11 C
București
vineri, februarie 23, 2024

Analize și Trenduri – Studiu: Piaţa de maşini second-hand din România, printre cele mai puţin transparente din Europa – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Piața de mașini second-hand din România este una dintre cele mai puțin transparente din Europa, iar peste 59% dintre autovehicule prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 de euro, reiese dintr-un studiu de specialitate, citat de Agerpres.

În acest context, România ocupă locul 21 din cele 25 de țări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puțin transparente piețe de mașini second-hand din Europa.

Astfel, aproape 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, în timp ce peste 59% dintre mașini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro.

Piaţa de maşini second-hand din România este una dintre cele mai puţin transparente din Europa, iar peste 59% dintre autovehicule prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 de euro, reiese dintr-un studiu de specialitate, citat de Agerpres. Astfel, conform datelor centralizate de platforma carVertical în „Indexul de Transparenţă”, ţările în care există un nivel ridicat de transparenţă pe piaţa auto rulate sunt: Marea Britanie, Germania, Elveţia, Danemarca şi Franţa. În acest context, România ocupă locul 21 din cele 25 de ţări incluse în studiu, regăsindu-se pe lista celor mai puţin transparente pieţe de maşini second-hand din Europa. Astfel, aproape 66% dintre maşinile analizate sunt importate din alte ţări, în timp ce peste 59% dintre maşini prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro.

De altfel, majoritatea ţărilor care oferă mai puţină transparenţă în piaţa auto au o medie scăzută a valorii daunelor, iar România nu face excepţie, ocupând locul 6 în clasament, iar pe poziţia următoare se află Polonia (65,79%).

Potrivit sursei citate, România se prezintă mai bine la vârsta maşinilor second-hand, cu o vechime puţin mai mare de nouă ani (9,44 ani), situaţia care ne plasează pe locul 12 din 25 în clasamentul pieţelor auto analizate.

Din totalul maşinilor analizate de autorii studiului în România, 7,8% au avut kilometrajul dat înapoi. Valoarea medie ştearsă de pe odometru a crescut faţă de anul trecut, de la 48.000 km la 85.186 km.

„Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o maşină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preţ cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Aşadar, mulţi români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conştienţi că a existat o fraudă la mijloc. Totuşi, comparativ cu alte ţări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare. De asemenea, vechimea maşinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potenţial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei maşini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate creşte artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri daţi înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe maşină, fără să ştie detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus”, precizează specialiştii.

În topul ţărilor cu cele mai puţin transparente pieţe de auto rulate se află: Estonia, Lituania, Letonia şi Ucraina. Ţara care prezintă cel mai mare număr de maşini cu kilometraj falsificat este Letonia (12,92%), în timp ce Ucraina se află printre ţările cu cele mai mari ponderi de maşini importate din Europa (82,4%).

De asemenea, în Regatul Unit, ratele de import sunt foarte scăzute (2,2%), ceea ce se corelează direct cu numărul mic de fraude de pe piaţa de maşini second-hand. În plus, ţările din top prezintă un procentaj redus de maşini cu kilometrajul falsificat: Elveţia (2,4%), Regatul Unit (2,7%), Franţa (3,3%), Germania (3,4%) şi Danemarca (4,1%).

Indexul de Transparenţă al pieţei auto a fost realizat pe un eşantion de 24 de ţări din Europa şi SUA, pe o perioadă de 12 luni. Cercetarea se bazează pe date din rapoartele reale ale maşinilor cumpărate de către clienţii carVertical şi a avut la bază şase criterii: procentajul maşinilor cu kilometrajul dat înapoi; valoarea medie a kilometrilor şterşi de pe odometru; procentajul maşinilor avariate; media valorii daunelor; procentajul de maşini second-hand importate; vârsta medie a maşinilor verificate.

Pentru studiul privind frauda de kilometraj, au fost analizate 11 ţări: Ucraina, Polonia, România, Ungaria, Slovacia, Letonia, Republica Cehă, Serbia, Lituania, Italia şi Marea Britanie.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!