Mai multe inițiative de promovare a agriculturii ecologice în regiunea estică a Europei și lansarea brandului „BIO-Carpatica”, un brand comun al celor opt țări care sunt traversate de Munții Carpați, s-au remarcat la a doua ediție a Festivalului European BIO și al Tradițiilor Locale, care se desfășoară până duminică pe Platoul Fâncel din comuna Ibănești.
„A doua ediție a Festivalului European BIO și al Tradițiilor Locale se ține aici, pe Valea Gurghiului, pe Valea Regilor, la Ibănești, pentru prima dată, împreună cu colegii noștri din Polonia. ‘BIO-Carpatica’ este o inițiativă pe care am gândit-o și am elaborat-o în ultimii doi ani, dar suntem gata acum. Iar anul acesta vor fi primele produse bio din cele opt țări străbătute de Munții Carpați – Cehia, Slovacia, Polonia, Ucraina, Ungaria, România, Republica Moldova și Serbia. Aceste opt țări își vor produce produsele lor bio, dar pe etichetă vor avea sigla ‘BIO-Carpatica Food’. Este deja o marcă înregistrată și fiecare țară va oferi în celelalte țări produsele sale. Polonezii au deja 700 de magazine și buticuri bio. Vor fi comercializate produse bio din cele opt țări, dar nu numai în Polonia și în România, ci și în Cehia, în Slovacia și așa mai departe”, a declarat, pentru Agerpres, președintele Bio România, Avraham Marian Cioceanu, organizatorul Festivalului European BIO.
Președintele Bio România speră ca acest brand să crească și să devină o forță în special cu produse bio montane, dar nu numai, din aceste opt țări, care beneficiază de o biodiversitate aparte.
Produsele cu brandul „BIO-Carpatica” vor putea fi distribuite prin orice lanț de magazine din România, pentru început membrii Asociației Bio România fiind cei mai deschiși la noua inițiativă.
„Ne dorim ca în fiecare magazin să existe un raft cu produse ‘BIO-Carpatica’, ar fi un pas înainte pentru a consolida acest brand și a conștientiza consumatorii asupra produselor bio. Avem nevoie de un impact mare ca să puteam avea desfacere, pentru că dacă nu avem desfacere, nu avem nicio șansă să extindem suprafața de teren agricol certificat ecologic, pentru că dacă producătorii certificați cu costuri mari, cu producții mici, nu își pot vinde produsele, trec înapoi în convențional, unde acolo, cu ceva chimicale, se face producția dublă sau chiar triplă”, a afirmat Cioceanu.
Noul brand „BIO-Carpatica” va folosi logo-ul Uniunii Europene, care este foarte bine structurat, fiindcă „ce e bun pentru natură, e bun și pentru sănătatea noastră în orice domeniu”.
„Statisticile arată că vânzările de alimente certificate bio au crescut cu aproape 20%. Pe lângă gospodarii români, la Ibănești au venit și producători din mai multe părți ale Europei, să se laude cu preparatele lor”, a afirmat Avraham Marian Cioceanu.
Președintele Asociației Bio România susține că Polonia deține de departe supremația în domeniul produselor bio certificate, de aceea la ediția a doua a Festivalului European BIO și al Tradițiilor Locale de la Ibănești este invitatul de onoare și participă cu 20 de firme producătoare.
„În Polonia, interesul este mult mai mare decât la noi, ei au peste 700 de buticuri, magazine specializate. Polonia este reprezentată de 20 de firme producătoare de alimente Polska Ekologia, panificație, brânzeturi, preparate din carne, miere, sucuri BIO și multe altele”, a precizat Avraham Marian Cioceanu.
Vicepreședintele Polska Ekologia, care este asociația producătorilor bio din Polonia, Maziejuk Wawrzyniec, a precizat că Polonia are una dintre cele mai dezvoltate agriculturi ecologice și industrii alimentare BIO din Europa, cu peste 230.000 de producători de mâncare bio, dintre care cei mai mulți sunt fermieri care lucrează aproximativ 600 de hectare de teren.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).