Banca Comercială Română (BCR) îşi consolidează poziţia pe piaţa bancară printr-un nou program de beneficii personalizate, dezvoltat integral în România şi gândit să răsplătească loialitatea clienţilor. Lansat iniţial pe piaţa locală, acest model urmează să fie extins la nivel internaţional în cadrul grupului Erste.
Într-o industrie în care competiţia este acerbă, BCR mizează pe un sistem care recompensează clienţii pentru deciziile financiare corecte, încurajând economisirea, investiţiile şi protecţia financiară. „Loialitatea nu este doar despre emoţii. Este şi despre educaţie, incluziune financiară şi despre modul în care ne expunem în relaţia cu banii”, explică Dana Dima Demetrian, vicepreşedinte BCR, în cadrul unui eveniment cu presa organizat recent. Potrivit BCR, programul este unic nu doar la nivel naţional, ci şi european, înglobând concepte inspirate din sistemele de loialitate bancară din Statele Unite şi Asia, dar îmbunătăţite cu funcţionalităţi adaptate specificului pieţei româneşti. O componentă esenţială a noului sistem de beneficii este utilizarea inteligenţei artificiale şi a analizei de date pentru a genera recomandări personalizate pentru clienţi.
<!–
–>
„Nu este doar un simplu program de beneficii, ci o schimbare fundamentală a modului în care gestionăm produsele bancare. Modelul tradiţional rămâne, dar acest nou sistem permite o personalizare unu la unu a ofertelor pentru fiecare client”, explică Dana Dima Demetrian. Prin intermediul platformei George, clienţii pot accesa şi gestiona beneficiile într-un mod complet digital, fără documente fizice sau drumuri la bancă. Cei care au nevoie de suport suplimentar au la dispoziţie consilierii BCR din agenţii şi contact center pentru a primi îndrumare în timp real. „În 2018, când am lansat George, am spus că aducem primul banking inteligent în România şi am confirmat acest lucru. Astăzi, lansăm un program unic – programul de beneficii George, o premieră în România şi în cadrul grupului nostru. Acest program recompensează clienţii şi le oferă beneficii personalizate, dinamice. Nu este un simplu sistem de cashback sau de tranzacţii frecvente, ci un program complex care permite fiecărui client să-şi optimizeze beneficiile financiare”, descrie Dana Dima Demetrian programul recent lansat. Acesta este disponibil din luna februarie 2025 pentru toţi clienţii BCR. „Obiectivul nostru este ca fiecare client să îşi aleagă singur beneficiile. «Eu ştiu mai bine» este principiul de bază – vocea clientului este cea care defineşte programul.” Dana Dima Demetrian subliniază că „programul nu este doar pentru clienţii noi, ci şi pentru cei existenţi. Cei care au deja cont George vor fi migraţi automat în noul sistem. În prima etapă, vom introduce programul pentru 700.000 de clienţi, urmând ca până în martie-aprilie să ajungem la 2,6 milioane.” Clienţii existenţi care nu şi-au adus încă veniturile în BCR vor avea două luni de graţie pentru a decide dacă doresc să intre în program.
