Boeing va desființa 17.000 de locuri de muncă – 10% din forța sa de muncă globală -, va amâna cu un an primele livrări ale avionului său 777X și va înregistra pierderi de 5 miliarde de dolari în al treilea trimestru, în contextul în care producătorul american de avioane continuă să primească lovituri în timpul unei greve care durează de o lună, transmite Reuters.
CEO-ul Kelly Ortberg a declarat vineri într-un mesaj adresat angajaților că reducerea semnificativă este necesară „pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară”, după ce o grevă în curs de desfășurare a 33.000 de muncitori de pe Coasta de Vest a SUA a oprit producția modelelor 737 MAX, 767 și 777.
„Ne resetăm nivelul forței de muncă pentru a ne alinia la realitatea noastră financiară și la un set mai concentrat de priorități. În următoarele luni, planificăm să reducem dimensiunea forței noastre de muncă totale cu aproximativ 10%. Aceste reduceri vor include directori, manageri și angajați”, se arată în mesajul lui Ortberg.
Acțiunile Boeing au scăzut vineri cu 1,1% în tranzacțiile de după închiderea pieței.
Schimbările radicale reprezintă o mișcare importantă din partea lui Ortberg, care a venit în august la conducerea producătorului de avioane aflat în dificultate, promițând să restabilească relațiile cu sindicatul și angajații săi.
Boeing a înregistrat cheltuieli înainte de impozitare în valoare totală de 5 miliarde de dolari pentru activitatea sa de apărare și două programe de avioane comerciale. Pe 20 septembrie, Boeing l-a demis pe Ted Colbert, șeful unității sale de apărare și spațiu, care se confruntă cu probleme.
Boeing, care va raporta profiturile pe trimestrul al treilea pe 23 octombrie, a declarat într-un comunicat separat că se așteaptă acum la venituri de 17,8 miliarde de dolari, o pierdere pe acțiune de 9,97 dolari și un flux de numerar operațional negativ mai bun decât se estima, de 1,3 miliarde de dolari.
În medie, analiștii se așteptau ca Boeing să genereze cheltuieli trimestriale de 3,8 miliarde de dolari, potrivit datelor LSEG.
Thomas Hayes, manager de acțiuni la Great Hill Capital, a declarat că concedierile ar putea pune presiune pe angajați pentru a pune capăt grevei.
„Greviștii care temporar nu au un salariu nu vor să devină șomeri”, a declarat Hayes într-un e-mail. „Aș estima că greva va fi rezolvată în termen de o săptămână, deoarece acești lucrători nu doresc să se regăsească în următorul lot de 17.000 de reduceri.”
Ajungerea la un acord pentru a pune capăt suspendării muncii este esențială pentru Boeing, care a depus miercuri o plângere împotriva practicilor neloiale de muncă la National Labor Relations Board, acuzând sindicatul mecanicilor că nu a negociat cu bună credință. Agenția de rating S;P a estimat că greva îl costă Boeing 1 miliard de dolari pe lună, iar compania riscă să își piardă ratingul de credit valoros.
Ortberg a mai spus că Boeing a notificat clienții că se așteaptă ca prima livrare a modelului 777X să aibă loc în 2026, din cauza provocărilor legate de dezvoltare, a întreruperii testelor de zbor și a întreruperii lucrului. Boeing s-a confruntat deja cu probleme legate de certificarea 777X, care a întârziat semnificativ lansarea avionului.
„În timp ce afacerea noastră se confruntă cu provocări pe termen scurt, luăm decizii strategice importante pentru viitorul nostru și avem o viziune clară asupra muncii pe care trebuie să o facem pentru a restabili compania noastră”, a adăugat Ortberg.
Boeing va încheia programul său de avioane de marfă 767 în 2027, când va finaliza și livra restul de 29 de avioane comandate, dar a declarat că producția pentru avionul cisternă KC-46A va continua.
International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM), sindicatul care reprezintă lucrătorii greviști, a transmis că anunțul Boeing privind avionul comercial de marfă 767 era îngrijorător și că va evalua implicațiile acestuia.
De asemenea, IAM a calificat drept nefondate pretențiile Boeing împotriva sindicatului în fața National Labor Relations Board.
Acesta a declarat că atât aceste pretenții, cât și renunțarea la avionul cargo 767 par a fi menite să distragă atenția de la „eșecul grupului de a se întoarce la masa negocierilor cu lucrătorii lor din prima linie”.
Jon Holden, președintele districtului IAM 751, a afirmat că încercarea Boeing de a negocia în presă „nu va funcționa și este în detrimentul procesului de negociere”.
El a mai spus că refuzul de a negocia nu va face decât să prelungească greva.
Având în vedere reducerile de personal, Boeing a declarat că va pune capăt unui program de concediere a angajaților salariați anunțat în septembrie.
Chiar și înainte de începerea grevei, la 13 septembrie, compania consuma numerar în timp ce se străduia să își revină după explozia în aer a unui panou de pe un avion nou, în ianuarie, care a scos la iveală vulnerabilități în protocoalele de siguranță și a determinat autoritățile de reglementare americane să îi reducă producția.
Compania a fost audiată vineri în Texas în fața unui judecător care va decide dacă acceptă oferta constructorului de avioane de a pleda vinovat pentru fraudă în cadrul unui acord cu Departamentul de Justiție.
Boeing a fost de acord să plătească o amendă de până la 487,2 milioane de dolari, să cheltuiască cel puțin 455 de milioane de dolari pentru îmbunătățirea siguranței și să se confrunte cu trei ani de probațiune sub supraveghere judiciară și supraveghere independentă.
Tot vineri, un organism național de supraveghere a declarat că Administrația Federală a Aviației „nu a fost eficientă” în supravegherea producției Boeing.
Reuters a relatat săptămâna aceasta că Boeing ia în considerare opțiunile de a strânge miliarde de dolari printr-o vânzare de acțiuni și titluri similare acțiunilor.
Potrivit surselor, aceste opțiuni includ vânzarea de acțiuni obișnuite, precum și de titluri de valoare precum obligațiuni convertibile obligatorii și acțiuni preferențiale. Una dintre surse a declarat că a sugerat companiei Boeing că ar trebui să strângă aproximativ 10 miliarde de dolari.
Compania are datorii de aproximativ 60 de miliarde de dolari și a înregistrat pierderi ale fluxului de numerar operațional de peste 7 miliarde de dolari pentru prima jumătate a anului 2024.
Analiștii estimează că Boeing ar trebui să strângă între 10 și 15 miliarde de dolari pentru a-și menține ratingurile, care sunt acum cu o treaptă peste junk.
Michael Ashley Schulman, partener la Running Point Capital Advisors, a declarat pentru Reuters că întârzierea livrării 777X și reducerea forței de muncă nu au fost o surpriză majoră.
„Ratingul lor de credit și prețul acțiunilor au fost în pericol pentru cea mai mare parte a unui deceniu, din cauza managementului defectuos, iar încăpățânarea afișată în timpul grevei poate fi picătura care umple paharul”, a spus el.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.digi24.ro).