FacebookTwitterLinkedIn

Evoluția companiei în ultimul deceniu

Dezvoltare. Este cuvântul principal care face parte din fiecare discuție despre trecutul și viitorul Bilka.

Dezvoltarea companiei a stat mereu la baza acțiunilor și s-a bazat mereu pe o viziune strategică, bine ancorată în realitățile economice, în evoluția pieței, oportunitățile identificate și obiective bine stabilite pe termen scurt, mediu și lung. Bilka s-a dezvoltat în ritm accelerat în ultimii ani, înregistrând creșteri record an de an, ajungând, după 16 ani de activitate, să fie între campionii businessului românesc.

Unul dintre cele mai importante lucruri pe care l-am făcut bine de-a lungul timpului și a devenit un reper în momentele de cumpănă, o lecție de business, este însușirea principiului că succesul vine ca urmare a unor decizii corecte luate de-a lungul timpului, că evoluția nu vine din cer, iar viitorul este suma acțiunilor noastre de azi, așa cum azi suntem oglinda acțiunilor noastre din trecut. O idee care pare simplă, dar care realitatea ne arată că în business și în economie nu este implementată în adevăratul ei sens.

Strategia de afaceri din ultimul deceniu

Întotdeauna am căutat oportunitățile momentului, însă acțiunile ne-au fost ghidate în cea mai mare parte de perspectiva pe care o aveam pentru următorii ani. Obișnuim ca atunci când luam decizii importante să avem mereu în vedere Bilka peste 10 ani. Strategia a fost mereu conturată pe termen lung și am fost perseverenți în ceea ce privește atingerea obiectivelor. Investițiile au fost motorul principal de creștere, strategia care s-a dovedit a fi câștigătoare. Investițiile au fost atât pentru creșterea gamei de produse, a suprafeței de producție, cât și pentru creșterea și dezvoltarea echipei sau brandului awareness. Investițiile au vizat fiecare aspect al busi-nessului și nimic nu a fost lăsat la voia întâmplării. Acestea au fost realizate an de an pentru a contribui la creșterea sănătoasă a companiei și la ceea ce este azi Bilka.

Liderii de business și profitul

Un business este un complex de factori, indicatori financiari, decizii care duc la eșecul sau performanța lui. În ceea ce privește profitul, acesta este la fel de important ca veniturile, capitalul social, activele sau datoriile. Toți indicatorii financiari au rolul lor în echilibrul unei companii și măiestria unui lider este aceea de a lua lua deciz-iile care să țină acești indicatori în armonie.

Consider că profitabilitatea definește capacitatea unei companii de a se susține, de a câștiga încrederea an-gajaților, clienților, partenerilor și nu numai. Companiile care nu reușesc să atingă profit au toate șansele să se lupte, să eșueze și, în cele din urmă, să își închidă ușile. Pentru Bilka, profitul este un obiectiv important. În fiecare an, acesta a fost reinvestit și ne-a permis să ajungem unde suntem azi. Fără investițiile realizate și fără profitul care să ne permită să facem aceste investiții nu am fi atins performanțele la care am ajuns.

Diferențiatorii companiei

Așa cum în ultimul deceniu succesul companiei s-a datorat investițiilor constante pe toate palierele de business, și în următorul deceniu, investițiile vor fi motorul principal de creștere.

Principalele direcții sunt investițiile noi și maximizarea investițiilor realizate prin extinderea piețelor și a canalelor de desfacere.

Viziunea completă de dezvoltare Bilka pentru piața internă cuprinde patru segmente de produse, de la cel re-zidențial la segmentul industrial, cu hale la cheie, și până la o divizie de profile de gips-carton, respectiv una de uși de garaj.

În ceea ce privește strategia în afara țării, piața din Uniunea Europeană face și ea parte din următoarea etapă de dezvoltare strategică a companiei. Piața pe care antreprenorul vrea să replice ceea ce a făcut în România. În următorul deceniu vom merge cu mai multe fabrici și puncte logistice în țări din Europa.