FacebookTwitterLinkedIn

Datorită creșterilor abrupte ale prețurilor din ultima perioadă, vânzările PepsiCo au depășit estimările inițiale făcute de oficialii companiei, însă în același timp, volumele se află pe o pantă descendentă.

Cu vânzări în creștere cu 8,7% de la  79,5 miliarde de dolari la 86,4 miliarde de dolari, PepsiCo a înregistrat un an financiar bun, notează RetailDetail.eu.

Profitul companiei a crescut de la 7,7 miliarde de dolari la 9 miliarde de dolari, cifrele datorându-se în mare parte creșterilor de preț (numai în trimestrul al patrulea al lui 2022, PepsiCo a majorat prețurile în medie cu 16 procente).

Cu toate acestea, volumele au scăzut cu două procente. Motivul: consumatorii sunt din ce în ce mai reticenți în a mai accepta această inflație persistentă, mulți dintre ei începând să caute alternative mai ieftine.

În acest nou context, grupul este mult mai rezervat cu privire la estimările evoluției vânzărilor de anul acesta. Cert este că oficialii grupului se așteaptă la o creștere organică de 6% în 2023.

PepsiCo nu este singurul producător din industria alimentară care a observat că tot mai mulți consumatori nu mai acceptă atât de ușor succesiunea creșterilor de prețuri.

Recent, Unilever a raportat o scădere a volumului cu 2,1%, asta după ce prețurile produselor au fost majorate cu 11,3%. De asemenea, producătorul de bere Carlsberg a avertizat de curând că inflația va impacta negativ consumul de bere, în special în Europa. Iar aceste volume în scădere vor afecta în cele din urmă și profitul businessurilor din industrie.