17.8 C
București
duminică, octombrie 6, 2024

Retail – Adrian Racoviţă, Microfruits: „Investiţiile pentru deschiderea de noi categorii au contribuit la creşterea businessului” – Sinteza

3 min read (textul complet), articol clasificat de Robotul Minerva ca: Profilare

Creați-vă propriul

dashboard de știri

informația - cheie, 24/7

100+

FLUXURI

Free

Parcurgi informația mai rapid!

Acoperi top 100 surse externe!

Publicat de

Articole din aceeași sursa

- Advertisement -cresterea vanzarilor

Sumarizare automata

În 2022 am discutat cu diverşi clienţi despre posibile scenarii de criză, ne-am pregătit de o scădere a consumului, dar, din rapoartele noastre, nu vedem pentru moment o scădere a consumului de fructe şi legume sau o tendinţă de migrare către produsele de bază.

În 2022, am lansat, sub brandul Microfruits, o gamă de șapte-opt articole poziţionate în segmentul premium, cum ar fi ananas extra sweet, mango “by air” , două tipuri de roșii cherry speciale ş.a. Fructele și legumele “by air” sunt recoltate la maturitate, deci coapte natural, în aer liber, și apoi sunt transportate cu avionul către țara unde vor fi comercializate.

Pentru Microfruits, unul dintre liderii distribuţiei de fructe şi legume proaspete din România, 2022 a fost un an al investiţiilor. Compania a demarat o serie de proiecte vizibile deja în rafturile marilor retaileri şi a continuat trendul de creştere din ultimii ani. “Investim, învăţăm, acţionăm pentru a veni în continuare cu soluţii inovative în piaţă. Ne menţinem interesul de a acorda importanţă sporită produsului românesc, avem planuri de creştere pentru Cooperativa Agricolă Bostănăria în care suntem membru fondator. Totodată, produsele exotice şi produsele premium, în general, rămân o direcţie strategică de diferenţiere pentru noi şi în 2023. Cea mai nouă investiţie a grupului, producţia de sucuri naturale şi fructe tăiate, va beneficia, de asemenea, de atenţia noastră pentru că vizăm aici achiziţia de noi echipamente necesare extinderii gamei de produse”, spune Adrian Racoviţă, General Manager, Microfruits într-un interviu acordat recent publicaţiei noastre.  

Cum aţi încheiat 2022 din punct de vedere al afacerilor?

Am continuat trendul de creştere din ultimii ani, iar în 2022 am încheiat cu o cifră de afaceri de aproximativ 52,5 milioane de euro. În anul fiscal anterior, am înregistrat o creștere de 12 procente la nivelul cifrei de afaceri, față de 2021. În volum, putem să vorbim de o creştere de aproximativ 6%. O parte din această valoare vine şi din inflație, dar creşterile de preţuri au fost mai accentuate în a doua parte a anului trecut.

Dăm la o parte inflația şi vă invit să punctăm, pe scurt, factorii care au determinat această creştere.

Sunt mai mulţi astfel de factori. Din punctul meu de vedere, există în continuare o cerere de a consuma proaspăt, dar şi un apetit al românilor pentru produse noi, inovative. În 2022 am discutat cu diverşi clienţi despre posibile scenarii de criză, ne-am pregătit de o scădere a consumului, dar, din rapoartele noastre, nu vedem pentru moment o scădere a consumului de fructe şi legume sau o tendinţă de migrare către produsele de bază. Există, în continuare, o creștere naturală. Nu este mare, dar este ceea ce am estimat și ce ne-am dorit să se întâmple. Consumatorii care cumpără frecvent fructe şi legume au renunţat, poate, la alte categorii, dar îşi păstrează aceste produse în coşul săptămânal. 

Un alt driver de creştere rămâne categoria de produse premium. Chiar în condițiile în care tendința generală de creștere a prețurilor se menţine, vedem că există un interes pentru acest gen de produse. Partenerii din retail vor să capitalizeze acest interes, iar noi am venit cu soluţii în întâmpinarea lor.

