Comisia Europeană vrea să limiteze modul în care așa-numitele etichete ecologice pot fi utilizate pe piața europeană, deoarece, conform unui studiu, afirmațiile de sustenabilitate au fost rareori fundamentate, provocând mai degrabă confuzie și chiar scepticism în rândul consumatorilor.
În prezent, în Europa există sute de etichete ecologice, iar criteriile după care acestea sunt realizate se pot verifica cu mare dificultate, informează RetailDetalil.eu.
Prin urmare, oficialii europeni vor să reglementeze acest proces de certificare, interzicând noile inițiative publice cu privire la acesta (cu excepția cazului în care sunt dezvoltate în cadrul Uniunii Europene). Există, totuși, o excepție dacă acestea oferă valoare adăugată față de inițiativele existente.
Comisia a descoperit că mecanismul de control este viciat după ce a efectuat propria investigație, care a arătat că majoritatea consumatorilor nu știe că există diferențieri între etichetele acordate de o parte externă și cele fabricate chiar de compania-producătoare.
„O opțiune ar putea fi să se înceapă să se utilizeze o metodologie care există deja pe piață, precum Product Environment Footprint (PEF)”, susțin oficialii europeni.
Însă, deși Comisia recunoaște relevanța acestei proceduri, o consideră totuși prea limitată, pentru că, în fapt, mecanismul PEF nu poate fi folosit pentru etichetele alimentare și textile.
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (www.forbes.ro).