21.4 C
București
sâmbătă, iunie 22, 2024

HoReCa – TAROM, încă un an pe pierderi. Când va reveni pe profit DOCUMENT – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

La începutul anului, Profit.ro a anunțat că TAROM este gândită să treacă pe profit chiar de anul viitor, conform planului de restructurare, actualizat și trimis acum Comisiei Europene, indică un document analizat de Profit.ro. Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.

De ce este important: Rezultatele financiare ale TAROM s-au înrăutățit semnificativ începând cu anul 2015, nivelul pierderilor înregistrate crescând masiv, de la o pierdere de 62,93 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro) în 2015...

Mai este important: Planul de restructurare a TAROM, prezentat de Profit.ro, are un cost estimat de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care compania a solicitar 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului.

Pierderea brută estimată a companiei naționale aeriene TAROM pentru acest an este de 62,4 milioane de lei, conform unui proiect de act normativ privind aprobarea bugetului companiei aeriene pe 2023.  

Chiar dacă societatea acumulează ani de ani pierderi, salariații au parte în 2023 de o creștere cu 18% față de salariul din 2022, până la 10 mii de lei per salariat, relatează Realitatea Plus.

La începutul anului, Profit.ro a anunțat că TAROM este gândită să treacă pe profit chiar de anul viitor, conform planului de restructurare, actualizat și trimis acum Comisiei Europene, indică un document analizat de Profit.ro. Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.

De ce este important: Rezultatele financiare ale TAROM s-au înrăutățit semnificativ începând cu anul 2015, nivelul pierderilor înregistrate crescând masiv, de la o pierdere de 62,93 milioane lei (aproximativ 13 milioane euro) în 2015, la aproape 189 milioane lei (aproximativ 39 milioane euro) în 2018, cu o ușoară scădere pentru 2019, respectiv 174,27 milioane lei (aproximativ 36 milioane euro). În pandemie, însă, aceste pierderi s-au acutizat, astfel că au ajuns la 439,8 milioane lei în 2020, pentru ca în 2021 să scadă la 327,6 milioane de lei, în condițiile în care și cifra de afaceri a fost de 668,7 milioane lei în 2021, comparativ cu 355,3 milioane lei în 2020.

Mai este important: Planul de restructurare a TAROM, prezentat de Profit.ro, are un cost estimat de până la 1,84 miliarde lei (aproximativ 380,3 milioane euro), din care compania a solicitar 923,6 milioane lei (aproximativ 190,8 milioane euro) ca ajutor de stat individual de restructurare din partea Guvernului. A promis în schimb scăderea cu 33% a numărului total al angajaților, inclusiv reducerea cu 50% a pozițiilor de management, respectiv vânzarea unor aeronave. În iulie 2021, Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de sprijin acordate de autoritățile române companiei aeriene naționale TAROM sunt conforme cu normele UE privind ajutoarele de stat.

Potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro, ”Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a primit în data de 8.12.2022, de la compania TAROM, planul de restructurare actualizat conform discuțiilor purtate cu reprezentanții Comisiei Europene”. Acest plan a fost transmis, de altfel, Comisiei spre analiză.

În planul de restructurare actualizat, TAROM promite, în ciuda pierderilor masive din 2007 până în prezent, să revină pe profit chiar de anul viitor.

”În conformitate cu planul de restructurare actualizat, scenariul de bază, compania TAROM va trece pe profit în anul 2024”, arată în document chiar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care adaugă că perioada de restructurare a companiei vizează intervalul 2020-2025.

TAROM, încă un an pe pierderi. Când va reveni pe profit DOCUMENT

În cadrul procesului de restructurare, anul trecut, TAROM a lansat desființarea a peste 110 posturi, dar a suspendat disponibilizările de însoțitori de bord, după ce a preluat personal de specialitate de la Blue Air.

De asemenea, la finele anului trecut, TAROM a scos la vânzare 7 șapte aeronave ATR, dup ce anterior a vândut 4 aeronave Boeing.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!