17.8 C
București
duminică, octombrie 13, 2024

Analize și Trenduri – Companiile din România sunt familiarizate cu ESG; conceptul este considerat scump, dar benefic pentru afacere – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Cele mai multe companii din România (79%) se declară familiarizate cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), iar șapte din zece organizații (69%) consideră costurile asociate cu acest concept foarte mari, însă justificate de beneficiile aduse afacerii, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres.

Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing și 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizați cu conceptul de ESG.

Un alt aspect evidențiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare și standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani.

Cele mai multe companii din România (79%) se declară familiarizate cu domeniul ESG (Environment, Social, Governance), iar şapte din zece organizaţii (69%) consideră costurile asociate cu acest concept foarte mari, însă justificate de beneficiile aduse afacerii, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, prima ediţie a cercetării „Dinamica şi perspectiva domeniului ESG în România”, derulată de Valoria şi CSRmedia.ro, evidenţiază faptul că 68% din totalul executivilor chestionaţi spun că au o strategie formală aferentă ESG.

Cele două motive principale pentru care companiile au ales să dezvolte cadre de lucru ESG sunt, în egală măsură, rezilienţa business-ului şi impactul pozitiv asupra comunităţii (56%).

Conform rezultatelor, 64% dintre membrii echipei de CSR/ESG, 58% dintre cei ai echipei de marketing şi 51% dintre cei ai echipei de top management declară că sunt foarte familiarizaţi cu conceptul de ESG.

Un alt aspect evidenţiat de studiu este că 65% dintre companii consideră că schimbările de reglementare şi standardele mai stricte sunt principalele transformări observate în domeniul ESG în ultimii trei ani. Totodată, 25% dintre membrii echipei de top management şi 25% dintre cei ai echipei de CSR/ESG afirmă că transparenţa adusă de ESG în ceea ce priveşte datele, altădată neraportate, reprezintă cea mai evidentă schimbare din acest domeniu.

Studiul de specialitate arată că 59% dintre companiile respondente au menţionat gestionarea şi raportarea datelor pe primul loc între provocările întâmpinate în implementarea practicilor de ESG, în timp ce 55% au menţionat alocarea resurselor necesare acestui domeniu.

În privinţa integrării aspectelor ESG în strategia generală a afacerii, 53% dintre companii şi-au definit clar valorile, principiile ESG şi misiunea pe care şi-o asumă. În acelaşi timp, 52% consideră că au integrat cel mai bine aspectele de mediu în strategia ESG, iar alte 55% subliniază că investitorii le cer obiective clare de ESG.

De asemenea, toate categoriile de respondenţi apreciază rezistenţa la schimbare ca fiind principala provocare întâmpinată în implementarea practicilor ESG, cu procente variate: 29% echipa de marketing, 24% echipa de CSR/ESG, 23% managerii din middle management şi 19% directorii generali şi echipa de top management. Diferenţele de perspectivă devin evidente şi în ceea ce priveşte identificarea temelor relevante de ESG. Dacă 37% dintre companii au un proces mixt de identificare a acestora, 34% au un proces intern, iar numai 10% măsoară foarte bine impactul actual al companiei în ceea ce priveşte ESG.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (76%) îşi implică angajaţii în iniţiativele ESG prin conştientizare şi educaţie, 57% prin crearea unei culturi a sustenabilităţii, 31% prin oportunităţi de dezvoltare personală, iar 22% prin recunoaştere şi recompense. La capitolul costuri asociate cu ESG, rezultatele studiului arată că 69% din totalul celor intervievaţi sunt de părere că acestea sunt foarte mari, dar în mare măsură justificate de beneficiile aduse companiei. În plus, 61% afirmă că iniţiativele de ESG au avut un impact pozitiv asupra performanţei organizaţiei.

Studiul Valoria şi CSRmedia.ro privind percepţia managerilor asupra evoluţiei perspectivei companiilor cu privire la ESG a avut la bază un chestionar care a analizat răspunsurile a 191 executivi de top provenind din companii cu activitate în diverse industrii. Cei mai mulţi respondenţi (43%) provin din companii cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!