Ioan Popa, președintele și fondatorul Transavia a semnalat că propunerile Guvernului care privesc noi măsuri fiscale vor crea reale probleme nu numai celor din mediul privat, ci și statului. Acesta a punctat că ”statul nu se uită la cei care nu plătesc”.
Ioan Popa, unul dintre cei mai cunoscuți antreprenori din industria locală a cărnii a opinat că din păcate, statul demonstrează că nu-și dorește o dezvoltare a economiei autohtone prin creșterea impozitelor și taxelor, ”care reprezintă o problemă ce a fost perpetuată în ultimii 30 de ani”.
Ioan Popa, Transavia: Statul nu se uită la cei care nu plătesc
Ioan Popa a subliniat că statul nu se uită la cei care nu plătesc iar toată lumea este preocupată de facilitățile pe care le au alții, fără a privi în propria ogradă.
”Statul, când acordă facilități, indiferent de ce natură sunt acestea, are în vedere anumite domenii de interes, pe care vrea să le dezvolte, să le susțină pentru ca acestea să aducă venituri mai mari la buget. Desigur, așa cum a spus zilele aceste și guvernatorul Băncii Naționale, aceste facilități trebuie acordate pe un termen clar și limitat. Practic, îl sprijini cât să „prindă aripi”, după care trebuie să vină înapoi și să compenseze ce a primit”, a opinat Ioan Popa într-un interviu acordat pentru .
La agricultură se dorește eliminarea facilităților fiscale ”grăbit și brutal”
Președintele Transavia a mai spus că pentru agricultură, aceste facilități au fost implementate pe la jumătatea anului trecut, iar acum, după un an, se dorește eliminarea lor grăbită și brutală.
”Păi, mai bine nu mi le mai da! Căci așa se creează probleme majore. Dacă acum se taie facilitatea, în condițiile în care inițial era anunțată până în 2027, credeți că antreprenorii își pot permite să păstreze forța de muncă fără să mărească salariile, fără să compenseze pierderea oamenilor față de venitul susținut de facilitatea de la stat? Și să nu uităm că pentru a acoperi impozitele și pentru a păstra cei 10% pentru angajați, antreprenorii trebuie să pună 20% la salarii. Ori, a crește astăzi, în această situație, salariile cu astfel de procentaje ar însemna crearea unei probleme extrem de mari, mai ales că piața produselor agricole este deja foarte afectată”, a declarat pentru Forbes România, fondatorul Transavia.
În acest context, Ioan Popa consideră că efectele unor astfel de creșteri vor lovi extrem de puternic întreaga economie, nu doar câteva sectoare economice, precum agricultura sau construcțiile. „Vom asista la o creștere a prețurilor, în ciuda măsurii limitării adaosului comercial care este în vigoare, pentru că procentajul acela se va aplica la ceva mai scump, ca urmare a creșterii cheltuielilor cu personalul”.
Care ar fi soluțiile pe care Guvernul ar trebui să le aplice
Președintele și fondatorul Transavia a menționat ideea impozitării tuturor companiilor cu 1% din cifra de afaceri, idee pe care o lansase cu ceva timp în urmă însuși Marcel Ciolacu, însă atunci când nu ocupa funcția de premier al României.
„Mă așteptam ca aceasta să fie pusă în practică și vă spun sincer, că l-aș fi felicitat pentru că această măsură ar simplifica extrem de mult problema statului, atât din punct de vedere al controlului, cât și din cel al supravegherii, și ar crește colectarea. Ce se întâmplă acum, când o companie cu o cifră de afaceri de 1 miliard de lei plătește taxe mai mari la buget decât una cu afaceri de 1 miliard de euro, nu e normal. Un astfel de model simplificat, aplicat pentru absolut toată lumea, fără niciun fel de excepție, pentru că excepțiile sunt cele care creează dureri de cap, ar fi cel mai bun. Probabil că nu ar mai fi nevoie nici de atât de mulți oameni care să controleze. Oricât de capabili ar fi cei din organele de control, nu au cum să cunoască în detaliu toate domeniile economice, nu au timpul necesar să evalueze toate companiile și nici nu pot ține pasul cu cei preocupați de evaziune, care sunt extrem de inventivi”, a mai spus antreprenorul.
Pe lângă această măsură, mai spune Ioan Popa, este foarte important ca autoritățile să-și îndrepte atenția într-un mod foarte serios și către zona de cheltuieli ale statului. „La fel ca în cazul unei companii unde nu poți face bani decât urmărind foarte atent costurile pe care le ai și generând venituri cât mai mari din cât mai multe produse vândute la prețul corect, și în cazul statului trebuie urmărite atent și limitate cheltuielile, în paralel cu o colectare cât mai bună a baniilor la buget”, conchide fondatorul Transavia.
Cel mai mare producător de carne de pui din România, Transavia, are în prezent aproximativ 2.300 de angajați în opt județe din România. În toamna anului trecut, compania deținea 31 ferme de creștere a păsărilor, patru ferme de producție vegetală, o fabrică de nutrețuri combinate, trei abatoare și o fabrică de procesare a cărnii.
În 2022, compania a mizat pe un buget de investiții în valoare de 132 de milioane de lei. Anul trecut, Transavia a raportat o cifră de afaceri ce a depășit 991,4 milioane de lei, în creștere cu peste 25 de procente față de cea înregistrată în 2021. Profitul net s-a majorat și el cu 45%, ajungând la 205,3 milioane de lei.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (agrointel.ro).