Maria Dumitrescu, Senior Brand Manager la Unilever, consideră că, într-un mediu puternic digitalizat, nu trebuie să uităm că principala misiune a brandurilor este aceea de a rămâne mereu aproape de consumatori.
Forbes: Cât de important este marketingul digital în strategia generală de marketing a companiei dvs? Cum a evoluat ponderea marketingului digital, în ultimii 3 ani, comparativ cu investițiile în marketing outdoor, radio și TV?
Maria Dumitrescu: Marketingul digital joacă un rol cheie în strategia noastră de comunicare, fiind de cele mai multe ori pilonul principal al planurilor media. Această abordare ne permite să interacționăm mult mai ușor și mai direct cu publicul nostru pentru că respectă obiceiurile acestuia de a se informa.
Studiile ne arată că, după pandemie, principala sursă de unde consumatorii își culeg atât știrile, cât și informațiile legate de produsele de care au nevoie este mediul digital. Ultimii 3-4 ani au fost plini de provocari, iar o prezență puternică în spațiul online a fost cartea câștigătoare pe care am mizat pentru brandurile noastre. Astfel, am rămas permanent vizibili și relevanți pentru consumatori.
Cheia unui plan de marketing bun este echilibrul, iar mixul potrivit de canale ne ajută să ajungem la cât mai multe grupe de audiență, una dintre direcțiile principale ale strategiei noastre. Întotdeauna concepem mesajele pe înțelesul fiecărei categorii de public și le transmitem în momentele și prin formatele potrivite pentru a ne asigura astfel că audiența va rezona cu ele.
Forbes: Care considerați că sunt cele mai mari provocări și oportunități ale integrării Inteligenței Artificiale în strategiile de marketing ale companiei dumneavoastră?
Maria Dumitrescu: Curiozitatea și deschiderea către noile tehnologii și trenduri din domeniu sunt în ADN-ul Unilever și ne bucurăm că avem constant oportunitatea să testăm și să adoptăm instrumente care folosesc IA pentru a îmbunătăți productivitatea și creativitatea în munca noastră zilnică. Suntem într-o călătorie constantă de învățare când vine vorba de integrarea instrumentelor IA în procesele noastre, iar asta ne ajută să creștem în fiecare zi.
Cu siguranță, IA oferă numeroase oportunități pentru branduri și companii, atât în ceeace privește eficientizarea modului de lucru intern, cât și în colaborările cu partenerii, precum și în modul în care care dezvoltăm și personalizăm materialele, facilitând procesul creativ și ajutându-ne să ducem rezultatele campaniilor la nivelul următor.
Forbes: Ați realizat până acum campanii de digital marketing în care Inteligența Artificială a fost tehnologia principală? Dacă da, ne puteți povesti despre ce-a fost vorba și ce rezultate a generat campania?
Maria Dumitrescu: A fost lansată recent, la nivel global, o campanie Dove care urmărește să atragă atenția asupra impactului IA în industria frumuseții, unde imaginile standardizate ale femeilor sunt tot mai prezente, construind astfel numeroase stereotipuri referitoare la ceea ce înseamnă frumusețea adevărată.
Un studiu Dove realizat în România la începutul anului 2021 arată faptul că editarea fotografiilor din social media, cu scopul de a îndeplini standarde nerealiste de frumusețe, a devenit o normalitate pentru adolescenții din România. Acest fenomen începe încă de la vârsta de 11 ani și determină scăderea încrederii în sine a tinerilor.
După câțiva ani atipici, în care copiii au petrecut o mare parte din timp în casă, în fața ecranelor telefoanelor și calculatorului, este important sa conștientizăm impactul pe care această nouă realitate îl poate avea asupra dezvoltării lor. Astfel, în urmă cu 3 ani am derulat în România un studiu care confirmă legătura directă între timpul petrecut pe rețelele de socializare, utilizarea diferitelor filtre din aplicațiile de retușare a fotografiilor și nivelul scăzut al stimei de sine în rândul adolescenților.
Ulterior, am lansat în România programul global Dove – Ai încredere în tine, un program educațional dedicat tuturor tinerilor, părinților și profesorilor, al cărui obiectiv este acela de a ne asigura că generația următoare crește bucurându-se de o relație pozitivă cu felul în care arată și pentru a-i ajuta pe adolescenți să-și atingă potențialul maxim, să își sporească aprecierea față de propriul corp și stima de sine.