Nu în ultimul rând, investiţiile realizate în 2022 pentru deschiderea de noi categorii de produse au contribuit la creşterea businessului Microfuits.

Ce categorii noi de produse putem puncta aici?

Sunt două direcţii importante, ambele în zona produselor premium. În 2022, am lansat, sub brandul Microfruits, o gamă de șapte-opt articole poziţionate în segmentul premium, cum ar fi ananas extra sweet, mango “by air” , două tipuri de roșii cherry speciale ş.a. Fructele și legumele “by air” sunt recoltate la maturitate, deci coapte natural, în aer liber, și apoi sunt transportate cu avionul către țara unde vor fi comercializate. Pentru acest tip de produse, am punctat gustul ca diferențiator. Sunt într-adevăr, produse cu un gust bogat, deosebit. Suntem plăcut impresionaţi de modul în care sunt primite de către consumatori, ceea ce validează apetitul lor pentru astfel de produse.

A doua direcţie se referă la categoria de fructe gata tăiate şi sucuri obţinute din fructe proaspăt stoarse. Şi aici vorbim de produse ready to eat. Ne plac provocările, mizăm pe proiecte îndrăznețe, suntem atenţi la tendinţele de consum. Cea mai nouă investiţie a grupului nostru răspunde unei nevoi majore a consumatorilor români: produse moderne, naturale, sănătoase și gustoase, care îi ajută să câștige timp și energie, dar fără a face compromisuri la nivel de gust și calitate. Aceasta este filosofia din spatele investiţiei de peste 2,5 milioane de euro, pe care am făcut-o în unitatea proprie de producţie de sucuri 100% naturale şi fructe tăiate, situată în localitatea Brăneşti, judeţul Ilfov, în proximitatea depozitului logistic Microfruits.

În noiembrie 2022 am lansat pe rafturile unui partener important din retail, o gamă integrată de astfel de produse, ce cuprinde în total, circa 20 de articole. Microfresh, fabrica proprie, are o capacitate de producţie şi de ambalare de aproximativ 8.000 de sticle de suc/zi. Procesăm, de asemenea, 1 – 1,5 tone de fructe pe zi pentru gama de fructe tăiate. Unitatea de producţie este dotată cu linii automate şi semiautomate, gândite modular. Aceste linii includ echipamente de ultimă generaţie necesare producţiei de sucuri sau gamei de fructe tăiate: sortare, spălare, uscare, presare la rece sau feliere, îmbuteliere/ambalare, dopuire, etichetare etc.

Cum arată planurile dumneavoastră de investiţii pentru 2023 şi ce subiecte sunt prioritare?

Vrem să ne continuăm planurile de investiții, să ne extindem afacerea așa cum am făcut an de an. Pentru fabrica de procesare fructe şi legume, în continuare avem planuri ambiţioase de investiţii. Este un business pe care l-am început destul de bine. În aceste câteva luni pot spune că am început să îl asimilăm, să îl învățăm, să stăpânim bine tot ce înseamnă stoarcerea fructelor, dar și partea de fructe tăiate. Ne dorim să diversificăm sortimentația și vom lansa anul acesta noi produse. Ne propunem, de asemenea, să procesăm şi o serie de legume, respectiv: ardeioase, varză, dovleac de plăcintă ş.a. Pe partea de sucuri, vrem să creștem cantitățile pe anumite categorii unde există o cerere fantastică, un exemplu fiind sucul de rodie. În acest sens, vom achiziționa noi echipamente, care să ne permită să satisfacem nivelul de comandă din piață.  

Pe partea de prouse bio, ne propunem în continuare să diversificăm oferta și să testăm noi categorii pentru că și aici vedem o creștere organică naturală. Din rapoartele de vănzări recente vedem că bio are o tendință de creștere în vânzări mai mare decât tendința de creștere a pieței de fructe și legume, în general.

Cooperativa Agricolă Bostănăria rămâne o prioritate pentru noi și avem aici planuri de creștere a producției în 2023, asupra cărora voi reveni.

