30.3 C
București
luni, iulie 22, 2024

HoReCa – Avion – Sfaturi de la stewardese – Cum să nu ai probleme cu avionul – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

„Așa că, dacă puteți pleca marți, este mai puțin probabil să întâlniți atât de mulți oameni sau probleme pe cât ați întâlni dacă ați alege ziua de vineri la ora 17.00...

Diferite companii aeriene oferă, de asemenea, facilități diferite, așa că dacă vă documentați veți evita dezamăgirea dacă presupuneți că vi se va oferi mâncare și apoi descoperiți că trebuie să plătiți pentru catering la bord.

Atunci când lucrurile merg prost, mai degrabă decât să așteptați la o coadă de pasageri frustrați, merită să vă folosiți telefonul mobil pentru a căuta opțiuni online sau pentru a suna la liniile de asistență telefonică ale companiilor aeriene...

Călătoriile de vară aduc întotdeauna lucruri bune – vacanțe mult așteptate și soare – și lucruri rele – aeroporturi aglomerate și avioane pline. Călătoria cu avionul în această perioadă a anului poate fi dificilă, dar nu trebuie să fie așa – și dacă cineva are informații despre cum să supraviețuiești fără probleme și cu succes călătoriilor de vară, acelea sunt însoțitoarele de zbor care au văzut de toate.

CNN Travel a vorbit cu mai mulți însoțitori de bord care lucrează la marile companii aeriene din SUA de aproximativ 10 și, respectiv, 20 de ani, pentru a afla părerea lor. Rich și Andrew oferă umor și informații despre zbor pe pagina lor de socializare, Two Guys on a Plane. De asemenea, am stat de vorbă cu Essence Griffin, care zboară de puțin peste un an la o companie aeriană regională din SUA, dar care a acumulat deja o mulțime de cunoștințe despre călătoriile cu avionul, G4Media.

Iată care sunt cele mai bune sfaturi ale echipajului de cabină pentru călătoriile de vară:

Dacă puteți, călătoriți la începutul zilei

Întârzierile pot fi greu de evitat în lunile aglomerate de vară, dar călătoria la prima oră a dimineții este cea mai bună șansă pentru a evita efectul de undă al unei zile de anulări și întârzieri.

Desigur, tot ați putea fi ghinionist și să vă confruntați cu replicile din ziua precedentă. Dar, în general, sistemul aeroporturilor și al companiilor aeriene se resetează peste noapte.

„Vă confruntați cu mai puține întârzieri și cu mai puțină vreme dacă vă puteți urca în primul zbor al zilei față de a aștepta până după-amiaza târziu”, spune Andrew.

Griffin se face ecoul acestei afirmații: „Cu cât mai devreme în cursul zilei, cu atât mai puține întârzieri veți întâmpina”, spune ea.

Bineînțeles, dezavantajul acestui plan este trezirea în zorii zilei. Dar însoțitorii de zbor spun că somnul pierdut merită pe termen lung.

„Adică, nimănui nu-i place un zbor la 5 dimineața”, spune Rich. „Dar vă spun ceva, sunt mult mai ușoare decât cele de mai târziu în timpul zilei. Pur și simplu sunt mai puține probleme, nu a existat nicio șansă ca lucrurile să meargă prost.”

Însoțitorii de zbor sugerează că acest sfat se aplică în orice perioadă a anului, dar este valabil mai ales în lunile de vară, când volumul de oameni și furtunile de vară fac mai probabile întârzierile.

„Pur și simplu vor fi întârzieri”, spune Griffin despre călătoriile de vară. „Oamenii ar trebui să se aștepte la întârzieri, este foarte greu de evitat”.

Rezervați zilele de călătorie în afara orelor de vârf

Majoritatea pasagerilor doresc să călătorească în zilele de vârf – vineri seara, de exemplu, sau luni dimineața.

Prin urmare, „ambele vor fi zile de călătorie foarte aglomerate”, după cum spune Andrew.

„Așa că, dacă puteți pleca marți, este mai puțin probabil să întâlniți atât de mulți oameni sau probleme pe cât ați întâlni dacă ați alege ziua de vineri la ora 17.00, când se dă drumul la muncă”, spune el.

