FacebookTwitterLinkedIn

Forbes România i-a invitat pe cei mai importanți lideri din mediul de afaceri local să vorbească despre lecțiile învățate/trăite în anul 2023 și despre provocările anului 2024 în proiectul editorial #lecțiipentru2024.

Mihai Chiriacescu, Consumer Marketing Director PPD Global România

Forbes: Care este cuvântul ce caracterizează cel mai bine anul 2023? Argumentați!

Mihai Chiriacescu: Adaptabilitate este termenul care descrie cel mai bine parcursul PPD Global în România în 2023. A fost nevoie să ne adaptăm rapid la schimbările apărute în piață ca urmare a unui mediu economic provocator, nu doar să fim rezilienți, așa cum am fost în anii de pandemie. Am devenit agili pentru a putea explora noile oportunități și pentru a ne menține avantajul competitiv.

Forbes: Care au fost motivele dvs. de îngrijorare pentru afacerea pe care o conduceți în anul 2023? Care sunt rezultatele activității companiei/grupului, comparativ cu estimările de la început anului?

Mihai Chiriacescu: Chiar dacă vedem un context de piață ce aduce riscuri atât din zona de costuri crescute cât și o încetinire a consumului pe anumite categorii, în momentul de față suntem în linie cu obiectivele pe care ni le-am propus.

Mizăm pe puterea brandurilor pe care le PPD Global le reprezintă la nivel regional, cât și pe colaborările solide pe care le avem cu clienții noștri, fiind partenerul preferat al unui număr foarte mare de magazine și locații on-trade la nivel național.

Desigur, mereu există loc de mai bine, motiv pentru care investim constant în dezvoltarea și optimizarea activității noastre, astfel încât să fim cât mai aproape de nevoile consumatorilor și clienților.

Forbes: Cum au influențat crizele suprapuse și noua situație geopolitică (continuarea războiului din Ucraina și izbucnirea conflictului din Israel) activitatea companiei dvs.?

Mihai Chiriacescu: Situația noastră este asemănătoare cu a celorlalte companii de profil, costurile de achiziție și producție au fost influențate negativ, însă, din fericire, nu vorbim de un impact major.

Forbes: Care sunt puncte tari și punctele slabe ale mediului de afaceri din România în contextul social și economic actual?

Mihai Chiriacescu: În prezent, putem spunem că vedem o piață mai matură și care continuă acest proces, cu un consumator român care pune pune mai mult ca oricând accentul pe branduri cu care rezonează și care oferă calitate, atât la nivel de produs cât și la nivel de valori transmise.

Evident, aceste caracteristici sunt cele care ne-au ajutat, mai ales în acest an de incertitudini și ne oferă incredere să ne setăm obiective ambițioase și în 2024.

Forbes: Care sunt principalele trei puncte ale strategiei dumneavoastră de business pentru anul viitor?

Mihai Chiriacescu: Și în anii ce vor urma vom continua să ne concentrăm pe dezvoltarea și consolidarea brandurilor, astfel încât să avem posibilitatea de a oferi consumatorilor adevărate experiențe de consum în linie cu preferințele și așteptările acestora, nu doar simple produse.

În plus, ne dezvoltăm businessul în mod constant atât pe orizontală cât și pe noi verticale, având în permanență ambiția de a deveni partenerul numărul unu pentru și mai mulți clienți din industrie.

(20 noiembrie 2023)