-a consemnat o creştere de 48,8% faţă de anul precedent.
De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative, în creştere cu 26,6%, în martie 2023 vs martie 2022, respectiv cu 32%, de la trimestru la trimestru.
Totodată, vânzările de autoturisme full hybrid au scăzut cu 10,8% faţă de luna martie 2022, însă au crescut cu 23,6%, raportat la primele trei luni ale anului trecut.
Cele mai multe achiziţii de autoturisme în primele trei luni din 2023 au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă o pondere de 58%, iar diferenţa de 42% le revine persoanelor fizice.
În categoria autovehiculelor uşoare, pe ansamblul celor trei luni din acest an, se remarcă o creştere de 26,4%, care consemnează o evoluţie similară cu cea a autoturismelor (+27,7%).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).