BCR şi-a consolidat poziţia ca lider în promovarea creditelor ipotecare cu dobândă fixă, o strategie care s-a dovedit extrem de benefică pentru clienţi în contextul economic actual. „Suntem primii care am spus, acum aproape 10 ani, că dobânda fixă este dobânda care ajută cel mai mult clienţii. La acea vreme, mulţi nu înţelegeau de ce o dobândă fixă este mai avantajoasă decât una variabilă. Astăzi, realitatea ne-a confirmat poziţia: clienţii nu mai vor dobânzi variabile”, explică Dana Dima Demetrian. În prezent, 70% dintre creditele ipotecare BCR sunt cu dobândă fixă, iar tendinţa continuă să crească. Un alt element inovator introdus de BCR este posibilitatea refinanţării rapide şi a rambursării anticipate direct din George. „Nu doar că am digitalizat creditarea, dar şi refinanţările, rambursările anticipate şi ajustările creditelor sunt acum la un click distanţă. Clienţii pot decide singuri cum îşi optimizează expunerea financiară, fără drumuri la bancă”, spune Dana Dima Demetrian. Această facilitate răspunde unui trend tot mai evident în rândul clienţilor: rambursările anticipate au crescut, iar mulţi clienţi preferă să achite mai rapid împrumuturile, în loc să refinanţeze. „Vedem că tot mai mulţi clienţi îşi doresc să îşi reducă expunerea financiară. Există cazuri în care aceştia aleg să ramburseze chiar şi 50% din valoarea creditului imobiliar. Este un semn clar că românii devin tot mai conştienţi de importanţa gestionării eficiente a datoriilor”, explică reprezentanta BCR. De asemenea, a a observat că creditele de consum sunt rambursate rapid de români, durata medie a unui credit de consum scăzând spre 1,5-2 ani. „Dacă acum 10 ani durata medie a unui credit de consum era de 4,5-5 ani, acum media de viaţă a unui credit de consum este de 1,5-2 ani. Indicele de rotaţie al stocului este mult mai accelerat decât acum 5-10 ani. Producţia nouă este legată şi de ciclul de viaţă mult mai scurt”,a declarat ea.
Un alt element distinctiv al acestui program este accentul pus pe educaţia financiară, direcţie în care BCR investeşte activ în formarea unei culturi financiare solide, prin iniţiative precum Şcoala de Bani, huburile Zbor şi sesiuni de consiliere personalizată. „Oamenii nu se gândesc la obiectivele lor financiare decât atunci când le doresc urgent, iar acest lucru îi împinge spre decizii pripite. Noi încercăm să schimbăm această mentalitate şi să optimizăm costurile clienţilor”, explică Dana Dima Demetrian. Prin intermediul George, clienţii sunt încurajaţi să îşi stabilească obiective clare, de la economisirea pentru un apartament sau educaţia copiilor până la gestionarea eficientă a creditelor. Platforma oferă chiar şi posibilitatea de a economisi automat, mutând periodic sume mici într-un cont de economii, adaptat scopurilor individuale. Succesul noului model de loialitate şi creditare BCR a atras atenţia grupului Erste, care plănuieşte extinderea acestuia la nivel european, începând cu Cehia. „Am dezvoltat acest program integral în România, iar acum îl ducem în cadrul grupului Erste, personalizat pentru fiecare ţară în parte. Suntem mândri că această iniţiativă a fost creată şi implementată local şi că România devine un centru de inovaţie bancară”, afirmă Dana Dima Demetrian. Cu un accent puternic pe transparenţă, educaţie financiară şi flexibilitate, banca şi-a propus să ofere clienţilor un model de banking adaptat nevoilor reale, contribuind la un ecosistem financiar mai stabil şi mai bine informat. „Ne dorim ca toţi clienţii noştri să fie educaţi financiar şi să îşi gestioneze corect finanţele. Acesta nu este doar un obiectiv, ci un angajament pe termen lung”, concluzionează Dana Dima Demetrian.
Un model de banking care se adaptează la nevoile clientului
Noul sistem propus de BCR în cadrul Programului de Beneficii George introduce o gamă extinsă de beneficii financiare, structurate pe mai multe niveluri, în funcţie de gradul de implicare al clientului, printre care:
1. Tranzacţii fără comisioane la ATM-urile din România şi străinătate;
2. Transferuri gratuite prin George;
3. Dobânzi preferenţiale la economisire, de până la 0,8% în plus faţă de dobânda standard;
4. Reduceri la creditele imobiliare şi de nevoi personale, de până la 1,2%;
5. Asigurări gratuite pentru primele luni, inclusiv pentru bunuri şi locuinţă;
6. Acces la un specialist dedicat în investiţii pentru clienţii cu portofolii de peste 10.000 de euro.
Sursa: compania
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.businessmagazin.ro).