Evită să ratezi nunta celui mai bun prieten și lasă un timp tampon între călătorie și eveniment

Sigur, nu este întotdeauna posibil dacă lucrezi cu zile de concediu limitate și cu un program încărcat.

Dar, dacă puteți, lăsați o zi tampon între sosirea zborului dvs. și marele eveniment – fie că este vorba de o nuntă, de exemplu, sau de plecarea într-o croazieră – vă va asigura că zborurile întârziate nu vă vor afecta planurile.

„Văd adesea că oamenii încearcă să profite la maximum de timpul lor, reducându-l foarte mult. Iar asta adaugă mult stres călătoriei tale”, spune Rich.

„Lasă-ți o marjă de manevră dacă trebuie să fii undeva – dacă poți să te descurci, du-te cu o zi mai devreme. Pentru că în felul acesta știi că elimini toată imprevizibilitatea, îți dai timp să întârzii și astfel de lucruri nu te vor mai stresa la fel de mult.”

Evitați legăturile strânse

„Mereu vedem oameni alergând de la un avion la altul prin terminale”, spune Rich. „Își acordă o fereastră minimă de timp de conectare.”

Evitarea de a fi una dintre aceste persoane este înțeleaptă. Poate că cea mai ieftină opțiune de călătorie echivalează cu un timp de tranzit minim, dar Rich spune că întotdeauna merită să plătești mai mult – sau să explorezi alte opțiuni de transport aerian – pentru a-ți oferi mai mult spațiu de manevră.

Andrew adaugă că acest sfat este crucial mai ales dacă zburați la nivel internațional, sugerând că, indiferent de ceea ce considerați un timp de legătură „normal”, ar trebui probabil să îl dublați dacă zburați pe distanțe lungi.

„În special dacă călătoriți în Europa din SUA, deoarece toate aceste zboruri pleacă seara, iar vremea a avut timp să se acumuleze”, spune el. „Vedem mult mai multe dintre acestea care au întârzieri”.

Citiți informațiile cu litere mici din rezervarea companiei aeriene

Fiecare companie aeriană are politici diferite, așa că merită să vă familiarizați cu ceea ce vă poate oferi și ceea ce nu vă poate oferi compania aeriană aleasă, în cazul în care lucrurile nu merg conform planului.

Rich spune că acest lucru este deosebit de important dacă ați făcut rezervări cu un agent de rezervări terț. S-ar putea să călătoriți cu mai multe companii aeriene diferite și să nu vă dați seama de acest lucru.

Diferite companii aeriene oferă, de asemenea, facilități diferite, așa că dacă vă documentați veți evita dezamăgirea dacă presupuneți că vi se va oferi mâncare și apoi descoperiți că trebuie să plătiți pentru catering la bord.

„Fiți pregătiți, citiți întotdeauna informațiile scrise cu litere mici, știți întotdeauna în ce vă băgați, cu cine zburați”, spune Rich.

Descărcați toate aplicațiile: compania aeriană, aeroportul și dispozitivul de urmărire a zborurilor

Dacă nu zburați de obicei cu compania aeriană pe care ați ales-o, s-ar putea să nu vedeți rostul de a umple memoria telefonului mobil cu încă o aplicație.

Dar, pe durata călătoriei, această aplicație a companiei aeriene va fi noul tău cel mai bun prieten.

„Dacă nu aveți aplicația, cu siguranță zburați orbește. Nu aș călători niciodată fără să descarc aplicația pentru compania aeriană cu care zbor”, spune Griffin.

„Îți va spune când te îmbarci, dacă întârzii, vei ști dacă zborul mai este acolo, dacă a fost amânat. Vei vedea schimbările de locuri, de porți, informații despre cărțile de îmbarcare, despre upgrade-uri…”.

Rich sugerează, de asemenea, să descărcați aplicațiile pentru aeroportul de plecare și de destinație, precum și aplicațiile care urmăresc sosirile zborurilor, cum ar fi FlightAware.

