5 C
București
marți, decembrie 10, 2024

Agribusiness – KFC – Peste 90% din carnea de pui e din România. Sphera Franchise mizează pe producătorii locali. „Ne dorim 100% să ne aprovizionăm de pe piața locală.” – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Nu mai puțin de 80% din bugetul de achiziții de materii prime la compania care operează lanțurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell merge către furnizorii români.

Cu rezultate financiare bune în prima parte a anului, Sphera Franchise Group (SFG) a fost recompensată de investitori cu intrări de capital care au ridicat prețul acțiunilor până la niveluri în care valoarea de piață a companiei depășește reperul de 1,5 miliarde lei...

„Noi, ce ne propunem este să contractăm local cât de mult putem pentru că suntem o companie românească și vrem să susținem și alte companii locale”, spune pentruu Profit.ro directorul general Călin Ionescu, menționând că acest lucru conduce și la o ameliorare a costurilor.

Nu mai puțin de 80% din bugetul de achiziții de materii prime la compania care operează lanțurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell merge către furnizorii români. „Noi ne dorim să fie cât mai mulți – dacă se poate toți – să fie locali”, spune CEO-ul companiei într-o discuție cu Profit.ro.

 Sphera Franchise Group (SFG) a fost recompensată de investitori cu intrări de capital care au ridicat prețul acțiunilor până la niveluri în care valoarea de piață a companiei depășește reperul de 1,5 miliarde lei. Dincolo de dinamica proprie și creșterea valorii acționarilor, societatea care deține lanțurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell angrenează și activitatea producătorilor locali, în special de carne.

„Noi, ce ne propunem este să contractăm local cât de mult putem pentru că suntem o companie românească și vrem să susținem și alte companii locale”, spune pentruu Profit.ro directorul general Călin Ionescu, menționând că acest lucru conduce și la o ameliorare a costurilor. „În afară de a susține companiile locale, noi încercăm să și optimizăm, accesând un lanț scurt de aprovizionare.”

Nu mai puțin de 80% din bugetul de achiziții de materii prime al Sphera Franchise merge către furnizorii locali și procentajul este chiar mai mare, de 92% pentru carnea de pui de la KFC. Circa 86% din aceasta este carne proaspătă.

„Noi ne dorim – dacă am putea – 100% să ne aprovizionăm de pe piața locală, însă există standarde de calitate și de securitate alimentară, care sunt foarte înalte, impuse de francizorul Yum!”, spune directorul Ionescu, adăugând că este nevoie de un audit pentru a fi acceptați anumiți furnizori. „Noi ne dorim să fie cât mai mulți – dacă se poate toți – să fie locali.”

Sphera Franchise urmează un trend al scurtării lanțului „de la fermă la furculiță” care a apărut acum mai bine de 10 ani, dar nu sunt încă segmente unde producătorii din România nu îndepliesc standardele francizorului. „Ne place sau nu, există categorii unde nu putem să ne aprovizionăm de pe piața locală”, spune Ionescu.

Achiziția de produse al operatorului KFC este specială pentru că modul de ambalare al produsului diferă. Tăieturile sunt specifice și este nevoie de un anumit gramaj pentru că firma cumpără la kilogram și vinde la bucată, iar materiile prime trebuie calibrate într-un anumit fel.

Sphera Franchise are prin natura business-ului acces la cash și prin comenzi poate asigura dezvoltarea unor producători locali de carne. „Încercăm să creștem furnizorii”, afirmă Ionescu.

Este o relație specială cu producătorii care aduce avantaje și pentru Sphera. Dacă reprezentanți din industria HORECA au semnalat pentru Profit.ro că post-pandemie distribuitorii sunt mai puțin deschiși să ofere discount-uri, operatorul KFC nu are astfel de problemă, achiziția fiind centralizată (nu prin distribuție) și realizându-se direct de la producători. „Noi putem să asigurăm volume și în perioade care sunt mai slabe pentru ei și automat putem să discutăm altfel despre preț”, conchide directorul Ionescu.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!