FacebookTwitterLinkedIn

Profitul Grupului MOL, înainte de plata taxelor, a ajuns la 503 milioane de dolari în trimestrul trei din acest an, în scădere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, potrivit rezultatelor financiare ale companiei.

La nivelul primelor nouă luni din 2024, profitul anual înainte de impozitare s-a ridicat la valoarea de 1,419 miliarde de dolari.

Segmentul Upstream a raportat niveluri ridicate de producţie, în timp ce performanţa segmentului Downstream a fost în scădere sub influenţa contextului macro şi a restructurărilor planificate. Segmentul Consumer Services a înregistrat o performanţă stabilă de la an la an, cu o contribuţie pozitivă a vânzărilor de carburanţi şi sub efectul situaţiilor excepţionale.

Conform datelor MOL, în segmentul Upstream a fost raportată o performanţă stabilă comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu o producţie care a atins cote ridicate, ajungând la 96,2 mboepd în T3 2024, în creştere cu 4,1 mboepd comparativ cu al doilea trimestru al anului. Creşterea se datorează în principal majorării producţiei de gaze în Kazahstan şi eforturilor de optimizare a producţiei şi deschiderii de noi puţuri petroliere în Ungaria. Divizia a reuşit să menţină costul unitar direct de producţie la un nivel competitiv în cursul trimestrului, la 5,9 USD/bep. Deoarece producţia a fost de peste 93 mboepd pe tot parcursul anului, previziunile anuale au fost îmbunătăţite la 92-94 mboepd.

În acelaşi timp, profitabilitatea segmentului Downstream a fost afectată de revizii majore, care au menţinut activitatea de prelucrare a ţiţeiului sub nivelul de anul trecut, în timp ce deteriorarea condiţiilor macroeconomice a influenţat marjele.

Pe de altă parte, serviciile de economie circulară au avut o contribuţie mai mare la rezultatele globale ale companiei şi au fost consolidate prin intermediul a două achiziţii care au avut ca scop crearea de capacităţi de reciclare pentru PET de tip alimentar.

Totodată, reprezentanţii MOL subliniază faptul că rezultatele din segmentul Gas Midstream au fost influenţate de scăderea cererii de servicii de transport şi de capacităţi transfrontaliere.

Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Compania derulează operaţiuni în peste 30 de ţări, are 24.000 de angajaţi în întreaga lume şi aproape 2.400 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.