Uneori, aplicațiile se vor actualiza înainte de anunțurile de la aeroport sau de la capul avionului. Iar dacă aveți deja informații pe telefonul mobil, evitați să stați la poartă sau într-un avion la sol întrebându-vă ce se întâmplă.

„Poți vedea întârzierile care se anunță, poți vedea de unde vine avionul tău”, spune Rich. „Acest lucru ajută la atenuarea unei mari părți a stresului pentru oameni. Faptul de a fi informat, de a rămâne conectat și de a te educa cu privire la ceea ce se întâmplă te va ajuta cu siguranță în călătoria ta.”

Ajungeți devreme la poartă

Dacă zborul dumneavoastră pleacă la ora 11.00, asta nu înseamnă că trebuie să vă prezentați la poarta de îmbarcare la ora 11.00.

Poate că sună evident, dar Griffin spune că a văzut adesea călători care au ajuns la poartă, cu o cafea la pachet în mână, neîncrezători că au pierdut zborul, deși se aflau la aeroport de ore întregi.

„De obicei, îmbarcarea începe cu 30 de minute înainte. Și, de cele mai multe ori, vor să închidă ușa cu 10 sau 15 minute înainte de plecare”, spune ea. „Și odată ce ușile sunt închise, asta e tot.”

Griffin sugerează să fiți cu ochii pe ora zborului și pe anunțurile de îmbarcare din momentul în care ajungeți la aeroport.

Dacă aveți aplicațiile companiei aeriene și ale aeroportului, verificați dacă există actualizări acolo. Dacă puteți aștepta lângă poarta de îmbarcare, asta vă evită să alergați prin aeroport. Dar, de asemenea, fiți atenți la orice schimbare de poartă în perioada premergătoare îmbarcării.

Dacă zborul dvs. este anulat sau întârziat, evitați linia de asistență pentru clienți

Atunci când lucrurile merg prost, mai degrabă decât să așteptați la o coadă de pasageri frustrați, merită să vă folosiți telefonul mobil pentru a căuta opțiuni online sau pentru a suna la liniile de asistență telefonică ale companiilor aeriene.

Griffin spune că ar recomanda, de asemenea, să vorbiți cu agenții de la poartă, în locul echipei de servicii pentru clienți. Aceștia au adesea informații pe care le pot transmite și vă pot ajuta să rezolvați numeroase situații.

„Dacă vă aflați la poarta de îmbarcare și așteptați și există întârzieri, puteți vorbi întotdeauna cu agentul de la poartă chiar acolo”, spune ea. „Ei au puterea și cunoștințele necesare pentru a te urca pe diferite zboruri.”

Împachetați gustări

A te baza pe micul dejun, prânzul sau cina în timpul zborului poate duce la dezamăgire și „agățare”. Deși sperați ca totul să decurgă fără probleme, există întotdeauna posibilitatea ca zborul să decoleze cu întârziere sau ca ofertele culinare să fie minime.

„Nu vă bazați pe compania aeriană ca sursă principală de hrană”, recomandă Rich. „Dacă puteți aduce batoane de granola și diferite alimente împachetabile de genul acesta, sau să luați mâncare în aeroport? Eu zic să o faceți neapărat. Și apoi, dacă există mâncare disponibilă în avion, este un fel de bonus.”

Și, deși companiile aeriene ar trebui să țină cont de cerințele dvs. alimentare dacă acestea sunt detaliate în rezervare, există întotdeauna posibilitatea ca informațiile să se piardă pe drum și mâncarea dvs. să nu ajungă la bordul avionului.

„Aduceți ceva pentru dumneavoastră, astfel încât să nu vă bazați pe compania aeriană pentru a satisface aceste nevoi. Pentru că nu o fac întotdeauna, din păcate”, spune Rich.

„S-ar putea să ai o experiență perfectă în care să primești toată mâncarea și toate facilitățile și nevoile tale să fie îndeplinite – dar vei fi mult mai fericit în timpul călătoriei tale dacă ești pregătit pentru toate lucrurile care ar putea merge prost în timpul călătoriei.”

