-2.8 C
București
sâmbătă, februarie 15, 2025

Analize și Trenduri – Românii nu mai vor să audă de motorină: 86% dintre clienți cumpără mașini pe benzină sau modele electrice – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Românii au cumpărat peste 46.000 de automobile în primele patru luni ale anului, cu 25% mai multe față de aceeași perioadă din 2022, arată datele centralizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Cele mai cumpărate mașini noi în România în intervalul menționat au fost marca Dacia (16.478 unități), Renault (3780 unități), Hyundai (3201 unități), Skoda (3013 unități), Toyota (2815 unități), Volkswagen (2654 unități), Ford (2017 unități), BMW (1566 unități), Mercedes-Benz (1504 unități) și Suzuki (1249 unități).

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 1,4% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3% din total.

Românii au cumpărat peste 46.000 de automobile în primele patru luni ale anului, cu 25% mai multe față de aceeași perioadă din 2022, arată datele centralizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Cele mai cumpărate mașini noi în România în intervalul menționat au fost marca Dacia (16.478 unități), Renault (3780 unități), Hyundai (3201 unități), Skoda (3013 unități), Toyota (2815 unități), Volkswagen (2654 unități), Ford (2017 unități), BMW (1566 unități), Mercedes-Benz (1504 unități) și Suzuki (1249 unități).

Dacă ne uităm la modelele preferate de români, primele cinci poziții sunt ocupate de Dacia: Logan, Duster, Sandero, Spring și Jogger. Mai departe, românii au cumpărat două modele de la Renault, Clio și Megane, Skoda Octavia, Hyundai Tucson și Ford Kuga.

Românii au uitat de diesel

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 1,4% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3% din total.

În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2% față de ponderea din anul 2022 și dețin o cotă de 13,3% din total. Autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele patru luni din 2023, o cotă de piață de 20,4%, care depăşeşte cu 7,1% cota deţinută de motoarele diesel.

Mașinile diesel, care erau preferatele clienților până acum câțiva ani, au ajuns să reprezinte cea mai mică pondere în totalul mașinilor noi vândute în România.

Din cele 46.000 de mașini vândute în primele 4 luni din 2023, peste 30.000 au fost pe benzină, 9461 au fost electrice sau hibride, iar doar 6159 au fost modele diesel.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.digi24.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!