FacebookTwitterLinkedIn

Prețurile pe segmentul jucăriilor, jocurilor de societate, seturilor de coloriaj, produselor de birotică au crescut cu aproximativ 15-20% de la sfârșitul anului trecut.

Reprezentanții companiei Vector Internațional (ce deține în portofoliu magazinele Autograf) susțin că românii au început să achiziționeze produse de birotică pentru cadourile de Paște încă din luna martie.

„În contextul în care piața de birotică, papetărie sau de jucării din România a cunoscut o creștere a prețurilor ca urmare a crizei mondiale și inflației instalate în piața din România  și, nu numai, am observat o creștere a apetitului românilor cu 20-25%, comparativ cu 2022, pentru achiziționarea de cadouri cu ocazia Sarbătorilor Pascale. Astfel, clienții români au început mult mai devreme față de alți ani achiziția de astfel de produse, atât din magazinele noastre online, cât și din cele fizice din Iași și București,” subliniază Adrian Bănuță, Retail Operations Manager Autograf.

Printre produsele vedetă ale acestor Sărbători Pascale se numără: instrumentele de scris de tip (Diplomat, Parker), jocurile creative, logice sau jocurile de societate. În același timp la mare căutare sunt și seturile de coloriaj ce pot fi folosite atât de adulți, cât și de copii. Bugetele alocate de către români variază între 70 și 600 de lei.

„Observăm însă o modificare a comportamentului de consum a clientului român în această perioadă, aceștia au început să acorde o mai mare atenție calității produselor, chiar dacă acestea au un preț mai mare, în defavoarea cantității cum eram obișnuiți în alți ani. Astfel, în topul preferințelor rămân încă ghiozdanele și penarele aparținând unor branduri recunoscute”, adaugă managerul magazinelor Autograf, Adrian Bănuță.

Analizând dinamica cumpărăturilor de cadouri de Paște, acestea au avut o pondere de 70/30%  în favoarea cumpărăturilor tradiționale din magazinele fizice, versus cele online.

Compania Vector Internațional deține în portofoliu magazinele Autograf lansate în piață în 2012. Fondată în 1997, compania Vector Internațional este specializată în importul, distribuţia şi comercializarea produselor atât pentru birou cât și pentru acasă: birotică, papetărie, curățenie, igienă, protocol, promoționale , signalistică. Grupul Vector Internațional are în acest moment 75 de angajați și o cifră de afaceri de 9 milioane de euro (pe grup) în 2022.