Griffin sfătuiește, de asemenea, să împachetezi o sticlă de apă reutilizabilă în bagajul de mână. Cele mai multe aeroporturi sunt acum dotate cu fântâni de apă, astfel încât să o puteți reumple odată ce ați trecut de securitate.

Îmbrăcați-vă pentru călătorie, nu pentru destinație

Acesta este unul dintre sfaturile lui Andrew.

Ar putea fi tentant să îmbrățișați vibrațiile destinației de vacanță de vară și să vă îmbarcați la bordul avionului purtând pantaloni scurți, flip-flops și o pălărie de soare.

Dar cabina avionului este propriul său ecosistem și dacă afară este cald sau frig va avea un impact redus asupra temperaturii din timpul zborului.

Pe lângă faptul că trebuie să vă simțiți confortabil, trebuie să țineți cont și de orice eventualitate. Dacă zborul dumneavoastră este anulat sau întârziat peste noapte, s-ar putea să trebuiască să debarcați și să vă îmbarcați din nou.

Așadar, păstrați-vă acele articole pregătite pentru vacanță pentru sosire și, de asemenea, luați cu dumneavoastră straturi pe care le puteți îmbrăca sau scoate cu ușurință în timpul zborului.

Luați în considerare dacă este necesar un bagaj de cală

În calitate de pasageri frecvenți, majoritatea însoțitorilor de bord sunt adepți ai stilului de viață bazat doar pe bagaje de mână. Andrew și Rich nu sunt diferiți.

„Pot spune cu siguranță că nu am înregistrat niciun bagaj de când suntem împreună – și ne apropiem de nouă ani de când suntem împreună”, spune Rich.

„Dacă nu poți să împachetezi totul într-o geantă mică, atunci probabil că împachetezi greșit – doar pentru că am impresia că oamenii își fac uneori prea multe bagaje pentru aceste călătorii.”

Griffin este, de asemenea, po adeptă a bagajului de mână.

„Dacă poți, fă-o cu bagaje de mână. Nu vă verificați bagajul”, spune ea. „Sunt multe genți pierdute – este foarte ușor pentru ei să îți rătăcească geanta.”

Dar nu este vorba doar de riscul ca bagajul înregistrat să fie rătăcit – atunci când vă faceți bagajele, Rich spune că ar trebui să vă gândiți la întreaga călătorie.

Sigur, geanta ta mare ar putea ajunge la destinație cu tine, fără drame, dar s-ar putea să te trezești regretându-ți alegerile atunci când navighezi într-un loc nou, îngreunat de un bagaj supradimensionat.

„Ajungi în aceste orașe mai vechi din Europa și sunt scări peste tot și dealuri, iar acum ai trei valize și te chinui cu transportul public și încerci să te orientezi”, spune el.

„Mai puțin înseamnă cu siguranță mai mult – împachetează lucruri care sunt multifuncționale, împachetează lucruri pe care le poți îmbrăca, lucruri pe care le poți îmbrăca mai jos, împachetează pantofi pe care îi poți asorta cu mai multe ținute diferite.”

Pe de altă parte, Andrew atrage atenția că unii călători consideră că este obositor să tragă două genți de cabină supraîncărcate prin aeroport. Dacă acest lucru va fi dificil pentru tine, „cu siguranță verifică-ți bagajul în avans. Intră doar cu un rucsac în spate, economisește-ți timpul și deranjul de a încerca să-ți dai seama ce să faci cu toate lucrurile alea”, spune el.

Deoarece nu își verifică niciodată bagajele, Griffin, Andrew și Rich nu au experimentat cu air tag-uri sau alte dispozitive de urmărire a bagajelor.

„Nu le-am folosit până acum”, spune Griffin. „Dar aș începe dacă ar trebui să înregistrez bagaje, pentru că am avut membri ai familiei, iar bagajele lor s-au pierdut pur și simplu.”

Împachetați-vă cu grijă bagajul de mână

Indiferent dacă ați înregistrat sau nu bagajele, Griffin vă sfătuiește să vă gândiți cu atenție la ce puneți în bagajul de mână.

