5 C
București
marți, ianuarie 21, 2025

Analize și Trenduri – Secretar de stat: Se poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, de 3,2 miliarde de lei – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: General

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de Alstom şi astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane...

„Pe lângă achiziţia propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziţia şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adiţional.

1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 - decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat...

Secretarul de stat din Ministerul Transporturiilor Irinel Ionel Scrioşteanu a anunțat, joi seară, că România poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de trenuri electrice, investiţia depăşind 3,2 miliarde de lei, potrivit News.ro.

„Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a respins contestaţia formulată de Alstom şi astfel, în cel mai scurt timp, Autoritatea pentru Reformă Feroviară poate semna contractul pentru cea mai mare achiziţie de 62 rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, cu societatea câştigătoare, PESA”, din Polonia, a scris pe Facebook Scrioşteanu.

Potrivit acestuia, aceste trenuri electrice sunt de scurt parcurs.

„Vor fi coloana vertebrală a trenurilor metropolitate care vor deservi zonele marilor oraşe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători”, a explicat secretarul de stat.

Potrivit acestuia, caracteristicile acestor noi trenuri sunt: viteză de deplasare până la 160km/h, acces şi locuri pentru persoane cu dizabilităţi și acces şi spaţii pentru biciclete.

Scrioşteanu precizează că valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

„Pe lângă achiziţia propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziţia şi a serviciilor de mentenanţă şi reparaţii pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adiţional. Mai mult, potrivit art. 22 din H.G. nr. 1453 din 8 decembrie 2022 pentru aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, ramele achiziţionate vor fi puse la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, iar la expirarea CSP 2022-2032, trenurile vor trece în operarea următorului câştigător al contractului”, a mai scris Scrioşteanu.

Editor : M.B.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.digi24.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!