Tot mai mulți clienți folosesc servicii digitale, iar CEC Bank lucrează intens la digitalizare, a spus Mugur PODARU, Director Direcția Operațiuni la Distanță CEC Bank, la Forumul Romania Digitala 2024, organizat de Financial Intelligence, pe 18 iunie.
Domnia sa a spus: “Avem o cadență aproape lunară de anunțare a unor lucruri noi. Am plecat de la partea de onboarding, care s-a născut la începutul pandemiei. Adăugăm în marketplace-ul băncii tot ce înseamnă operațiuni, indiferent că vorbim de creditare, card de credit, nevoi personale. Poate că legislația ne va permite, în curând, să dăm și credite imobiliare și ipotecare. Așteptăm notarul electronic. Lucrurile merg într-o direcție în care probabil că vei reuși să dobândești o casă fără să te mai duci la notar.
În același timp, am ajuns la momentul la care mobile banking-ul, din rațiuni de protecție a clienților, are niște limite (n.r. -dpdv al valorii operatiunilor de plati). Uneori, clienții nu le consultă, și se duc la notar să plătească o casă sau o mașină de pe mobile banking. Sumele acestea sunt de-a dreptul incredibile, în contextul în care, totuși, e un device pe care poti să îl uiți undeva sau sa îl lasi neprotejat.
Evident, plățile se fac, acum, și prin mecanisme biometrice. Adică e simplu să pui amprenta sau să faci face ID. Sigur, în jurul acestei infrastructuri, Transfond, Banca Națională vin cu o serie de de dezvoltări care îți permit să vezi, de exemplu, numele beneficiarului. Băncile care știu să facă asta expun parte din numele beneficiarului (n.r.- la acest moment doar 13 banci din Romania ofera acest serviciu).
În aceeași măsură, firmele au trecut și ele la mobile. Adică administratorii unor firme mai mici, medii, își fac tranzacțiile de pe telefonul mobil. Cam asta se întâmplă în digital banking în momentul acesta”.
Unii dintre clienții care folosesc online banking sunt mai puțin obișnuiți cu tehnologia și dau curs recomandărilor false de investiții realizate cu tehnologie deep fake, a mai spus reprezentantul CEC Bank: “Nu știu să deosebească realitatea de conținutul expus și uneori insistă până într-acolo încât noi vedem, studiindu-le comportamentul, că ceva se întâmplă anormal pe contul lor. Prin platforme antifraudă, blocăm accesul la servicii și ei vin la bancă și spun ca nu mai au acces.
Dacă luăm drept exemplu simplul card bancar, vă amintiți că, până să existe autentificarea cu doi factori, avea și el niște reguli de funcționare. Dacă l-ai pierdut, măcar aveai PIN-ul și toată lumea îți recomanda să nu ții PIN-ul scris pe card.
Acum, accesul la conturi se face pe baza unor credențiale și există un prag până la care poți să protejezi clientul. Dacă acelea sunt divulgate și sunt divulgate cu bună știință, e greu să mai faci ceva pentru protecția clientului.
Apoi, sunt tot felul de aplicații care permit preluarea controlului terminalului /telefonului. Ele au fost create cu scop de a acorda suport de la distanta. Există asistenți cărora poți să le dai acces să preia controlul ca să te ajute să faci ceva pe anumite siteuri. Vă imaginați ce se întâmplă dacă dai accesul pe telefon. De fapt, tu nu mai ai deloc controlul device-ului și lucrurile se petrec așa cum dorește atacatorul. Deci e nevoie și de o educație financiară, în general în România. Dar cred că stăm bine față de alte țări.”
Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (financialintelligence.ro).