Un schimb de haine ușor accesibil și câteva articole de toaletă înseamnă că nu veți fi prins în situația în care bagajul de check-in se pierde sau dacă zborul dumneavoastră are întârziere peste noapte și trebuie să coborâți brusc din avion și să petreceți o noapte la un hotel din aeroport.

Rich este de acord cu acest sfat. Cu puțin noroc, spune el, nu veți avea nevoie de tricoul și pantalonii de rezervă. „Dar veți fi mai fericit dacă veți fi mai prudent.”

Chiar dacă compania aeriană vă permite să aduceți două bagaje de mână, merită să vă amintiți că cel mai mic bagaj care încape sub scaunul din fața dumneavoastră este singurul pe care îl aveți cu adevărat garantat – așa că asigurați-vă că acel bagaj este echipat corespunzător.

„Dacă aveți un medicament sau documente importante sau lucruri de acest gen, puneți-le în geantă sau în ghiozdanul pentru cărți”, spune Griffin.

Încărcați-vă dispozitivele și descărcați-vă în avans programele de divertisment

Descărcați în avans filme pe telefonul mobil sau pe tabletă, aduceți încărcătoare portabile și pregătiți-vă să vă distrați.

„Da, avioanele au Wi-Fi, avem ecrane, avem încărcătoare acum. Dar trebuie să vă planificați ca toate acestea să se strice și trebuie să vă planificați să stați ore întregi într-un aeroport”, spune Andrew.

Griffin este de acord. „Uneori, este posibil ca ecranul din fața ta să nu funcționeze și este cam nasol ca pasager, dacă nu ai nimic de urmărit, citit sau ascultat”, spune ea.

„Așa că dă-i drumul, descarcă acea carte audio sau dă-i drumul și descarcă filmul de pe Netflix pe care vrei să îl vezi, pentru că există posibilitatea ca ecranul tău să nu funcționeze sau ca Wi-Fi-ul să fie ciudat în avion.”

Dacă zburați cu copii, asigurați-vă că aveți la îndemână și divertisment pentru ei – fie că este vorba de emisiunea lor TV preferată descărcată și gata de joc, fie că sunt jucăriile lor preferate pentru a-i consola.

Nu vă simțiți prost dacă călătoriți cu copii mici și aceștia plâng sau nu se pot liniști

„Am atât de multe mame în avioane care își cer scuze constant”, spune Griffin. „Eu le spun doar: ‘Este în regulă, ai un copil. O să plângă’”.

Majoritatea însoțitorilor de bord, adaugă ea, sunt bucuroși să ajute și ei – vor face tot ce pot pentru a vă ajuta să vă așezați copilul.

Dacă doriți să vă garantați că puteți sta cu partenerul de călătorie, plătiți sau faceți check-in mai devreme.

Dacă alegeți cel mai mic tarif de avion, de obicei nu există nicio garanție că veți ajunge să stați cu familia sau prietenii cu care călătoriți.

Pentru a evita orice stres la bord, Andrew spune că ar trebui să „plătiți pentru ceea ce doriți”.

Dar la unele companii aeriene, dacă vă înregistrați mai devreme, puteți să vă alegeți locul, gratuit. Griffin spune că acesta este un alt motiv pentru care descărcarea aplicației companiei aeriene este o idee bună – probabil că veți primi o notificare push atunci când se deschide check-in-ul. Apoi, puteți fi printre primii care își asigură locul și vă puteți asigura că sunteți alături de cei dragi.

Verificarea opțiunilor de locuri în avans este esențială, deoarece dacă sperați că echipajul de cabină poate face manevre după ce vă aflați la bord, s-ar putea să fiți dezamăgit.

„Însoțitorii de zbor vor face tot ce pot. Dar, de multe ori, suntem în zboruri pline și în criză de timp și nu avem capacitatea de a ajuta”, spune Andrew. „Și dacă oamenii nu sunt dispuși să renunțe la a-și muta locurile, nu putem face prea multe pentru a-i forța pe oameni să se mute.”

