16 C
București
joi, mai 23, 2024

Agribusiness – Pescuitul comercial pe brațul Chilia, imposibil ca urmare a creșterii numărului navelor care tranzitează zona – Sinteza

5 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Potrivit sursei, din cei 1.200 de pescari din Deltă, 300 nu-și pot desfășura activitatea din cauza aglomerării de nave din zona de frontieră a României cu Ucraina.

Pescuitul în scop comercial și recreativ/sportiv pe Dunăre în apele care constituie frontieră de stat cu Ucraina, inclusiv Golful Musura, precum și în sectorul care constituie frontieră cu Bulgaria, s-a reluat începând de joi, 1 iunie, potrivit ordinului de prohibiție a pescuitului din acest an emis de Ministerul Agriculturii și cel al Mediului.

Pescuitul în toate apele naturale din România a fost reluat joi, 8 iunie, cu excepțiile prevăzute în actul normativ amintit.

Pescuitul comercial pe brațul Chilia al Dunării este imposibil de peste un an, ca urmare a creșterii numărului navelor care tranzitează zona pe fondul războiului din Ucraina, iar asociațiile de pescari din Delta Dunării se tem să ceară statului român compensații financiare similare cu cele acordate în Bulgaria, din cauză că ar putea să le fie cerute înapoi, așa cum se întâmplă în această perioadă cu despăgubirile acordate pescarilor de la Marea Neagră pentru perioada de pandemie.

Președintele Federației Organizațiilor Producătorilor de Pește din Delta Dunării (FOPPDD), Dan Verbina, a declarat că deși teoretic pescuitul este deschis pe brațul Chilia al Dunării de o săptămână, practic activitatea nu se poate desfășura din cauza numărului mare de nave, această situație înregistrându-se de peste un an, de la declanșarea războiului din Ucraina, scrie Agerpres.

„Cu toate că normal ar fi (ca navele – n.r.) să fie ancorate pe malul ucrainean, ele sunt ancorate oriunde, să-și aștepte rândul la încărcare sau descărcare. E dificil pentru pescar să trăiască din activitate în condițiile astea. Cu toate că de anul trecut am semnalat această problemă și există posibilitatea acordării unor compensații pentru întreruperea pescuitului din cauza războiului, nu am avut nicio reacție din partea statului român. Dimpotrivă, ni s-a spus că nu s-ar putea deconta compensații, deoarece nu am putea demonstra pierderile suferite de pescari”, a afirmat președintele FOPPDD.

Dan Verbina a mai spus că pescarii bulgari primesc sume forfetare drept compensații din cauza războiului din Ucraina, în funcție de mărimea ambarcațiunilor cu care-și desfășoară activitatea, în timp ce statul român le cere acum banii înapoi crescătoriilor de pește și pescarilor de la Marea Neagră care au primit compensații pentru pandemie.

„Acum, pescarii ar sufla și în iaurt să nu se întâmple asta (returnarea compensațiilor – n.r.)”, a menționat Verbina.

Potrivit sursei, din cei 1.200 de pescari din Deltă, 300 nu-și pot desfășura activitatea din cauza aglomerării de nave din zona de frontieră a României cu Ucraina.

„Mulți sunt în Grindu, Isaccea. Cei din Somova nu mai pot pescui în complex cu setci și au fost nevoiți să pescuiască pe Dunăre. Ne aglomerăm pe Dunăre și nu avem ce să prindem. O să prindem vapoare până la urmă. O să mâncăm fier”, a conchis președintele FOPPDD.

Pescuitul în scop comercial și recreativ/sportiv pe Dunăre în apele care constituie frontieră de stat cu Ucraina, inclusiv Golful Musura, precum și în sectorul care constituie frontieră cu Bulgaria, s-a reluat începând de joi, 1 iunie, potrivit ordinului de prohibiție a pescuitului din acest an emis de Ministerul Agriculturii și cel al Mediului.

Pescuitul în toate apele naturale din România a fost reluat joi, 8 iunie, cu excepțiile prevăzute în actul normativ amintit.

De la declanșarea războiului din Ucraina, tranzitul cerealelor din țara aflată în război a creat mai multe probleme, atât la nivelul transportului rutier, cât și la nivelul celui naval. Astfel, vama din Isaccea a fost aglomerată de camioanele care transportă cereale, iar șoferii au fost obligați să aștepte în apropierea orașului tulcean de pe malul Dunării chiar și o săptămână. Timpi mari au înregistrat și navele maritime, care au așteptat chiar și o săptămână în Marea Neagră să intre pe brațul Sulina al Dunării și să ajungă în porturile ucrainene.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!