27.9 C
București
sâmbătă, iulie 20, 2024

HoReCa – Americanii și japonezii își iau cele mai puține zile libere, dar europenii afirmă că sunt ”mai privați” de vacanțe – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Aproximativ 84% dintre germani și 69% dintre respondenții francezi au declarat că simt că nu au suficient timp liber, conform ”Vacation Deprivation Report” al Expedia, publicat în iunie.

Sondajul, realizat în rândul a peste 11.500 de lucrători, a arătat că americanii își iau cel mai puțin timp liber pe an (11 zile), urmați de japonezi (12 zile).

Cu toate acestea, doar 53% dintre japonezi au spus că se simt ”privați de vacanță”, comparativ cu 65% dintre americani, a arătat sondajul.

Aproape doi din trei lucrători din întreaga lume sunt ”privați de vacanță”, potrivit unui nou raport publicat de Expedia. Cu toate acestea, raportul arată că sentimentul este cel mai ridicat în rândul culturilor care își iau cele mai multe zile libere, relatează CNBC.

Evenimente

25 iulie – Maraton Medika TV – Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie – Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Aproximativ 84% dintre germani și 69% dintre respondenții francezi au declarat că simt că nu au suficient timp liber, conform ”Vacation Deprivation Report” al Expedia, publicat în iunie. Asta în ciuda faptului că respondenții din ambele țări și-au luat cele mai multe zile de vacanță, 27 de zile și, respectiv, 29 de zile, scrie News.ro.

Sondajul, realizat în rândul a peste 11.500 de lucrători, a arătat că americanii își iau cel mai puțin timp liber pe an (11 zile), urmați de japonezi (12 zile).

Cu toate acestea, doar 53% dintre japonezi au spus că se simt ”privați de vacanță”, comparativ cu 65% dintre americani, a arătat sondajul.

Cel de-al 24-lea raport anual al Expedia pe această temă arată că, în timp ce ratele lipsei de vacanță au scăzut în multe părți ale lumii, sentimentul este la cel mai mare nivel din ultimii 11 ani în Statele Unite.

Ce se întâmplă în Franța și Germania?

Raportul Expedia indică faptul că sentimentul de ”privat de vacanță” are mai puțin de-a face cu timpul liber real pe care îl iau și mai mult de-a face cu obiceiurile culturale legate de muncă și timpul liber.

”În marea majoritate a francezilor, timpul liber este un drept fundamental, în timp ce americanii par să-l trateze ca pe o plăcere vinovată. De aceea nici măcar o lună nu pare un timp suficient pentru muncitorul francez obișnuit”, a declarat Christie Hudson, șefa de relații publice pentru Expedia în Statele Unite.

Dintre germani, totuși, doar 42% au declarat că simt că angajatorii îi susțin să-și ia timp de vacanță, cea mai scăzută rată de pe toate piețele, a spus Hudson.

”Acest lucru poate contribui la vinovăție și la incapacitatea de a vă deconecta și de a vă simți împrospătat după vacanță”, a spus ea, adăugând că ”privarea de vacanță” poate rezulta din faptul că nu vă puteți folosi zilele libere care vi se oferă, a spus ea.

Zile de concediu pierdute

În ciuda faptului că majoritatea lucrătorilor au indicat că se simt lipsiți de vacanță, respondenții din aproape toate locațiile au recunoscut că și-au lăsat o parte din concediul anual să expire.

Totuși, cei din Hong Konk și-au planificat cu meticulozitate concediul, nepermițând ca nicio zi să rămână nefolosită, în medie, arată raportul. Interesant, Hong Kong a fost singura locație în care lucrătorii au spus că plănuiau să-și ia mai mult timp liber decât li se acordă, a spus Hudson.

”În 2024, 15% dintre locuitorii din Hong Kong plănuiesc să-și ia 31 de zile de vacanță, depășind media alocată de 25,5 zile”, a spus Hudson.

”Este o descoperire interesantă și ar putea fi legată de faptul că par să aibă o cultură puternică pro-PTO: 80% dintre lucrătorii din Hong Kong sunt de acord că angajatorii lor susțin angajații să-și ia vacanța, care este una dintre cele mai mari rate la nivel global.”

Asta ar putea însemna că ”acele câteva zile în plus ici și colo, sunt trecute cu vederea”, a spus ea.

De asemenea, singaporezii își planifică cu atenție timpul liber, permițând să expire doar una dintre cele 20 de zile de concediu anual, potrivit raportului.

Dar cei din Japonia nu sunt atât de concentrați pe maximizarea zilelor libere. Respondenții de acolo au lăsat nefolosite șapte din 19 zile, în medie.

O pauză mare față de multe mini-pauze

Respondenții japonezi au declarat că simt cele mai scăzute niveluri de ”privare de vacanță”, în ciuda faptului că și-au luat doar 12 zile libere pe an, potrivit raportului.

Raportul sugerează că acest lucru ar putea avea de-a face cu modul în care japonezii își plănuiesc și își petrec zilele libere. Aproape unul din trei lucrători din Japonia își ia o zi liberă lunar, comparativ cu doar 5% în Statele Unite, potrivit raportului Expedia.

”În Japonia, oamenii își iau concediu în fiecare lună, în loc de doar de două ori pe an”, a spus Melanie Fish, șefa de relații publice cu mărcile Expedia Group.

Mulți programează aceste mini-pauze în preajma sărbătorilor federale și școlare, pentru a permite pauze rapide, dar frecvente, de la rutina lor, potrivit raportului.

Francezii folosesc, de asemenea, o strategie similară, răspândindu-și zilele pe tot parcursul anului.

Americanii, pe de altă parte, tind să-și economisească timpul liber pentru o călătorie anuală mare, ceea ce este asociat cu motivul pentru care tind să permită nefolosirea unui concediu anual.

”Reducerea presiunii de pe o călătorie anuală mare poate fi o economie de timp, bani pentru călătorii defavorizați din SUA”, se arată în raport.

Printre americanii care și-au lăsat o parte din concediu nefolosit în 2023, mai mult de jumătate au indicat că a fost din cauză că ”viața este prea ocupată pentru a o planifica sau a pleca în vacanță”.

În plus, americanii nu acordă prioritate odihnei și relaxării în timpul călătoriilor lor, așa cum o fac alte naționalități, potrivit raportului. Doar 61% au raportat că au făcut acest lucru, ”în timp ce acesta este obiectivul numărul unu pentru 84% dintre călătorii japonezi”, potrivit raportului Expedia.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!