O clauză puțin cunoscută din Legea pentru Reducerea Inflației (IRA) din SUA determină companiile să recicleze bateriile de vehicule electrice, punând America în fruntea unei curse globale pentru a submina dominația Chinei în domeniu.
IRA include o clauză care consideră că materialele din bateriile pentru vehicule electrice care sunt reciclate în SUA sunt produse americane, potrivit Reuters.
Acest lucru este important deoarece califică producătorii de automobile care folosesc materialele din bateriile reciclate în SUA pentru a primi stimulente pentru producția de vehicule electrice.
Reuters a intervievat mai mulți oficiali din industrie și experți care spun că acest lucru va declanșa o explozie de fabrici în SUA, încurajând producătorii de automobile să caute mai multe baterii reciclabile și, în cele din urmă, ar putea împiedica cumpărătorii din țările în curs de dezvoltare să cumpere vehicule electrice uzate.
China controlează aproape toată industria de reciclare a bateriilor de mașini electrice pe o piață globală estimată să crească de la 11 miliarde de dolari în 2022 la 18 miliarde de dolari până în 2028, potrivit companiei de cercetare EMR.
Pe măsură ce sunt introduse pe piață mai multe vehicule electrice și vor circula tot mai multe mașini electrice folosite, afacerea va crește. Bateriile vehiculelor electrice pot dura 10 ani sau mai mult.
Mineralele din acele baterii – în principal litiu, cobalt și nichel – valorează în medie între 1.000 și 2.000 de euro pe mașină, a declarat șeful pentru sustenabilitate al BMW, Thomas Becker.
Aceste materiale ar putea fi insuficiente în câțiva ani, deoarece producătorii de automobile vor majora producția de vehicule electrice, dar „pot fi reciclate de nenumărate ori fără să își piardă proprietățile”, a declarat Louie Diaz, vicepreședinte la firma canadiană de reciclare a bateriilor Li-Cycle, care a primit un împrumut guvernamental de 375 de milioane de dolari pentru a construi o fabrică din New York care urmează să fie deschisă în cursul acestui an.
JB Straubel, CEO al Redwood Materials, căruia i s-a acordat în februarie un împrumut de 2 miliarde de dolari din partea guvernului SUA pentru a construi un complex de reciclare a materialelor din baterii în Nevada, a declarat că IRA tratează materialele reciclate ale bateriilor ca materiale recuperate din deșeuri, mai degrabă decât obținute din operațiunile de minerit.
Acest lucru a încurajat companiile americane să acționeze mai repede în eforturile de reciclare decât omologii lor din Uniunea Europeană.
Firmele de reciclare Ascend Elements, Li-Cycle și altele plănuiesc să construiască fabrici în Europa în următorii câțiva ani, dar accesul la finanțare și stimulentele acordate în America va face ca numărul lor să fie mai mic decât în SUA.
„Ceea ce face (IRA) este să schimbe ecuația cererii pentru materiale pentru baterii”, a declarat Mike O’Kronley, CEO al Ascend Elements, care are deja o fabrică de reciclare deschisă în Georgia și a primit subvenții de aproape 500 de milioane de dolari de la Departamentul de Energie pentru a deschide o fabrică în Kentucky la sfârșitul anului 2023.
„Toată lumea vrea să își controleze propriul lanț de aprovizionare și nimeni nu vrea să se bazeze pe chinezi”, a spus Christian Marston, director de tehnologie la Altilium Metals, care construiește o fabrică în Bulgaria și intenționează să facă una și în Marea Britanie până în 2026.
Cu toate acestea, China conduce încă această cursă, anunțând luna trecută standarde mai stricte și un sprijin guvernamental mai mare pentru reciclatori.
După adoptarea, anul trecut, a Legii IRA, oficialii chinezi au descris legislația drept „antiglobalizare” și au acuzat SUA de „bullying unilateral”.
La nivel global, există cel puțin 80 de companii implicate în reciclarea vehiculelor electrice, cu peste 50 de startup-uri care atrag cel puțin 2,7 miliarde de dolari de la investitori corporativi, inclusiv producători de automobile, producători de baterii și giganți minieri precum Glencore.
Volumul bateriilor de mașini electrice disponibile pentru reciclare ar trebui să crească de peste zece ori până în 2030, a declarat consultantul Circular Energy Storage.
Baterii cu puteri cumulate de aproximativ 11,3 GWh au ajuns la sfârșitul duratei de viață în 2022, iar acestea ar trebui să crească la 138 GWh până în 2030 – echivalentul a aproximativ 1,5 milioane de vehicule electrice.
Unii oficiali din industrie anticipează că o creștere rapidă înseamnă că 40% din materialele bateriilor folosite în noile vehicule electrice ar putea proveni din stocuri reciclate până în 2040.
În prezent, există puțină capacitate de reciclare în SUA și practic deloc în Europa. În Europa, bateriile de vehicule electrice sunt în prezent trimise în China pentru reciclare.
Obținerea unor randamente mai bune contează, deoarece UE va impune cantități minime de litiu, cobalt și nichel reciclat în bateriile de vehicule electrice în termen de opt ani. UE va impune, de asemenea, condiții dure privind reciclarea în afara Europei.
Aceste condiții vor menține efectiv reciclarea la nivel local, a declarat Kurt Vandeputte, vicepreședinte senior la firma belgiană de materiale Umicore.
Există, de asemenea, preocupări ale industriei cu privire la găsirea de vehicule electrice vechi pentru reciclare. Astăzi, până la 30% din mașinile second-hand pe bază de combustibili fosili din Europa dispar în străinătate – către noii proprietari din țările în curs de dezvoltare sau pentru fier vechi.
Nissan a apelat la închirierea de vehicule electrice în Japonia pentru a menține controlul asupra bateriilor, în timp ce producătorul chinez de vehicule electrice Nio închiriază bateriile clienților pentru a-și păstra proprietatea asupra acestora.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).