FacebookTwitterLinkedIn

Hornbach Centrala, compania care deține rețeaua de magazine de bricolaj Hornbach în România a obținut anul trecut afaceri în creștere cu 16%, ajungând la 1,5 miliarde de lei. Horbach, cu o vechime de 17 ani pe piață, și-a crescut și numărul de angajați anul trecut, la 1.156 de persoane. Profitul net a fost însă de doar 35,4 milioane de lei, în scădere de la 55 de milioane de lei în 2021.

La nivel global, Hornbach a reușit ca în exercițiul financiar 2022/23, încheiat la 28 februarie 2023, să-și majoreze cu 6,6% cifra de afaceri, până la 6,263 miliarde euro, pe seama cererii solide a clienților. 

Conducerea companiei a afirmat că, la fel ca în trecutul apropiat, “anul fiscal a fost caracterizat de un grad ridicat de incertitudine”. Astfel, firma a fost nevoită să reacționeze la influențele externe, pentru succes fiind necesare mai mult ca niciodată “viteza, adaptabilitatea și anticiparea nevoilor oamenilor”. 

Hornbach a continuat să-și crească cota de piata în Germania, precum și pe toate piețele internaționale, în comparație cu 2019. În anul calendaristic 2022, cota de piață a Hornbach Baumarkt  a fost de 14,9% în Germania, de 17,8% în Austria, de 34,4% în Cehia, de 26,1% în Olanda și de 13,5% în Elveția, arată raportul companiei. Au fost deschise patru noi magazine de bricolaj în 2022/23, la Nitra (Slovacia), Enschede (Olanda), Constanța (România) și Leipzig (Germania). 

Pe piața locală, Hornbach deține în prezent nouă magazine amplasate în București (Berceni, Militari și Balotești), Brașov, Timișoara, Sibiu, Oradea, Constanta și Cluj-Napoca.

Retailerul german pregăteşte începerea lucrărilor pentru cea de-a zece unitate din România.