-1.2 C
București
duminică, ianuarie 12, 2025

Analize și Trenduri – În anul 2022, rata de participare a adulţilor la educaţia formală sau non-formală a fost de 27,7% – Sinteza

4 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Conform rezultatelor Anchetei asupra educației adulților, derulată de Institutul Național de Statistică (INS), 3,548 milioane persoane adulte (18-69 ani) au participat în cursul ultimelor 12 luni precedente interviului la o formă de educație și formare instituționalizată, în cadrul educației formale sau non-formale.

Dintre acestea: ▪ 15,9% au participat doar la educația formală (activități de învățare organizate în cadrul sistemului național de educație universitar sau preuniversitar); ▪ 75,6% au participat doar la educația non-formală (activități de învățare instituționalizată, intenționată și planificată de către un furnizor de educație sau formare profesională...

Rata de participare la educație și formare (formală sau non-formală) a fost de 27,7%, mai mare pentru persoanele rezidente în mediul urban (33,0% față de 21,1% pentru cele din mediul rural).

3,548 milioane persoane de 18-69 ani au participat la o formă de educaţie şi formare instituţionalizată

Conform rezultatelor Anchetei asupra educaţiei adulţilor, derulată de Institutul Naţional de Statistică (INS), 3,548 milioane persoane adulte (18-69 ani) au participat în cursul ultimelor 12 luni precedente interviului la o formă de educaţie şi formare instituţionalizată, în cadrul educaţiei formale sau non-formale. Dintre acestea: 15,9% au participat doar la educaţia formală (activităţi de învăţare organizate în cadrul sistemului naţional de educaţie universitar sau preuniversitar); 75,6% au participat doar la educaţia non-formală (activităţi de învăţare instituţionalizată, intenţionată şi planificată de către un furnizor de educaţie sau formare profesională, sub forma cursurilor, seminariilor sau atelierelor, lecţiilor private sau meditaţiilor, instruirii practice la locul de muncă); 8,5% au participat la ambele forme de educaţie pe parcursul ultimelor 12 luni. INS precizează că perioada de referinţă a anchetei a fost „ultimele 12 luni precedente interviului“, iar colectarea datelor s-a realizat în trimestrul IV 2022.

Rata de participare la educaţie şi formare (formală sau non-formală) a fost de 27,7%, mai mare pentru persoanele rezidente în mediul urban (33,0% faţă de 21,1% pentru cele din mediul rural). Pe sexe, indicatorul a avut valori identice.

Participarea la educaţia formală sau non-formală a fost mai intensă în cazul persoanelor în vârstă de 18-24 ani (62,8%), a celor cu studii superioare (46,0%) şi în cazul persoanelor active pe piaţa muncii (rata de participare fiind de 33,3% pentru persoanele ocupate).

Între persoanele ocupate, rata de participare la educaţia formală sau non-formală a avut valori mai mari pentru salariaţi (36,9% faţă de doar 9,7% în cazul non-salariaţilor), pentru specialiştii în diverse domenii de activitate (48,2%) şi pentru persoanele care lucrau în activitatea de informaţii şi comunicaţii (57,2%).

După forma de educaţie, rata de participare la educaţia formală a fost de 6,8%, iar rata de participare la educaţia non-formală a fost de 23,3%.

Accesul la informaţiile privind educaţia şi formarea

Un număr de 1881,6 mii persoane, reprezentând 14,7% din totalul populaţiei adulte, a căutat, în ultimele 12 luni anterioare anchetei, informaţii referitoare la posibilităţile de a urma cursurile unei instituţii de învăţământ din cadrul sistemului naţional de educaţie sau de a participa la diferite forme de instruire non-formale: cursuri de orice fel (inclusiv cele de dezvoltare personală), seminarii sau ateliere, lecţii private sau meditaţii, instruire practică la locul de muncă. Această pondere este mai mare pentru persoanele de 18-24 ani (36,9%), pentru cele cu studii superioare (29,0%) şi pentru şomeri (20,8%).

Indiferent dacă au căutat sau nu, 1552,3 mii persoane (reprezentând 12,1% din numărul total al adulţilor) au primit, din partea unor instituţii/ organizaţii, informaţii privind oportunităţile de a studia.

Obstacole în calea participării la educaţie şi formare

Cercetarea relevă că, în total, 7073,4 mii persoane fie şi-ar fi dorit, fie consideră că ar fi avut nevoie să participe la educaţia formală sau non-formală (sau să o facă mai intens, în cazul în care participaseră deja la una din cele două forme de educaţie). Din această categorie de populaţie, 53,9% locuiau în mediul urban, 64,7% aveau studii medii şi 61,6% erau persoane ocupate. Femeile şi bărbaţii deţineau ponderi aproximativ egale (50,8%, respectiv 49,2%).

Întrebate asupra principalului motiv pentru care nu au participat la o formă de educaţie şi formare (sau au participat mai puţin decât şi-ar fi dorit), cel mai frecvent au fost indicate costul participării (26,8% dintre respondenţi care au indicat un motiv) şi programul neconvenabil (22,1%).

50,4% dintre adulţi au învăţat informal, în afara activităţilor de educaţie şi formare instituţionalizate

Ancheta mai arată că 6460,6 mii persoane au dobândit sau şi-au îmbunătăţit cunoştinţe şi abilităţi, în afara activităţilor de educaţie şi formare instituţionalizate, învăţând informal – în familie, la locul de muncă sau în cadrul altor evenimente din viaţa de fiecare zi. Dintre acestea, 41,7% au participat, în plus, şi la activităţi de educaţie instituţionalizate (formale sau non-formale).

Rata de participare la învăţarea informală a fost de 50,4%, mai mare în mediul urban (54,3%) decât în rural (45,6%), dar cu valori apropiate pe sexe (51,6% în cazul bărbaţilor şi 49,2% în cel al femeilor). După modalitatea de învăţare, 73,1% dintre participanţii la această formă de învăţare s-au instruit utilizând, online sau offline, dispozitivele digitale (calculator, laptop, telefon mobil, TV etc.), 72,0% au învăţat de la un membru al familiei, prieten sau coleg, iar 59,2% utilizând materiale tipărite (cărţi, reviste de specialitate etc.).

49,0% dintre persoanele de 18-69 ani cunosc cel puţin o limbă străină

Din totalul persoanelor adulte de 18-69 ani, 6275,2 mii persoane (49,0%) cunoşteau cel puţin o limbă străină; dintre acestea, majoritatea cunoştea o singură limbă străină (70,8%).

Dintre persoanele care cunosc cel puţin o limbă străină, 73,1% au declarat că cel mai bine cunosc limba engleză, iar 10,9% limba franceză.

După nivelul de competenţă autoevaluat, în ceea ce priveşte limba străină cel mai bine cunoscută, peste jumătate dintre respondenţi (57,7%) sunt utilizatori de nivel avansat sau intermediar.

Dintre persoanele care s-au declarat utilizatori avansaţi, 59,6% aveau studii superioare, 80,4% locuiau în mediul urban, iar 73,0% erau persoane ocupate.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!