12.8 C
București
sâmbătă, mai 18, 2024

Imobiliare – Firmele străine – condiții noi la marile licitații din… – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

Marile firme din străinătate, cu filiale înregistrate în România, vor trebui să îşi asume derularea contractelor de achiziţie publică de valoare ridicată, de peste 5,3 milioane euro, precum cele de construcție a infrastructurii de transporturi, în solidar cu filialele acestora care participă la licitațiile de achiziții publice, prevede un proiect legislativ al actualei puteri.

Inițiatorii arată că proiectul are scopul egalizării şanselor firmelor mici în faţa concurenţei conglomeratelor multinaţionale, în condiţii de transparenţă a procedurilor de achiziţie publică.

Implementarea prevederilor propuse ar preveni, totodată, ”practicile de minimizare a cuantumului impozitelor datorate bugetului de stat de contribuabilii autohtoni prin transferul profiturilor realizate de filiale către societăţile-mamă cu sediul în străinătate”...

Marile firme din străinătate, cu filiale înregistrate în România, vor trebui să îşi asume derularea contractelor de achiziţie publică de valoare ridicată, de peste 5,3 milioane euro, precum cele de construcție a infrastructurii de transporturi, în solidar cu filialele acestora care participă la licitațiile de achiziții publice, prevede un proiect legislativ al actualei puteri.

Inițiatorii arată că proiectul are scopul egalizării şanselor firmelor mici în faţa concurenţei conglomeratelor multinaţionale, în condiţii de transparenţă a procedurilor de achiziţie publică.

Implementarea prevederilor propuse ar preveni, totodată, ”practicile de minimizare a cuantumului impozitelor datorate bugetului de stat de contribuabilii autohtoni prin transferul profiturilor realizate de filiale către societăţile-mamă cu sediul în străinătate”.

”Una dintre situaţiile frecvent întâlnite în derularea proiectelor de construcţie a infrastructurii de transport este aceea în care la procedura iniţială de achiziţie publică participă societatea-mamă cu sediul în străinătate – cea care satisface toate criteriile de participare şi de selecţie -, în timp ce contractul în sine este executat de filiale cu sediul în România. Societatea înregistrată în România înregistrează fie profit mic fie este chiar în pierdere, astfel că în lipsa situaţiei fmanciare solide demonstrate de firma-mamă, filiala nu ar îndeplini criteriile financiare necesare”, afirmă inițiatorii proiectului de lege.

Potrivit acestora, firmele care nu se bucură de sprijinul unei societăţi-mamă pierd competiţia din cauză că nu pot satisface la acelaşi nivel criteriile detaliate în caietul de sarcini.

”Aşadar, competiţia nu se derulează între firme de acelaşi calibru privind cifră de afaceri, număr de angajaţi, portofoliu relevant de proiecte realizate, ci între giganţi de talie internaţională şi firme locale. Acestea din urmă, neavând capacitatea tehnică şi situaţia economică a societăţilor-mamă cu sediul în străinătate, fie pierd competiţia fie nu se prezintă la procedurile de achiziţie publică. În final, filialele înregistrate în România sunt cele care implementează contractul, filiale în majoritatea cazurilor de aceeaşi talie cu operatorii economici cu capital autohnton care nu pot prezenta oferte câştigătoare sau care nu participă la procedurile de achiziţie publică”, mai afirmă autorii proiectului.

Aceștia consideră situaţia creată ca fiind în realitate ”un caz de concurenţă neloială” și mai arată că ”firmele cu capital şi forţă de muncă locale nu ar trebui să fie puse în competiţie cu societăţi multinaţionale”.

Prevederile proiectului

În legislația este introdus un nou articol cu următoarele prevederi:

(1) În cazul contractelor de achiziţie publică de achiziţie publică/acordurile-cadru de lucrări a căror valoare estimată, fără TVA, este egală sau mai mare decât pragul valoric de 26.093.012 lei, autoritatea contractantă trebuie să prevadă în anunţul de participare şi documentaţia de atribuire condiţii de participare specifice, respectiv

a) comunicarea de către operatorul economic a apartenţei la un grup şi datele de identificare ale filialelor cu activitate relevantă pentru obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru;

b) comunicarea de către operatorul economic a datelor de identificare a deţinătorilor/beneficiarilor reali ai societății;

c) forma juridică pe care trebuie să o constituie operatorii economici care participă în comun la procedura de atribuire în cazul în care oferta acestora va fi câştigătoare, după caz.

(2) Prevederile de mai sus se aplică pentru fiecare dintre operatorii economici asociaţi temporar în scopul participării la procedura de achiziţie publică, dacă aceştia au calitatea de societăţi-mamă cu filială/filiale înregistrate în România.

Grup este consideraty o societate-mamă cu sediul în alt stat şi filiala/filialele acesteia înregistrate în România, societăţi astfel cum sunt definite la art. 2, lit. m) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea[şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, iar filială este operatorul economic cu sediul în România având obiect de activitate relevant pentru contractul de achiziţie publică.

Potrivit altui nou articol, în cazul în care operatorul economic candidat/ofertant este societate-mamă într-un grup, filiala/filialele trebuie să participe, în mod obligatoriu, la procedura de atribuire în asociere sau în calitate de subcontractant declarat de la începutul procedurii. 

Prevederea se aplică şi pentru fiecare dintre operatorii economici asociaţi temporar în scopul participării la procedura de achiziţie publică sunt societăţi-mamă.

Conform altui articol propus, autoritatea contractantă nu încheie contractul de achiziţie publică cu operatorul economic declarat câştigător al procedurii în cazul în care reiese că acesta sau, după caz oricare dintre operatorii economici asociaţi temporar, nu a respectat prevederile de mai sus.

Prin excepţie, atunci când nu există o ofertă admisibilă clasată pe locul următor, autoritatea contractantă poate încheia contractul în legătură cu oferta câştigătoare depusă de un operator economic societate-mamă sau asociere temporară a acestora, dar numai în condiţiile în care filiala/filialele care vor fi implicate în executarea contractului îndeplineşte/îndeplinesc criteriile de calificare şi selecţie.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.profit.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!