8.7 C
București
duminică, martie 16, 2025

Retail – Studiu The M Works şi Unlock: Piaţa băuturilor alcoolice din România este estimată să atingă venituri de 5,4 mld. dolari în 2025, plus 4% an/an. Un român bea, în medie, 11,08 litri de alcool pur pe an – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Piaţa băuturilor alcoolice continuă să rămână una dintre cele mai dinamice sectoare de consum din România, cu venituri estimate de 5,4 miliarde de dolari la finalul anului, în creştere cu aproape 4% an/an.

Cu un consum mediu anual de 11,08 litri de alcool pur pe cap de locuitor, România se menţine în rândul pieţelor semnificative din Europa, evoluţie care reflectă nu doar preferinţele de consum ale românilor, ci şi adaptarea industriei la noile tendinţe, fie că vorbim despre diversificarea portofoliului de produse, orientarea către băuturi artizanale sau expansiunea pe segmentul premium, arată o analiză realizată de agenţia de comunicare şi marketing The M Works (cunoscută anterior drept McCann PR), împreună cu Unlock.

Potrivit studiului, pentru a câştiga market share, profit şi loialitatea consumatorilor, brandurile de alcool trebuie să adopte tehnologia şi transparenţa, să prioritizeze sustenabilitatea, să colaboreze cu micro-influenceri, să construiască comunităţi, să inoveze în portofoliu, să manifeste sensibilitate culturală şi să ia decizii bazate pe date.

Piaţa băuturilor alcoolice continuă să rămână una dintre cele mai dinamice sectoare de consum din România, cu venituri estimate de 5,4 miliarde de dolari la finalul anului, în creştere cu aproape 4% an/an. Cu un consum mediu anual de 11,08 litri de alcool pur pe cap de locuitor, România se menţine în rândul pieţelor semnificative din Europa, evoluţie care reflectă nu doar preferinţele de consum ale românilor, ci şi adaptarea industriei la noile tendinţe, fie că vorbim despre diversificarea portofoliului de produse, orientarea către băuturi artizanale sau expansiunea pe segmentul premium, arată o analiză realizată de agenţia de comunicare şi marketing The M Works (cunoscută anterior drept McCann PR), împreună cu Unlock.
Potrivit studiului, pentru a câştiga market share, profit şi loialitatea consumatorilor, brandurile de alcool trebuie să adopte tehnologia şi transparenţa, să prioritizeze sustenabilitatea, să colaboreze cu micro-influenceri, să construiască comunităţi, să inoveze în portofoliu, să manifeste sensibilitate culturală şi să ia decizii bazate pe date. „Având în vedere potenţialul semnificativ al acestei pieţe, brandurile din industria băuturilor alcoolice trebuie să fie atente la valorile consumatorilor lor, tendinţele de consum şi preferinţele publicului. Cu o piaţă estimată să atingă 5,4 miliarde dolari în 2025 şi un volum de 1,8 miliarde de litri de alcool consumat, recomandăm jucătorilor din industrie să-şi concentreze eforturile pe o comunicare autentică, personalizată şi aliniată cu valorile publicului lor”, explică Imola Zoltan, Managing Partner, The M Works. Alegerile românilor sunt influenţate de o nouă abordare a consumului de alcool: băuturile devin un facilitator al interacţiunilor, nu un scop în sine, determinând brandurile să promoveze moderaţia, rafinamentul şi apartenenţa la comunitate prin experienţe relevante, storytelling axat pe convivialitate şi experienţe premium.

„Consumul de alcool nu dispare, ci se reinventează, cu accent pe rolul social-dezinhibitor şi senzorial al categoriei. Pe scurt, oamenii aleg să bea mai sănătos pentru trup, minte şi suflet.”, adaugă Adina Vlad, Managing Partner UNLOCK. Whisky-ul, a treia cea mai consumată băutură alcoolică din România după bere şi vin, este preferat de peste 60% dintre români, mai arată studiul.  
  


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.zf.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!