FacebookTwitterLinkedIn

Deși grevele cu care s-a confruntat Delhaize Belgia în ultima perioadă au afectat vânzările și veniturile retailerului din piața europeană, oficialii grupului susțin că în ultimul trimestru compania și-a continuat creșterea.

Acţiunile Ahold au scăzut cu 1,7% după ce compania a raportat o scădere la 2,8% a marjei profitului operaţional în Europa. Motivul care a stat la baza acestei scăderi sunt costurilor mai ridicate cu energia, dar și greva ce a avut loc la Delhaize Belgia, informează plaftorma RetailDetail.eu.

Astfel, retailerul, care realizează mai mult de jumătate din venituri în SUA, a înregistrat o creștere a profitului operațional la 4,8% în SUA, în timp ce în Europa acesta a scăzut la 2,8%.

„Fără grevele din Belgia, vânzările ar fi crescut cu 7,7%”, recunoaște Frans Muller, CEO-ul Ahold Delhaize.

Analiștii au estimat că aceste greve au făcut ca Ahold Delhaize să piardă aproximativ 100 de milioane de euro.  

În acest ultim trimestru, veniturile grupului au crescut cu 6,3%, până la 21,6 miliarde de euro, o creștere bine susținută atât de piața din SUA (6,2%), cât și de cea din Europa (6,1%).

În ceea ce privește vânzările online, acestea au crescut în SUA cu 11,9% față de anul trecut, ajutând vânzările online globale ale grupului să crească cu 5,9%. În Europa, Ahold Delhaize a vândut produse în valoare de 1,8 miliarde de euro prin comerțul electronic.

Ahold mai deține magazine în Cehia, Grecia, Portugalia, România, Serbia și Indonezia.