Marketingul nu resimte deloc crizele suprapuse din ultimii ani. Ba mai mult, și-a făcut „temele” și este pregătit pentru noua eră în care a intrat lumea, devenind „coleg de bancă” cu Inteligența Artificială.
După spaimele, incertitudinile, stresul și depresiile din ultimii trei ani, am decis în actuala ediție a dosarului „TOP 50 cei mai puternici oameni de marketing” să investigăm optimismul și planurile de viitor ale comunității de marketing din România. Adică, lucrurile bune din acest domeniu și conectarea la noile cuceriri ale Inteligenței Artificiale.
Întrebările n-au fost realizate cu ajutorul unui chatbot, iar respondenții, vă asigurăm!, n-au fost roboții companiilor cu cele mai mari investiții în marketing din ultimul an, ci oameni „în carne și oase”. Oameni de marketing care au deja o viziune despre consumatorii și brandurile viitorului.
În acest sens, am adresat următoarele întrebări:
1) Care au fost surprizele plăcute/pozitive în domeniul dvs pe care le-ați constatat/realizat în contextul instabil din ultimul an?
2) Ce s-a schimbat în bine, în ultimul an, în echipele de marketing/comunicare pe care le conduceți și în agențiile cu care colaborați?
3) Care sunt așteptările/schimbările dvs în zona de tech/digital care vor avea o contribuție pozitivă asupra businessului în acest an?
4) Cum arată în prezent consumatorul/clientul român după atâtea crize suprapuse? 5) Care sunt elementele care vă dau încrederea că „viitorul sună bine” pentru marketing/comunicare și business în general?
Precizare: Topul a fost realizat pe baza consumului de publicitate pe suporturile tradiționale în 2022 (TV, online, radio, outdoor, print), folosind monitorizările Kantar Media și ale Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), a premiilor obținute la festivalurile de publicitate care au avut loc în anul trecut și pe baza indicelui de notorietate în social media.
Mulțumirile noastre doamnei Laura Tampa, directoarea executivă a Școlii IAA de Marketing și Comunicare, pentru sfaturile și sugestiile acordate.
Antoine Drevon (Orange): „Astăzi avem un client mult mai educat, care știe ce este și cum ar trebui să fie un serviciu de calitate”
Iuliana Nedelcu (Coca-Cola): „Totul pornește de la esența brandului: optimism, autenticitate, diversitate și incluziune, la care se adaugă inovația digitală”
Narcis Horhoianu (Carrefour): „Personalizarea reprezintă un pas natural și fundamental în relația cu clienții noștri”
Ruxandra Rău (Vodafone): „Sinceritatea și dorința autentică de a ajuta sunt mai valoroase ca oricând”
Sorin Chirculescu (Catena): „Putem construi un viitor prosper pentru business și, mai ales, pentru relația pe care o avem cu pacienții noștri”
Carmen Căpitănescu (ALTEX): „Brandurile vor fi tot mai preocupate să ofere clienților experiențe unice, indiferent de canalul de comunicare”
Irina Juncu (La Roche-Posay): „Consumatorii își ajustează iar comportamentul de consum: sunt mai precauți, mai selectivi și mai exigenți”
Irina Angelescu (McDonald’s): „Interacțiunea cu clienții noștri ne încarcă și ne aduce un plus de optimism”
Claudia Firez (Terapia): „Tehnologia și digitalul oferă oportunități imense pentru marketing și comunicare în industria farmaceutică”
Dan Bercaru (eMAG): „Trăim într-o lume în care platformele de advertising sunt tot mai automatizate”
Roxana Mătășel (eMAG): „Tehnologia ușurează jobul oamenilor de marketing: data is power”
Mihaela Pițilă (Sanofi): „Clientul român a devenit atent la calitate și circumspect la mesajele care promit prea mult”
Monica Eftimie (Sphera Franchise Group): „Value for money devine tot mai prezent în deciziile zilnice de cumpărături”
Lucian Pavel (PENNY): „Dezvoltarea tehnologiei de tip AI ne va ajuta să aflăm mai multe despre clienții noștri”
Adrian Nicolaescu (Mega Image): „Viața de retailer este extrem de complexă și are digital aproape în toate aspectele”
Marta Krolikowska (Profi Rom Food): „Clienții sunt acum mai preocupați de bugetul familiei și selectează produsele cu mai multă atenție”
Marina Zara (METRO România): „Cred cu tărie că a ține angajații și clienții conectați și mereu informați în timp real este cea mai bună strategie de marketing modernă”
Sharon Annette (HEINEKEN): „Adaptabilitatea nu înseamnă doar viteză de reacție, ci și curaj”
Cătălin Mihăilă (Henkel): „Consumatorul devine din ce în ce mai analitic și atent în raport cu modul în care își cheltuie bugetul”
Alexandra Rîștariu (Mondelez): „Consumatorii caută din ce în ce mai mult conținut, nu un mesaj de vânzare”
Rumiana Kovacheva (Beiersdorf): „Istoria ne-a arătat că, după fiecare criză, apar creșterea și progresul”
Cristina Dima (Unilever): „Prezența online a unui brand este esențială astăzi pentru a crește brand awareness-ul și pentru a amplifica consumer experience”
Irina Urechean (Unilever): „Impactul pe care influencerii îl au asupra oamenilor și asupra deciziilor de cumpărare a crescut semnificativ”
Bogdan Jianu (Bergenbier S.A.): „Brandurile construite corect rezistă crizelor pentru că sunt cele care creează legătura puternică între companie și consumator”
Vlad Vlădescu (PepsiCo): „În general, consumatorul român a devenit mai sofisticat și mai informat”
Lidia Chiraches (Nespresso): „Pentru un om de marketing transformarea, evoluția și inovația sunt elemente motivaționale extrem de puternice”
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).