FacebookTwitterLinkedIn

Cu o creștere a vânzărilor de 22 de procente, Hermès și-a învins rivalul – LVMH, în primul trimestru al lui 2023.

În perioada ianuarie – martie 2023, producătorul francez al genților Birkin a realizat o cifră de afaceri de 3,38 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o creștere cu 22 de procente față de aceeași perioadă a anului trecut, notează platforma RetailDetail.eu.

Cu această cifră raportată, Hermès își întrece principalul concurent, liderul pieței, LVMH, care a înregistrat, în aceeași perioadă, creșteri ale vânzărilor de doar 17 procente.

„Factorii care au stat la baza acestei creșteri sunt: revenirea pieței din China și fidelitatea consumatorilor de lux care nu par a fi deloc afectați de inflație”, a explicat CEO-ul companiei, Axel Dumas.

De asemenea, statisticile financiare ale companiei mai relevă faptul că vânzările proprii cu amănuntul au crescut cu 23%, iar vânzările angro cu 26%, cu mult mai mult față de creșterea de 15% la care se așteptau analiștii.

În această perioadă, Hermès a reușit să continue să crească puternic pe piața americană (+19%), în timp ce vânzările LVMH s-au stabilizat. Franța, piața sa inițială, rămâne totuși cel mai mare contributor al acestor creșteri neașteptate (+28 %).

De asemenea, producătorul francez a atins o capitalizare bursieră de 200 de miliarde de euro. Un rezultat financiar de care s-au bucurat și cei 19.700 de angajați, care au primit fiecare câte 4.000 de euro la sfârșitul lunii februarie.

La începutul lunii aprilie, brandul a deschis un nou atelier de producție în Normandia. Preţul pentru o geantă Birkin poate ajunge şi la jumătate de milion de euro.