25 C
București
miercuri, iulie 16, 2025

Energie – Liderii europeni cer intervenția UE pentru a limita importurile de autobuze chinezești – Sinteza

2 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a.

În timpul aceste săptămâni, președintele chinez Xi Jinping a efectuat un turneu de șase zile în trei state europene: Franța, Serbia și Ungaria.

Statele europene acuză că acestea sunt subvenționate în mod nedrept și astfel capată un avantaj incorect față de cele produse în Europa.

Producătorii de mașini, guvernele și Comisia Europeană sunt din ce în ce mai îngrijorați de mașinile chinezești alimentate cu baterii, dar există o altă amenințare pentru transport: autobuzele electrice urbane, relatează Politico, preluat de Hotnews.

Evenimente

20 mai – Eveniment News.ro: Energy Road – Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai – Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie – Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie – Maratonul Energiei
13 iunie – Eveniment Profit: Piața de Capital.forum – Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

În timpul aceste săptămâni, președintele chinez Xi Jinping a efectuat un turneu de șase zile în trei state europene: Franța, Serbia și Ungaria. Un punct de tensiune important în timpul vizitei a fost ancheta UE privind vehiculele electrice din China. Statele europene acuză că acestea sunt subvenționate în mod nedrept și astfel capată un avantaj incorect față de cele produse în Europa.

O cincime dintre vehiculele electrice vândute în Europa anul trecut au fost din China, iar ONG-ul ecologic Transport & Environment se așteaptă ca aceasta să crească la un sfert în acest an.

Există îngrijorări similare cu privire la sectorul autobuzelor: faptul că China ar putea folosi amploarea pieței sale interne – unde aproape toate autobuzele sunt electrice – și costurile sale de producție mai mici pentru a zdrobi rivalii europeni. Dar, deocamdată, Bruxelles-ul respinge solicitările industriei de a examina producătorii chinezi de autobuze pentru subvenții neloiale.

„Amenințările la adresa competitivității industriei includ concurența globală acerbă, producătorii chinezi de autobuze care au câștigat deja cote de piață în UE de-a lungul unui număr de ani”, a declarat Thomas Fabian, director pentru vehicule comerciale la asociația de lobby auto ACEA.

Industria se schimbă rapid datorită deciziei UE de a interzice vânzarea de autobuze care emit dioxid de carbon până în 2035, cu o țintă intermediară de reducere a emisiilor cu 90% în 2030. Aceasta crește piața pentru autobuze care nu utilizează combustibili fosili și în special autobuze electrice.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!