În loc să le ceară însoțitorilor de bord să intervină, Rich spune că pasagerii ar trebui să îi întrebe pe ceilalți pasageri dacă ar fi de acord să se mute. Apoi, să îi informeze pe însoțitorii de bord despre ce s-a întâmplat.

„De obicei, suntem dispuși să comparăm băuturile acelei persoane pentru a le mulțumi pentru ceea ce au făcut”, spune el.

Dacă aveți o întârziere și aveți un zbor de legătură, anunțați echipajul de cabină

În cazul în care un zbor are întârziere, echipajul de cabină va face de obicei un anunț prin care îi va ruga pe cei care au zboruri de legătură să se facă cunoscuți. Apoi, însoțitorii de bord vor încerca să îi debarce primii pe acei pasageri.

Dacă nu vă grăbiți, fiți pregătit să stați un moment sau două și să-i lăsați pe cei care au un termen limită să coboare înaintea dumneavoastră.

După cum spune Griffin, „toată lumea vrea doar să coboare”. Dar pentru cei care încearcă să facă o conexiune, fiecare minut contează.

„Când sunt mulți oameni care încearcă să ajungă undeva, este într-adevăr un lucru plăcut să stai jos și să-i lași pe cei care se grăbesc să se ridice primii”, spune ea.

Însoțitorii de zbor sunt de partea dumneavoastră

Personalul de cabină vrea ca zborurile să plece la timp și dorește ca procesul de călătorie să fie cât mai ușor posibil.

Turele însoțitorilor de bord adesea, din punct de vedere tehnic, nu încep – și, prin urmare, nu sunt plătiți – până când ușile avionului nu se închid și îmbarcarea este completă. Nu este în interesul lor să petreacă ore întregi stând pe Tarmac.

Deși pasagerii ar putea avea uneori această impresie, Andrew, Rich și Griffin insistă că însoțitorii de bord nu ascund de obicei informații despre întârzieri sau întreruperi călătorilor.

Adesea, însoțitorii de bord sunt la fel de neștiutori ca și pasagerii. De fapt, călătorii care urmăresc actualizările zborurilor prin intermediul aplicațiilor companiei aeriene sau ale aeroportului ar putea avea uneori mai multe informații decât echipajul de zbor.

„De multe ori, suntem în aceeași barcă, suntem la fel de frustrați și vrem să facem acest lucru cât mai confortabil pentru dumneavoastră”, spune Rich.

Călătoriți cu bunătate

În puțin peste un an de zbor, Griffin are parte de pasageri furioși. Dar ea încearcă întotdeauna să își amintească faptul că nu toți călătorii sunt turiști – uneori oamenii zboară în circumstanțe foarte dificile.

„Încerc să nu iau lucrurile personal atunci când oamenii sunt supărați”, spune ea. „Dar ajută atunci când oamenii sunt amabili. Pentru că este epuizant. Să fii însoțitor de bord este o experiență grozavă, ai ocazia să călătorești în multe locuri. Dar este foarte glamourizat. Și este mult mai obositor decât cred oamenii”.

Griffin se află în prezent într-o pauză de la zboruri, „doar din cauza nebuniei”.

Dar, deși în prezent se simte „epuizată”, Griffin spune că zborul „este ceva la care m-aș întoarce cu siguranță în viitor”.

Andew și Rich, care lucrează amândoi de ani de zile pe avioane, spun că au observat că în ultimii ani au observat călători cu fitiluri mai scurte, mai ales de când au revenit călătoriile cu avionul în urma pandemiei.

Dar, în mod interesant, au observat, de asemenea, mai multe gesturi amabile și momente de înțelegere și conexiune între pasageri și echipajul de cabină în ultima vreme. Acest lucru face o diferență uriașă, iar ei sunt mari susținători ai călătoriei cu bunătate.

„Oamenii mai amabili sunt din ce în ce mai amabili, iar cei nepoliticoși devin din ce în ce mai nepoliticoși”, spune Rich. „Sunt oameni care au atât de multă compasiune acum și care se străduiesc să spună: ‘Mulțumim că ne-ați adus aici’. Vă mulțumim că ne țineți în siguranță’”.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!