15.2 C
București
luni, mai 27, 2024

HoReCa – Noul şef al ANAT readuce în discuţie înfiinţarea fondurilor de garantare – 17.04.2024 – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Constituirea unor fonduri de garantare, înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism în subordinea primului ministru, creşterea bugetului de promovare a companiilor româneşti la târgurile internaţionale de profil, reglementarea situaţiei Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor, precum şi promovarea turismului autohton pe piaţa internă se numără printre priorităţile pe care Alin Burcea, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), le are în actualul său mandat.

Constituirea unor fonduri de garantare, înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism în subordinea primului ministru, creşterea bugetului de promovare a companiilor româneşti la târgurile internaţionale de profil, reglementarea situaţiei Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor, precum şi promovarea turismului autohton pe piaţa internă se numără printre priorităţile pe care Alin Burcea, noul preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), le are în actualul său mandat.

Alin Burcea este de părere că, în ultima perioadă, „nimeni nu a mai auzit vocea patronatelor” şi că entităţile din domeniu „trebuie să ridice capul” şi să se facă auzite.

„Ne dorim foarte mult să reînfiinţăm Autoritatea Naţională pentru Turism, care să fie în subordinea primului ministru. Acum, cu ministrul Oprea (n.r. Ştefan-Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului) ne înţelegem foarte bine. Dar Ministerul Economiei este atât de mare încât cred că îi este greu ministrului să se ocupe de problemele turismului, unde totul este de detaliu. Aceasta este deci, prima noastră temă. Cea de-a doua temă de discuţie este să ducem până la capăt înfiinţarea celor două fonduri de garantare”.

Şeful ANAT a explicat că este vorba despre Fondul de garantare a biletelor de avion şi despre Fondul de garantare pentru insolvabilitatea şi falimentul agenţiilor de turism şi pentru repatrierea turiştilor în astfel de cazuri.

„La falimentul Blue Air au pierdut bani 280.000 de pasageri. Turoperatorii au cheltuit circa 3-4 milioane de euro ca să aducă turiştii acasă. În aceste condiţii, propunem înfiinţarea unui fond la constituirea căruia să participe, cu câte un euro, fiecare pasager ce aterizează pe aeroporturile din România. Sunt 24 de milioane de turişti anual. Strângem 100 de milioane de euro si ne oprim”, a mai spus Alin Burcea. Astfel, nimeni nu va mai avea nicio problemă financiară dacă se va mai repeta situaţia din cazul Blue Air, opinează sursa citată.

În ceea ce priveşte cel de-al doilea fond propus spre înfiinţare de noua conducere a ANAT, Alin Burcea subliniază: „De 15 ani această garantare se face cu asigurari. Din păcate, nu bat niciodată sumele garantate cu cele care se pierd. În momentul de faţă, cu asigurările poţi să recuperezi, ca turist, 10-15-20% din suma achitată. Avem nevoie de acest fond, care se va adăuga la pachetul turistic, pentru despăgubirea turiştilor în caz de nevoie. Încercăm un text în următoarele două luni, ca să-l prezentăm ministrului şi apoi premierului”.

Cele două fonduri ar urma să fie administrate de Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii (FNGCIMM), după cum a spus Alin Burcea: „Am avut deja 3-4 întâlniri cu FNGCIMM, care asta face, administrează fonduri. Domnul Florin Jianu este preşedintele Consiliului de Administraţie şi Dumitru Nancu este directorul general. Amândoi sunt dispuşi să se alăture proiectului”.

O altă temă importantă în opinia sursei citate este incomingul, „care ar trebui să fie prioritate naţională”: „Cu 1-2 milioane de euro fond de promovare putem promova o firmă sau două, dar în niciun caz acesta nu este un buget de promovare al unei tari. Sperăm să avem cel putin 10 milioane de eruo – bani cu care să ne promovăm la târgurile internaţioanle. Trebuie să avem bani pentru promovarea României, pentru că fără promovare nu există niciun business. Şi mai trebuie neapărat schimbată legislaţia de achiziţii, pentru că au fost ani de zile în care nici măcar acel milion de euro nu s-a putut cheltui. Trebuie să avem o strategie a Ministerului şi a patronatelor, dar să se înţeleagă că nu noi, patronii de firme, trebuie să facem promovarea. Avem firme de marketing care asta trebuie să facă. (…) De asemenea, ne trebuie şi buget de promovare pe intern, pentru că, din 2400 de agentii din România, maxim 50 aduc turişti străini, iar aceştia trebuie stimulaţi. Ministerul de resort nu promovează România în ochii românilor”.

Printre altele, Alin Burcea a ţinut să sublinieze că, în ultimii ani, a avut loc o campanie negativă despre litoralul românesc, lucru care trebuie îndreptat: „Pe litoral avem problema plajelor. (…) Licitatiile pentru plaje se fac când deja lumea merge la mare. Nu se procedează aşa! Am organizat ani de zile info tripp-uri cu agenţii din ţară. Ele trebuie reluate, pentru îmbunătăţirea relaţiei dintre hotelieri şi agenţiile de turişti. Nu este un an bun pentru vânzări, ca urmare a scăderii puterii de cumpărare. În context, va trebui să avem o bursă unde hotelierii să se întânească cu agenţiile.

O altă temă abordată de preşedintele ANAT este reprezentată de organizatiile de management al destinaţiilor (OMD). În opinia sa, o parte din banii care ajung la primărie din taxa hotelieră ar trebui să fie îndreptaţi către promovarea locală, o altă parte – către cea regională, iar o parte să fie destinaţi promovării centrale: „Nicio primărie care are OMD nu vrea să respecte legea, nu vrea să plătească banii. De exemplu, Primăria Municipiului Bucureşti ar trebui să facă un OMD, pentru că, anul trecut, a strâns 5 milioane de euro, la nivel de Bucureşti, din taxele hoteliere, care nu se întorc în turism. Trebuie reglementată situaţia OMD-urilor, aşadar”.

Nu în ultimul rand, Alin Burcea propune modificarea structurii anului şcolar, astfel încât vacanţele de vară să cuprindă şi luna septembrie: „Începerea şcolii pe 7 septembrie ne omoară pe toţi, pentru că una dintre cele mai bune luni de vacanţă este septembrie, ca urmare a încălzirii globale. Se măreşte foarte mult sezonul de vacanţe”.

În opinia sa, nu este normal ca firmele private să finanţeze bugetul voucherelor de vacanţe pentru cei de la stat, context în care doreşte extinderea programului privind voucherele de vacanţă şi la nivelul societăţilor private.

Şeful ANAT a spus că, în luna iunie, vor fi prezenţi în România reprezentanţii asociaţiilor agenţiilor de turism din Europa, pentru a participa la Congresul ECTAA ce urmează să se desfăşoare în ţara noastră: „Între 12 şi 16 iunie, în România vine ECTAA, care este ANAT-ul european. Sunt 27 de preşedinţi ai asociaţiilor agenţiilor de turism din Europa, care vin în România şi este foarte bine pentru că, pe de o parte, ne consideră importanţi şi, pe de altă parte, pentru că se va vorbi despre România”.

Alin Burcea va ocupa postul de preşedinte ANAT până în anul 2026. Proprietar al turoperatorului Paralela 45, Burcea este preşedinte fondator al ANAT, acesta conducând Asociaţia în intervalul de timp 1990-1992, dar şi între 2016 şi 2018.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.bursa.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!