21.3 C
București
joi, septembrie 18, 2025

Retail – Belgienii care au cea mai mare fabrică locală de panificație și patiserie congelată își urcă puternic profitul și pregătesc investiții masive în România: Nu vrem însă să ne lansăm în proiecte nebunești și apoi să nu mai avem nimic! – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

După un an 2022 contrastant, marcat de un program de investiții, dar și de o contracție a marjelor din cauza presiunilor inflaționiste, La Lorraine Bakery a a avut anul trecut o cifră de afaceri în creștere cu 16%, la 1,36 miliarde de euro, un profit operațional de 93 milioane euro (64 milioane euro în 2022) și un profit net de 50 milioane euro (34 milioane euro în anul precedent).

Pe piața locală, compania a avut afaceri de 406,1 milioane lei (cu 20% mai mari) și un profit net în creștere puternică de 1,3 milioane lei (plus 111%), cu 427 angajați.

După ce a investit anul trecut, la nivel global, 189 de milioane de euro, La Lorraine plănuiește să investească 200 de milioane de euro în 2024.

Grupul belgian La Lorraine Bakery, care deține cea mai mare fabrică de panificație și patiserie congelată din România, în Câmpia Turzii, un business care în 2023 a depășit 400 milioane lei cu aproape 430 de angajați, va continua să investească masiv în acest an pe piața locală, urmând să angajeze, atât în România, cât și în fabricile din Belgia și Cehia, aproximativ 400 de persoane, relevă datele analizate de Profit.ro.

Pe piața locală, compania a avut afaceri de 406,1 milioane lei (cu 20% mai mari) și un profit net în creștere puternică de 1,3 milioane lei (plus 111%), cu 427 angajați.

După ce a investit anul trecut, la nivel global, 189 de milioane de euro, La Lorraine plănuiește să investească 200 de milioane de euro în 2024. Din totalul acestui volum investițional, două treimi vor fi în Belgia și România, conform datelor Profit.ro.

„În 2022 am avut un an dificil din două motive”, explică CEO-ul Guido Vanherpe. „Am fost surprinși de inflația ridicată, care ne-a afectat marjele cu două puncte procentuale și jumătate. Ne-am propus să culegem primele roade ale investiției noastre într-o nouă fabrică din Rusia în acel an, dar în urma războiului din Ucraina a trebuit să anulăm proiectul și să punem fabrica în așteptare.

În 2023, trei efecte combinate ne-au permis să ne recuperăm marjele: inflația s-a stabilizat, am reușit să restructurăm situația din Rusia minimizănd costurile și am beneficiat de noile capacități create datorită reluării programului nostru de investiții în 2022, odată cu pornirea de noi linii de producție în Belgia, precum și în Cehia și România.”

că investește la Câmpia Turzii 12,5 milioane de euro pentru instalarea unei noi linii de producție.

La Lorraine are o amprentă mult mai mare, operând în 35 de țări și având 17 fabrici în 9 țări, precum și 450 puncte de vânzare, cu 5.000 de angajați. Anul trecut și-a consolidat prezența pe două piețe europene în creștere, Germania și Norvegia. A intrat într-un joint venture cu Gebruders Hack în Germania și cu Kristiania Gourmet în Norvegia, două companii care își distribuiau deja produsele pe acele piețe.

Grupul belgian se dezvoltă foarte mult și în Turcia, unde consumatorii apreciază foarte mult pâinea. La fel și în Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite.

Ca un corolar al acestui nivel ridicat de investiții, La Lorraine intenționează să recruteze 400 de persoane în acest an, inclusiv în România. Se caută în principal talente tehnice și tehnologice din partea lucrătorilor, care să opereze în fabrici extrem de automatizate.

Datorită acestor investiții, managerii mizează pe o creștere de 50% a veniturilor până în 2028. 

Va ajunge grupul la afaceri de 2 miliarde de euro? „În trecut, am înregistrat o creștere medie de 10% pe an și dacă continuăm, nu vom fi prea departe de această cifră. Nu vrem însă să ne lansăm în proiecte nebunești, care ar putea genera brusc +30%, apoi să nu mai avem nimic câțiva ani”, răspunde CEO-ul.

În 2017, Profit.ro a anunțat că omul de afaceri Dan Minulescu, proprietarul Macromex, una dintre cele mai mari companii de distribuție a bunurilor de larg consum, își va majora indirect participația la firma La Lorraine Romania și va deține 50% din părțile sociale, belgienii de la La Lorraine Bakery Group urmând să rămână cu 49,9% din capital.

Ulterior, în 2021, situația s-a reglat, iar belgienii au preluat întreaga participație.

Belgienii care lucrează cu omul de afaceri român sunt printre cei mai importanți antreprenori din domeniul panificației.

Produsele La Lorraine Romania sunt distribuite și prin intermediul Macromex, lider în distribuția produselor cu temperatură controlată.

Macromex, pe piață din 1993, are în portofoliu branduri proprii precum Corso și La Strada (înghețată), dar și mărci partenere precum La Lorraine (panificație congelată) sau President (lactate). În 2023 a avut afaceri de 775 milioane lei și un profit net de 39 milioane lei, cu aproape 400 de angajați.

La Lorraine România a fost un joint venture între Macromex și belgieni. Fabrica din Câmpia Turzii, deschisă în septembrie 2011, este prima de panificație congelată ultramodernă din România. 

La Lorraine Bakery Group este o întreprindere de familie 100% belgiană, parte din concernul Vanobake NV.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!