Peste jumătate dintre companiile româneşti (55%) nu investesc în programe de leadership, deşi le recunosc valoarea într-o proporţie considerabilă, arată rezultatele unui studiu de specialitate realizat în România, relatează Agerpres. Astfel, conform cercetării derulate de KPMG România, în parteneriat cu Casa Paleologu, intitulată „Leadeship şi Followership în organizaţiile din România”, companiile locale recunosc în mod clar beneficiile programelor de dezvoltare a liderilor, după cum reiese din răspunsurile a peste 50% dintre respondenţi, precum şi importanţa intervenţiilor personalizate, care să corespundă nevoilor, experienţelor şi aspiraţiilor liderilor.
În acest context, doar 47% dintre liderii executivi afirmă că au încredere în programele de dezvoltare ca instrumente pentru a insufla o mentalitate de creştere, iar mai puţin de jumătate (48%) consideră că programele tradiţionale de dezvoltare au limitele lor în ceea ce priveşte echiparea liderilor cu instrumentele potrivite pentru inovare. Pe de altă parte, deşi nu multe investesc în astfel de programe, organizaţiile le recunosc valoarea într-o proporţie considerabilă (57%). Potrivit sursei citate, 55% dintre companiile din piaţă nu investesc în dezvoltarea unor programe de leadership, iar pentru cei din următoarele linii de conducere, 53% dintre răspunsuri atestă rolul programelor în creşterea abilităţilor, îmbunătăţirea vizibilităţii şi facilitarea dezvoltării profesionale. În plus, 47% din totalul companiilor cred în potenţialul transformator al iniţiativelor de formare, coaching şi mentorat în îmbunătăţirea abilităţilor esenţiale de leadership.
Rezultatele sondajului relevă, totodată, faptul că integritatea, cu accent pe comportamentul etic, a fost considerată vitală de către 80% dintre respondenţi.
Totodată, doar 18% dintre respondenţi menţionează oportunităţile de dezvoltare profesională ca formă de recunoaştere.
Pe de altă parte, în timp ce 51% dintre lideri declară că folosesc tehnologia pentru a creşte eficienţa comunicării, 36% dintre ei o consideră „oarecum eficientă”, iar 16% percep comunicarea organizaţională ca fiind foarte ineficientă.
Studiul „Leadeship şi followership în organizaţiile din România” a fost derulat pe un eşantion de 211 lideri executivi din companii care activează în România.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.ceccarbusinessmagazine.ro).