După un an 2022 productiv pentru Lasselsberger Ceramics România, deținătorul brandului Cesarom, cu 220 milioane de lei cifră de afaceri, un plus de 25% față de 2021, compania producătoare de plăci ceramice are pentru 2023 un plan de investiții solid, care prevede un buget de circa 8 milioane de lei pentru eficientizarea consumului de energie, după cum declară Petrișor Grindeanu, Director General Lasselsberger Ceramics România în emisiunea Reinventarea României.
“În ciuda provocărilor cauzate de inflație și de creșterea galopantă a costurilor cu energia și utilitățile, am închis anul trecut cu afaceri de 220 milioane de lei, un plus de 25% față de anul 2021 și ne-am atins cam toate obiectivele, de la lansarea de noi produse și soluții, la eficientizarea producției în fabrica noastră din Cluj și optimizarea experienței de cumpărare”, a declarat el.
În ce privește investițiile pentru anul în curs, se urmărește creșterea capacității de producție în Cluj, precum și eficientizarea costurilor și consumului de energie în procesul de producție. Compania intenționează să achiziționeze echipamente noi pe liniile de producție, care vor avea un consum de energie mai scăzut.
Anul acesta, în februarie, a fost finalizată investiția în linia de rectificare a plăcilor ceramice și s-au lansat pe piață 130 de modele noi, marea majoritate gresie rectificată, care reprezintă noua tendință pe piața de profil. “Aceste plăci au avantajul că au același calibru, deci elimină erorile la montaj. Sunt produse premium la care românii o să aibă acces la un preț corect”, spune Petrișor Grindeanu.
O altă tendință menționată de reprezentantul producătorului din Cluj-Napoca este cea a amenajării apartamentelor noi în regie proprie. “În Cluj este o practică de câțiva ani: apartamentele se vând la gri, iar clientul final alege.” (P.G.) În plus, anul acesta compania a marcat o ușoară creștere a proiectelor de reamenajare a grădinițelor, școlilor și spațiilor publice.
Din analizele Lasselsberger, piața ceramică a scăzut anul trecut în România cu circa 20%, iar directorul companiei se așteaptă ca și anul acesta să se mai contracte cu 10-15%, în volum. Petrișor Grindeanu enumeră provocările majore cu care se confruntă compania: creșterile de prețuri la energie, materii prime, transport și servicii.
“Costurile noastre de producție au crescut anul trecut în medie cu 60% față de 2021 și, din păcate, au continuat să crească și în primul trimestru al anului acesta, pentru că piața energiei din România nu urmărește trendul din Europa. În mod paradoxal, deși producem toată energia electrică și aproximativ 90% din gaz, întotdeauna la noi, gazul și energia electrică au fost mai scumpe decât în Europa cu 40-50%. Având în vedere impactul major al energiei asupra produsul finit, cel mai mult au crescut prețurile produselor economice și medii”, afirmă el, adăugând că de pe piața locală au dispărut numeroase sortimente economice din cauza creșterii costurilor de producție.
“În primul trimestru al anului, noi am plătit mai mult decât în Europa și astăzi, de exemplu, dacă ne uităm la marii consumatori, aceștia plătesc facturi la gaz cu 50% peste media europeană, și la curent electric cu peste 100%.” (P.G.)
Cu toate acestea, compania nu a crescut prețurile produselor, suportând o mare parte din majorările costurilor de manufactură. Mai mult, în acest an s-a încercat, “prin tot felul de oferte”, să se scadă prețurile.
Petrișor Grindeanu spune că, în statisticile de import privind prețurile finale ale produselor ceramice, începând cu decembrie se observă o tendință de scădere pe piața produselor ceramice. Această tendință nu va fi însă la fel de abruptă pe cât a fost cea de creștere, precizează el.
Iar pentru că nivelul ridicat al inflației afectează construcțiile în general, atât dezvoltatorii, cât și clienți finali, compania se concentrează pe eficientizare, de la reducerea pierderilor, la echilibrarea costurilor de energie, apă, utilități, “continuând să oferim produse dedicate nevoilor românilor, când se decid să-și renoveze casa.”
Pentru a urmări emisiunea, accesați acest link.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).