De asemenea, în contextul unor disfuncționalități diverse din piața globală (temperaturi extreme, fluctuații de prețuri, sincope în aprovizionare ș.a), luăm în calcul construirea unor sere olandeze în care să cultivăm tomate, castraveți și alte produse de bază. Am adunat foarte multe informații pe acest subiect, este un proiect de anvergură ce necesită investiții de peste 20 de milioane de euro pe termen mediu și lung. Pentru început, am vrea să începem cu o suprafață de 5 hectare de seră, iar analizele noastre se concentrează pe o producție sustenabilă. În fine, ne dorim extinderea capacității de depozitare, dar și achiziția de noi mașini de ambalat de ultimă generație, inclusiv cu materiale biodegradabile. Produsele ambalate reprezintă o categorie cu mare potențial, iar aici trebuie să identificăm soluțiile cu care să venim în întâmpinarea nevoilor din piață. Este o tendință care se tot regăsește în ultima perioadă și la nivel european și atunci ne dorim să ne pregătim cât mai bine pentru o cerere mai mare de produse ambalate. Sperăm să putem implementa în 2023 acest proiect de creștere a capacității de ambalare și de depozitare.

Cum a fost primul an pentru Cooperativa Agricolă Bostănăria și ce planuri aveți pentru 2023 în privința producției?

În 2022, ne-am propus să producem și să comercializăm circa 4.000 de tone de pepeni. Am închis sezonul cu 3.600 de tone livrate către diverşi parteneri din retail. A fost o vară dificilă, cu temperaturi ridicate, iar asta a impactat în special finalul de sezon, când am fost nevoiţi să reducem cantităţile, ceea ce ne-a împiedicat să ne atingem targetul. Dar, suntem bucuroși şi este o mândrie că am reușit să comercializăm tot ce am produs. Pentru 2023 ne-am propus o producție de 5.200 de tone de pepeni pentru că am reuşit să creştem şi suprafeţele dedicate acestor culturi. Dacă anul trecut discutam de 60 de hectare, în 2023 am crescut puţin, suntem undeva între 66 și 70 de hectare care urmează să fie cultivate cu pepeni.

Un alt pas în față este acela de a finaliza depozitul pe care l-am început acolo, până la deschiderea sezonului actual de pepeni. Apoi vom începe și tehnologizarea lui: mașini de periat, de spălat, de sortat pentru că nu renunțăm la planurile pe care le-am pus pe hârtie împreună cu ceilalţi membri fondatori ai cooperativei. Mai exact, vrem să ne axăm pe clienţii de retail din România, dar să facem și exporturi. Sezonul 2022 a fost unul de început, de acomodare, de reglaje, nu eram pregătiţi din punct de vedere al certificărilor, am căutat soluţii mai bune şi pe partea de ambalaje. Astăzi, avem Global GAP, nu ar trebui să avem dificultăți pe partea de export.

Concluzionând, consider că pentru Bostănăria a fost un an benefic. Nu am avut probleme majore, sincope importante în aprovizionare, am fost bine pregătiţi din punct de vedere al calităţii produsului. Am câștigat experiență, iar în 2023 vom fi şi mai performanţi.

Discuţiile noastre, ale membrilor, vizează şi implementarea altor categorii de produse, cum ar fi verdeaţa, ţelina, sfecla, ridichea neagră pentru că trebuie să ofertăm ceva şi în sezonul de toamnă – iarnă. Terenul este foarte bun, putem să facem depozitare, dar nu este întotdeauna uşor să schimbi anumite mentalităţi. Vom lucra la asta.

Mai sus regasiți o reprezentare vizuală a conținutului articolului, o clasificare automată și un sumar al acestuia! Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (modernbuyer.ro).

Accesați aici articolul integral !

Fluxuri de știri

Articole recomandate

- Advertisement -dezvoltare afacere

Ultimele articole

Alege-ți fluxurile de informații!

Gratis!

 + Promovează-ți compania și oferta sa!