Cifra de afaceri a COS, furnizor de soluții de fit-out pentru spațiile interioare, a crescut cu 32% în 2022 față de anul anterior, indicând dinamica favorabilă a pieței în perioada post-pandemică. La peste un an de la preluarea pachetului majoritar de acțiuni de compania de private equity Sarmis Capital, COS a raportat o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro pentru 2022.
Compania este activă în segmentul soluțiilor de design și amenajări interioare pentru segmentele de office, industrial & logistic, hospitality, healthcare și educațional. Din volumul total de business, peste 15 milioane de euro au reprezentat servicii de construcție (amenajări și design interior), în timp ce restul volumului este aferent vânzărilor de mobilier – atât standard, provenind de la furnizori internaționali precum Steelcase sau mobilier personalizat, realizat de producători locali.
Deși volumul de vânzări majoritar este înregistrat în segmentul mobilierului importat, se remarcă o creștere a apetitului pentru soluțiile de mobilier personalizat, realizat de producători și parteneri locali. Astfel, compania a înregistrat în 2022 vânzări de 3 milioane de euro în segmentul mobilierului personalizat, realizat de producători locali, în creștere cu 50% față de anul anterior.
Un volum semnificativ de business a provenit anul acesta din marile orașe ale țării, precum Iași, Timișoara, Cluj, Craiova, Ploiești. Astfel, 45% din business-ul COS este reprezentat de proiecte de fit-out în alte orașe decât București – spre comparație cu anul 2019, când doar 12% din volumul total al vânzărilor provenea din orașele regionale.
Recent, COS s-a relocat într-un spațiu de 3.000 mp din noua clădire MIRO din nordul Bucureștiului, dezvoltată de Speedwell.
COS a semnat, în ultimul an, proiecte pentru chiriași de birouri din București sau din țară precum OMV Petrom, Citi Bank, MassMutual, Accenture, CMS Cameron McKenna, Amazon, Porsche Engineering, Cognizant, dar și pentru beneficiari din alte segmente de activitate, precum Asociația Dăruiește Viață (noul Spital pentru Copii), lanțul hotelier Radisson Blu și altele.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).