Ne bucură nespus faptul că în cei 3 ani de activitate pe piața din România, programul Dove a ajuns la peste 50,000 de adolescenți din țară, prin intermediul cursurilor și traningurilor pe care le implementăm în școli, cu ajutorul partenerilor noștri și nu în ultimul rând, cu sprijinul Ministerului Educației.
Forbes: Cum mențineți echilibrul între utilizarea tehnologiilor avansate, cum ar fi IA, și păstrarea autenticității și umanității brandului companiei dvs?
Maria Dumitrescu: Cred că în acest mediu puternic digitalizat nu ar trebui să uităm că principala misiune a brandurilor noastre este aceea de a rămâne mereu aproape de consumatori, de a-i înțelege și de a-i plasa în centrul oricărei acțiuni pe care o dezvoltăm.
Indiferent dacă ne dorim sau nu, noile tehnologii modelează lumea din jurul nostru. Știm că experții din industrie estimează că până la sfârșitul anului 2025, 90% din conținutul online va fi generat de IA.
În ultimii ani rețelele sociale, filtrele și aplicațiile de editare/modificare a fotografiilor au avut fără dubiu un impact semnificativ asupra stimei de sine a femeilor și a fetelor, iar odată cu expansiunea IA, amenințarea este și mai reală.
Odată cu lansarea în urmă cu 3 ani în România a programului educațional Dove – Ai încredere în tine, am urmărit, pe lângă conștientizarea publică a pericolului pe care îl reprezintă distorsionarea înfățișării reale prin utilizarea filtrelor și aplicațiilor de editare folosite în social media, să ne urmăm misiunea de a fi nu doar o primă opțiune pentru consumatori atunci când aleg un produs de la raft, ci și un partener de încredere atunci când vorbim de menținerea echilibrului emoțional și de creșterea stimei de sine, factori esențiali pentru starea de bine și dezvoltarea personală.
Astfel, rămânem autentici și conectați la nivel uman cu publicul nostru, ceea ce ne oferă motivație în fiecare zi să fim mai buni în ceea ce facem.
Forbes: În ce mod considerați că integrarea IA în strategiile de marketing afectează relația companiei cu consumatorii? Există riscul ca IA să creeze o distanțare între brand și consumatori?
Maria Dumitrescu: Într-o manieră simplificată de a privi lucrurile, putem spune că tehnologiile IA învață de la noi, din vastul spațiu digital în care furnizăm cu toții informații și conținut în mod constant. De aceea, ar trebui să fim conștienți că responsabilitatea modului în care acestea evoluează aparține fiecăruia dintre noi, brandurilor, companiilor și indivizilor.
Ceea ce furnizăm în sfera digitală, pe platformele de socializare și în comunicările noastre ar trebui să rămână întotdeauna fidel valorilor noastre, precum și nevoilor consumatorilor, într-o manieră incluzivă și cât mai diversă.
Forbes: Cum vedeți evoluția marketingului digital în următorii 5 ani, în special în contextul dezvoltării rapide a tehnologiilor de Inteligență Artificială?
Maria Dumitrescu: Tranziția pe care marketingul digital a făcut-o în ultimii ani, de la un instrument poate de multe ori adiacent la unul fundamental necesar pentru creșterea și dezvoltarea brandurilor aduce cu sine nevoia de a rămâne mereu conectați la trenduri, de a învăța și de a ne dezvolta constant.
Adoptarea noilor tehnologii atât în spațiul de business cât și în viața cotidiană, precum și prioritizarea strategiilor de marketing care au în centrul lor consumatorul și nevoile sale vor rămâne în continuare aspecte esențiale pentru succesul industriei în următorii 5 ani.
Un impact major al IA-ului în comunicare va fi cel mai probabil eficiența, când vine vorba despre crearea rapidă a unor materiale adaptate la nevoile și pasiunile oamenilor – tocmai pentru a crește relevanța mesajelor, atât din punct de vedere al textului și vizualului, cât și în ceea ce privește momentul în care comunicarea ajunge la consumator.
(19 aprilie 2024)
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).